Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowe przegrzewanie przy rozgrzewaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Tylko dla sprawdzenia wiarygodności tego odczynnika można trochę CO2 z rury wydechowej wpuścić. Czy się zmieni kolor. A co do odpowietrzenia to w moim megane 2 poszło to w ciągu pierwszego zapalenia-pokręciłem obiema odpowietrznikami i było ok. Jedynie parownik LPG stawiał opór do pierwszego przegazowania do końca obrotów. A termostat wymieniłem z powodu cieknącego oleju silnika na skrzynie biegów. Mój termostat jest w całości z plastikową obudową i ta obudowa miała w środku kanał olejowy. Oryginalny 300 zł.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam, że jest gdzieś nieszcelność w układzie chłodzenia i gdy silnik stygnie po postoju, zaciąga bąbelki powietrza, które gromadzą sie przy termostacie i dlatego do pierwszego otwarcia jest skok temp. w drugą stronę, gdy się rozgrzewa - czyli łapie ciśnienie w układzie, może nie być nawet wycieku, dlatego tak cieżko dojść, co jest przyczyną, bo na logikę każdy by stwierdził, że nieszczelność musi wiązać się z wyciekiem.

Końcowa sentencja jest jak najbardziej właściwa - jak jest nieszczelność niekontrolowana, to musi się to wiązać z wyciekiem, szczególnie jak układ jest pod ciśnieniem, a tak jest jak silnik jest gorący i zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, ale reszta już nie.

W sytuacji gdy silnik stygnie, a więc zawartość układu chłodzenia (płyn + ewentualne pęcherze powietrza, jest taki jeden celowo zostawiony w chłodnicy) kurczy się, ale wtedy wchodzi do akcji (jeżeli jest sprawny) zawór podciśnieniowy w korku (kontrolowana nieszczelność) i następuje wyrównanie ciśnień

w układzie chłodzenia z atmosferycznym. Gdy ten zawór jest niesprawny, to przy zimnym silniku przewody gumowe do chłodnicy będą płaskie.

 

Dodano: 27 maj 2015 - 13:42

czy te gazy to spaliny?

Może tak być, ale nie koniecznie, bo przy instalacji gazowej przy nieszczelnum reduktorze może to być propan-bytan lub nawet powietrze jeżeli nieszczelny układ chłodzenia ma kontakt z powietrzem pod cisnieniem (doładowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku, jak już bawimy się w aptekarza, to będa tam mieszanka paliwowa i spaliny. Mieszanka paliwowa będzie tłoczona w czasie suwu sprężania. A w czasie suwu pracy, będą tłoczone spaliny i to o wiele bardziej intensywnie niż mieszanka, z racji o wiele wyższego ciśnienia w cylindrze w tym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!