Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spawane podwozie po wypadku ?


Rekomendowane odpowiedzi

To jest tak zwane partactwo.

Myślę, że to ślad po złej naprawie powypadkowej, wygląda jakby prawy tył dostał z boku i całe wzmocnienie jast przesunięte do środka auta. Ktoś kto dokonywał naprawy, nie wyprostował/naciągnął uszkodzonego elementu. Wspawał górne mocowanie sprężyny, chciał aby zawieszenie było symetryczne i zrobił takiego "babola".

Masakra jakich mamy oprawców wśród mechaników.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że to naprawa, że tak piszesz??????

Nie trzeba nawet być żadnym fachowcem żeby wiedzieć, że gniazdo sprężyny powinno być w całości na tylnym wzmocnieniu a nie wspierać się w połowie "w powietrzu" na dospawanej blasze. To jest 100% pewne.

Szpachla potwierdza naprawę blacharską a jej duża ilość świadczy o złej jakości tej naprawy.

Belka chyba by nawet nie była w stanie tak przestawić wzmocnienia.

Przecież sprężyny by się poddała i zamortyzowała uderzenie a amortyzator by trzasnął jak zapałka a wzmocnienia by nie zgiął.

Według mnie to był dość mocny strzał z boku w tylną cześć auta.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że się mylisz. Być może auto było uderzone (po tym zdjęciu trudno jednosnacznie stwierdzić), ale górne mocowanie sprzężyny jest prawidłowe. U mnie wygląda to dokładnaie tak samo. No chyba, że moje dostało tak samo i tak samo źle zostało naprawione ale to musiał by byś jakiś duży zbieg okoliczności.

A to, że to prawe mocowanie sprężyny dziwnie wygląda to masz rację i też się zdziwiłem jak wymieniałem sprężyny. W każdym razie wszystkie łączenia i spawy wyglądają na fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masakra!

Jeśli to jest fabryczne rozwiązanie to konstruktor powinien dostać nagrodę Darwina. Oczywiście z pełną konsekwencją wypełnienia wszystkich wytycznych do otrzymania nagrody...

Nagrody są przyznawane pośmiertnie.

Prześlij zdjęcie ze swojego auta bo trudno mi uwierzyć, że to standard. No i jaki to model i rocznik napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej jest to fabryczne rozwiązanie. Nie widzę żadnej nieprawidłowości.Jedynie jak już jeden z forumowiczów zauważył rdza.Nie spotkałem się z przypadkiem aby takie rozwiązanie było powodem jakiegoś wypadku, przecież z prawej strony jest wlew paliwa idą tam rury przewody w związku z tym zawieszenie trzeba jakoś skonstruować tak by się to pomieściło.W tym przypadku absolutnie nie nazwał bym konstruktorów idiotami, należy wziąć pod uwagę, że auta te jeżdżą po kilkanaście lat i zdaje to egzamin. Nie ma to negatywnego wpływu na bezpieczeństwo. Co do tylnych amortyzatorów faktycznie są takie zapocone, należy się im przyjrzeć i nie wykluczone, że będą kwalifikowały się do wymiany. Zanim ktoś tak ewidentnie wypowie się na temat ewentualnej partaniny blacharsko-mechanicznej wypadało by mieć doświadczenie w tym zakresie.Nie zawsze co nam się nie podoba, bądź wygląda dziwacznie jest wynikiem partaniny. Należy również zwrócić uwagę, że na tych zdjęciach widać fabryczne zabezpieczenie (takie kremowe gluty), jeżeli ktoś by tak spartaczył naprawę na pewno nie pokusił by się stosować fabryczną maśtykę. Co do grubej szpachli na boku auta jeżeli popękała, odeszła czy jak to się mówi kole w oko można wstawić auto do blacharza. Tylko należy zadać sobie pytanie czy gra warta jest świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że oceniłem "cudaczne/fabryczne" mocowanie sprężyny jako naprawę pokolizyjną i jak się okazało byłem w błędzie.

Przyznaję, że wynikło to właśnie z braku doświadczenia/posiadania tego auta.

Jednak konstrukcję tę oceniłem tak krytycznie bo jakoś w innych autach sprężyny jest zamocowana "prawidłowo" i nie podpiera się w 50% na blasze. A Twoj argument, że jakoś trzeba było to zawieszenie dopasować bo idą tam węże z wlewu paliwa to mnie na logikę nie przekonuje.

Powinno się jakoś dopasować wlew paliwa do zawieszenia a nie na odwrót.

Edytowane przez mirecc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój argument związany z wlewem paliwa i przewodami idącymi od niego nie miał na celu przekonywać kogokolwiek a jedynie może tłumaczyć takie a nie inne rozwiązanie. Wspomniałem również, że nie spotkałem się osobiście ani też nie natrafiłem na żadną informację świadczącą o wadzie takiego rozwiązania co może przemawiać na jego korzyść.Jestem przekonany, że gdyby można było to rozwiązać ,,estetyczniej" pewnie by tak zrobili.Czasem zdarza się, że zaprojektowanie czegoś co cieszyło by oko wiąże się z olbrzymim kosztem a tak szczerze to jak często przeciętny użytkownik Megane II bądź Scenic II włazi pod samochód i upaja się widokiem podwozia. Ostatnio miałem okazję wymieniać tylne sprężyny i amortyzatory w Scenic II i nawet nie zwróciłem uwagi na różnicę konstrukcyjną natomiast bardzo spodobała mi się prostota i sprawna wymiana, bez użycia ściągaczy do sprężyn, bez kanału, podnośnika a jedynie zwykłe lewarki warsztatowe i grzechotka z nasadkami.Tak więc coś za coś faktycznie po przyjrzeniu się ta asymetria wygląda dość cudacznie ale w zamian przeprowadzenie wymiany amorów i sprężyn to niemalże przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!