Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 2.0dci kombi


eggforever

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Forum przeglądałem zawsze jako gość lecz teraz pojawiło się ogłoszenie, które przykuło moją uwagę. Chodzi o http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-dci-150-ps-ID6y6fsZ.html

Szukam megane II po drugim lifcie w miarę blisko z silnikiem dwu litrowym. Prywatnie jeżdżę benzynowcem i nigdy nie chciałem dizla ale ponad rok temu dostałem służbówkę hdi i zmieniłem zdanie na temat silników zasilanych ropą.

Bardzo proszę o opinie na podstawie zdjęć, z rozmowy wynika, że zderzak jest przerysowany jak również samochód ma problem z odpaleniem gdy postoi dzień. Dzieje się tak chyba od pół roku, strat mocy ani wzrostu spalania klient nie zauważył. Twierdzi, że to najprawdopodobniej świecie, których nie wymieniał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak, głównym powodem słabego odpalania na zimnym dci mogą być :

-uszkodzone świece żarowe

- słaby akumulator, jeszcze kręci , ale świece słabo grzeją.

- przedmuchy na pierścieniach

zapowietrzony układ paliwowy.

 

Jak teraz są problemy z odpaleniem auta, to zimą go nie ruszysz, przemyśl to.

Proponuję przekonać handlarza, że , jak są to świece , jak twierdzi, to niech je wymieni, doliczy 100-200 zł do ceny auta i je weźmiesz ;P

Mam też pomysł , zaskocz go wizyta kiedyś rano, poproś o odpalenie zimnego auta, zobacz jakiego bąka puści z wydechu, zorientujesz się czy warto je brać.

Czy problem jest z pierścieniami, to zorientujesz się na badaniach spalin w stacji diagnostycznej ( koszt pewno z 50 zł, albo i mniej ).

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy mówią, za tą kwotę odpuść 2.0dci bo czasem możesz sporo do niej dołożyć i nerwów stracić przy tym. Szukasz dobrze bo to bardzo dobre silniki ale jak już to szukaj zadbanego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który mi sierwisuje obecny samochód twierdzi, że mam sobie w ogóle odpuścić dci, od słuchania, czytania i szukania niestety się wszystkiego odechciewa bo mając do wydania max 15 tysięcy wychodzi na to, że najlepiej pozostać przy obecnym samochodzie. Co prawda o naprawach dizli mam zerowe pojęcie lecz faktycznie koszty serwisu podejrzanej jednostki mogą mnie finansowo zrujnować. W tym przypadku 4 wtryski około 3200zł. Pytanie dodatkowe - czy 2 litrowa beznyna ma koło dwumasowe? Pytam bo kolega w volvo z 2000 roku ma koło dwumasowe.

 

Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnej aurze pogodowej świece żarowe nie mają większego znaczenia na rozruch. Kilka lat temu późną jesienią przypadkowo zorientowałem się w swoim Clio III 1.5 dCi że aż 3 świece żarowe mam spalone. Auto bez żadnego problemu odpalało. Przy temperaturach bliskich 0 stopni jak i poniżej sprawność świec żarowych ma już decydujące znaczenie. Problemy z uruchamianiem mogą być też spowodowane kończącymi się wtryskiwaczami bądź padającą pompą wtryskową. Takie auto należy szczegółowo prześwietlić podpinając pod clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy obecnej aurze pogodowej świece żarowe nie mają większego znaczenia na rozruch

dokladnie...na 100%swiee nie sa problemem <ok>

 

Mechanik, który mi sierwisuje obecny samochód twierdzi, że mam sobie w ogóle odpuścić dci,

akurat 2.0dCi jest jednym z najlepszych diesli tak,ze Twoj mechanik jest niedoinformowany.

Edytowane przez waldek708
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!