Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak reakcji śruby od obrotów na reduktorze LPG


cariolan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Właśnie jestem po regeneracji parownika / reduktora o nr homologacji : lovtec E2067R-010035.

Regeneracje przeprowadziłem po tym jak zauważyłem że śruba od regulacji obrotów nie reaguje na "kręcenie"

<><><><><><><><><><>><><><><>

Podczas regeneracji wymieniłem membrany (od gazu się rozsypała, od wody jeszcze byłą dobra)jednak wymieniłem całość.

Wymieniłem również oringi dostępne w zestawie naprawczym.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Po złożeniu całości okazało się, że śruba od obrotów jak nie działała tak nie działa. :bash:

Regulację można przeprowadzić tylko na iglicy... co nie jest optymalne.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pytanie, czym może być spowodowany brak reakcji śruby od obrotów?

Gazownik którego odwiedziłem powiedział , że nie wie <_<

<><><><><><><><><><>><><><><>

Proszę o pomoc i informację czym to może być spowodowane.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pozdrawiam

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba od regulacji obrotów nie reaguje na "kręcenie"

A czemu w ogóle się bierzesz za coś o czym nie masz pojęcia? Choć widzę, że jest to bardzo często powielany błąd na forach.

Jedż do prawdziwego gazownika (btw. rada tego pierwszego - bezcenna)

Wolne obroty ustala ECU za pomocą silniczka krokowego, śrubką to się w maluchu ustawiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 1.6 8v obroty reguluje ECU silnika, sterownik benzyny zbiera informacje z czujników i inne np (czy jest włączona klima, czy kręcisz kierownicą na wolnych obrotach) i za pomocą miedzy innymi silniczka krokowego reguluje przepustnicą benzynowa. Nawet przy gazie sekwencyjnym tak jest. Komputer LPG nie reguluje obrotów-reguluje czasy otwarcia wtrysków gazowych.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Może nie wyraziłem się zbyt jasno.

W nazewnictwie „śruba” chodziło o śrubę od regulacji obrotów biegu jałowego, która znajduje na reduktorze jałowego

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wobec tego nie chodziło o śrubę zamiast silnika krokowego czy samego krokowca…

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Wizualizacja śruby w załączniku.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

post-70508-0-35381600-1432724918_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta plastikowa śruba to regulacja ciśnienia wyjściowego, inaczej ,,czułości", inaczej napięcia sprężynki końcowego stopnie rozprężania gazu. Jaki masz problem, że chcesz zmienić wolne obroty. W tym silniku obroty reguluje sterownik benzyny, jak ci auto np gaśnie to trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności wartość ciśnienia gazu, między parownikiem a wtryskiwaczami gazu powinien być czujnik ciśnienia. Jego wartość powinna wahać się koło 1 bara. Z pozycji komputera widać ten parametr. Jaki to producent instalacji?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wyraziłem się zbyt jasno.

W nazewnictwie „śruba” chodziło o śrubę od regulacji obrotów biegu jałowego, która znajduje na reduktorze jałowego

Nie wyraził sie kolega jasno, a pozostali mają szklaną kulę, ale mają niewyraźny obraz. Przede wszystkim należy podawać więcej informacji o jaką instalacje chodzi. Ja też nie wiem, ale domyślam się, że chodzi o instalację gazową I lub II generacji i tam wone obroty reguluje się na parowniku-reduktorze. Jeżeli obroty nie reagują na kręcenie, to tylko jest jeden wniosek - niewłaściwie złożony reduktor po regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, chyba nie czytasz ze zrozumieniem.

Jak napisałem w pierwszym poście poniżej cytat..

 

Regulacja przestałą działać przezd regeneracja parownika.

 

Witam,

 

 

Regeneracje przeprowadziłem po tym jak zauważyłem że śruba od regulacji obrotów nie reaguje na "kręcenie"

 

Po złożeniu całości okazało się, że śruba od obrotów jak nie działała tak nie działa. :bash:

]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt nie zwróciłem na to uwagi, ale to nie zmienia faktu, że trzeba ponownie reduktor rozebrać i sprawdzić (przeanalizować) jak ta śruba ma działać.

Czy działa na zawór dozujący gaz, czy na obejście (bajpas). Jak na bajpas, to przypuszczam, że są tam dwie śruby regulacyjne. Jeżeli to przed regeneracją przetało działać, to prawdopodobnie może to być tylko obejście i się zatkało i dlatego nie ma reakcji na śrubę. Przy regeneracji reduktora kolega tam nie zajrzał i tak pozostało. To są tylko moje domniemania, bo tego reduktora nie znam, a swój jak rozbierałem do regeneracji (z jedną śrubą regulacyjną), to dokładnie przeanalizowałem jak to działa, a i tak kilka razy później rozbierałem jeszcze reduktor, bo niewłaściwie zachowywały się wolne obroty. W moim przypadku śruba poprzez dźwigienki oddziaływała na zawór dozujący. Teraz po latach jak wracam do tego, to jestem przekonany, że szukałem nie tam gdzie trzeba, ale jak to w życiu czasem bywa, że np przy wymianie świecy coś nieświadomie ruszę przy gaźniku i silnik zacznie dobrze chodzić, a mnie się wydaje, że to świeca była winna. W ten sposób powstaje wiele mitów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały ten temat to jeden wielki kibel, mylenie pojęć, rodzajów instalacji lpg.

W nazewnictwie „śruba” chodziło o śrubę od regulacji obrotów biegu jałowego

Nie istnieje żadna "śruba regulacji obrotów biegu jałowego" to co pokazałeś na zdjęciu to:

regulacja ciśnienia wyjściowego, inaczej ,,czułości", inaczej napięcia sprężynki końcowego stopnie rozprężania gazu

Czytamy dalej:

domyślam się, że chodzi o instalację gazową I lub II generacji i tam wone obroty reguluje się na parowniku-reduktorze

Bzdura totalna! Gdyż:

W silniku 1.6 8v obroty reguluje ECU silnika ,sterownik benzyny zbiera informacje z czujników i inne np(czy jest włączona klima,czy kręcisz kierownicą na wolnych obrotach)i za pomocą miedzy innymi silniczka krokowego reguluje przepustnicą benzynowa

No i na koniec:

Jeżeli obroty nie reagują na kręcenie, to tylko jest jeden wniosek - niewłaściwie złożony reduktor po regeneracji.

Ręce i nogi opadają...

Podsumowując: nic nie rozbierać, oddać auto w ręce fachowca

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterowniku LPG nie ma nic na temat programowania obrotów...Obroty są zapisane w sterowniku benzynowym...Np w mojej megane 2. 1.6 16v na obroty ma nawet wpływ zarwany pasek alternatora.Ecu benzyny odczytuje niskie napięcie i potem podwyższa obroty...potem jest oczywiście komunikat o braku ładowania.Mam gaz Diego G3,parownik Alaska i tam jest tylko śruba regulacji ciśnienia-wiem to na sto procent -przez 3 miesiące jeździłem z laptopem zbierając mapy na gazie i na benzynie żeby ten samochód chodził rewelacyjnie na LPG.Znam ten program na wylot i tam jest tylko podgląd prędkości silnika liczony z czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych.Jest opcja czytania obrotów z wału ale to tego musi być dodatkowe podłączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na koniec:

 

Wyświetl postUżytkownik gimak dnia 27 maj 2015 - 13:55 napisał

Jeżeli obroty nie reagują na kręcenie, to tylko jest jeden wniosek - niewłaściwie złożony reduktor po regeneracji.

 

Ręce i nogi opadają...

 

Podsumowując:

A więc podsumowując:

Czytamy dalej:

 

Wyświetl postUżytkownik gimak dnia 27 maj 2015 - 13:55 napisał

domyślam się, że chodzi o instalację gazową I lub II generacji i tam wone obroty reguluje się na parowniku-reduktorze

 

Bzdura totalna! Gdyż:

 

Wyświetl postUżytkownik elwik1984 dnia 27 maj 2015 - 10:21 napisał

W silniku 1.6 8v obroty reguluje ECU silnika ,sterownik benzyny zbiera informacje z czujników i inne np(czy jest włączona klima,czy kręcisz kierownicą na wolnych obrotach)i za pomocą miedzy innymi silniczka krokowego reguluje przepustnicą benzynowa

 

Kolego tak byłoby gdyby chodziło o instalację sekwencyjną (IV generacja), a tu chodzi o instalacje II generacji, co doprecyzował autor tematu.

W instalacjach I i II generacji ECU silnika, jaki on by nie był, nie ma nic do powiedzenia pod wzgledem sterowania, może tylko obserwować i ewentualnie protestować zapalając check'a.

Nie aspiruje do fachowca, ale "ogólne pojęcie, niezmącone znajomością rzeczy" na temat gazu mam, bo swoje instalacje gazowe (I generacja i 2 sekwencje, z różnych stajni), serwisuje z powodzeniem, sam - więc nie będę pisał, co mnie opdadło lub sie podniosło.

 

Dodano: 27 maj 2015 - 20:27

Mam gaz Diego G3,parownik Alaska i tam jest tylko śruba regulacji ciśnienia

Tak, tylko to już jest sekwencja (IV generacja) i na reduktorach do tych instalacji jest tylko śruba do ustawiania ciśnienia pracy reduktora.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instalacjach I i II generacji ECU silnika, jaki on by nie był, nie ma nic do powiedzenia pod wzgledem sterowania

Ale doprecyzuj swoją wypowiedż, jakiego sterowania? Jeśli masz na myśli skład mieszanki to owszem, niewiele ma do powiedzenia, ale wolnymi obrotami steruje w dalszym ciągu ECU, i nie ma znaczenia która generacja gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!