Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowe przegrzewanie przy rozgrzewaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zwracam się do Was z prośbą o jakieś pomysły bo mi już się skończyły :( Uprzedzam, że przejrzałem chyba wszystkie tematy, stąd opiszę dość długo o co chodzi.

Do rzeczy. Pewnego dnia w Megi usłyszałem "bulgotanie" oraz przy rozgrzewaniu silnik podszedł prawie do skali MAX, po czym jak stanąłem temperatura wróciła do normy.

Układ odpowietrzyłem u mechanika, chwilowo było dobrze...do wczoraj. Znowu ta sama sytuacja tylko bez "bąbli" a silnik przy rozgrzewaniu na chwilę się przegrzewa i w kilkanaście sekund wraca do normy (wtedy płynu nie ubywało).

Należy zaznaczyć, że potem auto jedzie bez problemu.

Po przejechaniu się z zimnego silnika kilka razy z podpiętym ELM'em kontrolowałem temp i wyglądało to jakby termostat się po prostu zacinał i otwierał przy 99-105 stopniach.

Dziś mechanik wymienił termostat i płyn bo był już dość stary i po wyjeździe od niego znowu to samo :( przytomnie wcześniej podpiąłem ELM i widziałem, że temp spadła dopiero po osiągnięciu 110 stopni. Po dojechaniu do domu zobaczyłem, że ubyło prawie 0,5l płynu i chyba jednak go wywaliło przez korek.

Jeżeli chodzi o inne przydatne informacje to:

-wiatrak załącza się odpowiednio

-w płynie nie ma śladów oleju

-pod korkiem oleju nie ma "mazi"

-silnik nie kopci na biało

-przeciętna temp podczas jazdy to 90 stopni, w korku czasem dojdzie do 100

-brak wycieków w układzie

Prosiłbym o pomoc bo skończyły mi się pomysły. Myślałem, że może czujnik ale skoro wywaliło płyn to chyba jednak działa dobrze

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Uszczelki nie podejrzewałem, bo praktycznie nie daje objawów tak jak napisałem że nie dymi, brak plam w płynie i mazi pod korkiem(no chyba, że to chwilowe zagrzanie). Pompa wymieniana wraz z rozrządem w październiku 2014.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy termostat nie znaczy że jest sprawny jak wspomniałeś może się zacinać albo jest zamontowany o złej temperaturze otwierania inna sprawa to ta czy chłodnica jest drożna bo wspomniałeś ze płyn był dość spracowany więc znając życie masz kupę rdzy i kamienia w układnie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też miałem typ na zamuloną chłodnicę ale to by wtedy chyba "stale" się przegrzewało a nie nie tylko raz przy rozgrzaniu czy niekoniecznie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, znając mechaników za bardzo do roboty się nie przyłożył i układu ci nie przepłukał choćby czystą wodą pod ciśnieniem, podobnie z chłodnicą też przydało by się ją przepłukać i dopiero wtedy zalewać świeżym płynem to tak jakbyś wrócił z obory i nie myjąc się ubrał świeże ciuchy... Polecam jeszcze raz zajrzeć do termostatu, jak to i to wykluczysz to pewnie pompa zaraz wyzionie ducha.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zapewniał że płukał ale... :)

 

Ogółem jestem po spokojnej analizie po pracy i przejechaniu się :) Odkryłem, że po przejeździe i wyłączonym rozgrzanym silniku lekko syczy korek w zbiorniczku wyrównawczym. jeżeli chodzi o pracę to jak zaczęło mocniej nagrzewać stanąłem , temp w okolicach 102-103. po lekkim dodaniu gazu na początku temp się zmniejszała, co więcej waż chłodniczy dochodzący do termostatu nadal był zimny. potem znowu wróciło do normy.

 

Co do pompy to:

a) ewentualne piski na rozgrzanym silniku i tylko na biegu jałowym mogą o tym świadczyć? (nie mogę zlokalizować, myślałem że to raczej alternator)

B) skoro wymieniałem w październiku pompę to chyba mogę ją jeszcze reklamować? (przejechałem na niej 15-20 kkm)

Edytowane przez tereo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mechanik wymienił termostat i płyn bo był już dość stary i po wyjeździe od niego znowu to samo :( przytomnie wcześniej podpiąłem ELM i widziałem, że temp spadła dopiero po osiągnięciu 110 stopni. Po dojechaniu do domu zobaczyłem, że ubyło prawie 0,5l płynu i chyba jednak go wywaliło przez korek.

Wątpię aby płyn wywaliło przez korek, po prostu nie dokładnie odpowietrzony był układ. I po jeździe sam się "trochę" odpowietrzył. Nie każdy mechanik wie, że w megankach II z silnikiem 1,6 16V są 2 odpowietrzniki. Jeden na powrocie z nagrzewnicy a drugi na termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat powinien całkowicie się otworzyć już przy 89C (tak podają katalogi), więc albo się zacina albo za późno otwiera...

Pompę wody masz na rozrządzie i reklamacje takich rzeczy to dość ciężka sprawa.

Aston mamy ciekawe wyczucie czasu i możesz mieć racja zakładałem że mechanior choć do tego się przyłozył.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mnie przy pierwszych objawach jak odpowietrzał to otwierał oba odpowietrzniki. Czy syczący lekko korek po jeździe [nawet mocniejszej bo ustabilizowaniu silnika] mogą być jakimś objawem? Niestety nie mam wyboru i jutro muszę pojechać, żeby się jeszcze obadał z tym termostatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie temp 89-105 jest spokój na trzeciej kresce cały czas, powyżej tak od 105-110 wchodzi na czwartą. Raz mi podeszło mi nawet pod piątką ale to za pierwszym razem i teraz jak już to do czwartej

 

Dodano: 26 maj 2015 - 21:19

dlatego podczas odkręcania korka

Jeszcze jedno...syczał zakręcony ale teraz to już nawet nie wiem czy dobrze dokręciłem. Jutro podjadę jeszcze do mechanika, niech się martwi. Na szczęście to ten typ który nie krzyczy od razu uszczelki tylko już będzie sprawdzał (mam nadzieję :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi i chłodzi. Spokojnie zbija temp z 98 do 95 na postoju. Powyżej ok. 102 wrzuca najwyższy bieg

 

Dodano: 26 maj 2015 - 21:35

Natomiast póki co pocieszam się, że to jednak termostat bo z wykresu faktycznie wynikało jakby się nie otworzył no i wąż był zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zostają dwie rzeczy termostat i pompa wody.

 

Co do pompy to:

a) ewentualne piski na rozgrzanym silniku i tylko na biegu jałowym mogą o tym świadczyć? (nie mogę zlokalizować, myślałem że to raczej alternator)

B) skoro wymieniałem w październiku pompę to chyba mogę ją jeszcze reklamować? (przejechałem na niej 15-20 kkm)

Zrzuć pasek od alternatora i będzie wiadomo czy to alternator, napinacz czy pompa piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!