Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podczas jazdy miganie ESP + AIRBAG + reset zegarów


Rekomendowane odpowiedzi

No nie powiem bym był szczęśliwy pisząc pierwszego posta z problemem (dla mnie istotnym) skoro auto nie ma jeszcze 4 lat. Pierwsza rejestracja była 05/07/2011 :mellow:

Otóż dziś przytrafiła mi się dziwna historia - stałem na skrzyżowaniu i nagle wyświetlacz kilkukrotnie zaczął zmieniać się (motywy), kilkukrotnie pojawiły się komunikaty o wyłączonym ESP, AIRBAG, do tego menu po francusku no i na końcu zauważyłem reset zegarów.

Co ciekawe w SCII podczas resetu zostawał tylko przebieg całkowity, a tu zostaje przebieg całkowity + przebieg dzienny + km/miesiące do następnego przeglądu.

Ostatecznie zakończyło się tym:

 

thumb_hosting_zdjec_1435816362__2015-07-02_reset_zegarow_scenic_iii.jpg

 

Gdy ruszyłem sytuacja nadal się powtarzała, aż w końcu spokój.

Na szybko przypominam sobie, co robiło ostatnio z autem, ale nic nie było robione, oprócz aktualizacji w map TT Live (ok. 8 godzin przed zdarzeniem). Sprawdziłem klemy - mocno trzymają. Nie ma nic luźnego.

Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu diagnostyki nie ma już błędu. Zegary nadal zresetowane.

Macie jakiś pomysł czy tylko CLIP?

 

Szukałem na forum i znalazłem tylko ten wątek

http://megane.com.pl/topic/51367-samoistny-%e2%80%9ereset%e2%80%9d-komputera-i-zegarow/page__view__findpost__p__370118

ale z niego odczytuję, że to po odpaleniu sie stało i bez reszty "dyskoteki". A u mnie na postoju po kilkudziesięciominutowej jaździe.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem coś takiego u siebie (jakoś w zimę), ale tylko raz, podczas jazdy...Zjechałem na bok, ustawiłem menu PL i wsio gra...Moim zdaniem komp złapał jakąś zwieche :mellow:

p.s

AKU mam fabryczne - ma już 5 lat.

Edytowane przez Tedeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś identyczne problemy?

 

Zamierzam dziś podjechać na CLIP (ale mam wielkie obawy co do rezultatów - mój mech nie bardzo zna się na jeszcze SCIII), a później sprawdzić wtyczek w wyświetlaczu i poczyścić złącza na komputerze pod maską, bo przecież za to miejsce, gdzie komp został umieszczony i na co jest narażony projektant powinien dostać <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pierwszy? <_<

 

Nie jesteś :-/ u moim SIII tez występuję okresowe problemy z licznikiem ale bez takich cyrków jak w twoim. U mnie występuje objaw taki jak w poście który podałeś wcześniej-reset do białego łącznie z przebiegami. Lato-zima bez znaczenia choć teraz gdy ciepło wytrzymało kilka miesięcy-już myślałem, że się naprawiło ale nie :mrgreen:.Akumulator mam roczny - nie podejrzewam go o to choć jest od Boscha - jak pisali właśnie Bosch robił różne problemy. Cinas radził sprawdzić wtyki do licznika i kable - udało mi się wyjąć licznik ale nic szczególnego tam nie znalazłem - poruszałem i poprawiłem wtyki i tyle - nadal bez zmian. Skutek uboczny jest taki że skrzypi mi teraz plastik koło licznika więc tej operacji nie polecam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kurde bele nikt się takim problemem nie pochwalił <zolta>

A już myślałem, że to pech tylko u mnie.

Akumulator mam FIAMMi jest OK, połączenia OK.

Dziś może CLIPEM sprawdzimy ale rewelacji się nie spodziewam, bo mój mech nie zna jeszcze SCIII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakazane forum, więc jest [ciach] :)

 

Dodano: 03 lip 2015 - 17:55

Raczej tylko clip i odczytać co nie pasuje licznikowi

Do sprawdzenia wtyczki w liczniku czy dobrze wcisnięte

Możliwe iż licznik świruje

CLIP oprócz jakichś popierdułek z lampkami bagażnika nie pokazał nic. żadnego błędu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W renault magnum euro 2 było to problem co drugiego egzemplarza, robiły się zimne luty na łączeniu gniazd z płytką drukowaną. Zawsze któryś zegar świrował. A teraz mamy jeszcze ekologiczną cynę (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Teraz mamy wysokie temperatury, może elektronika zegara tego nie lubi? Na "zimne luty" płytki licznika to trochę za wcześnie...

raczej przy 12* (wtedy ześwirował) to nie będzie problem :)

mech mówił, że jeszcze jakiś błąd był od tempomatu - a tego używam na codzień, więc może to? masakra.

jutro spróbuję wymontowac zegary wg ruskiego sposobu

 

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!