Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@pbet czy wymieniałeś lub czyściłeś już u siebie czujnik położenia wału korbowego ? jaki masz obecnie przebieg ?

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety mam to samo. Megane 1.6 benzyna bez gazu 114 tyś, auto kupione dwa tygodnie temu bez gwarancji:( 

Samochód gasl kilka razy wyświetlając komunikat z ESC. Auto było rozgrzane, gasło po przejechaniu 120 km z tym że na początku trasy jechałam po górach i silnik mógł sie zmęczyć, nie wiem czy ma to wpływ.. kończąc jazde po autostradzie kilka razy wyświetlił  mi się komunikat z ESC A przy pojeździe do skrzyżowania dwa razy się wyłączył tak że musiałam go uruchomić. Jutro jadę do serwisu Renault ale obawiam się że u mnie też nic nie wykryje więc skupię się na świecach i cewkach.  Dam znać jak poszło. W piątek chciałam założyć LPG ale najpierw lepiej usunąć problem o ile to możliwe..  Może faktycznie ta wersja jest jakaś wadliwe i warto napisać wspólnie do Renault??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica wyczyszczona, pojechałam w góry żeby zmęczyć silnik i przy zjeździe z autostrady nic się nie wydarzyło, zadnego komunikatu z ESC, silnik tez sie nie wylaczyl przy mniejszej predkosci więc wygląda na to że będzie ok:) dzięki!!!

lapka2.gif

REGULAMIN 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja przedstawię moją sytuację.

Auto kupione jako nowe, po ok. 15 tys. km założona instalacja gazowa BRC.

Auto chodziło idealnie, instalacja gazowa pięknie, nie czuć kiedy jadę na LPG, kiedy na benzynie.

 

Po 80 tys. km (początek października) oddałem auto na przegląd. Wyczyszczono przepustnicę, wymieniono świece, filtry. Mechanik niestety namówił mnie na wymianę rozrządu, umówiłem termin na 2 tygodnie później.

W międzyczasie żadnych problemów.

Po wymianie rozrządu oraz wgraniu polskiego języka w samochodzie (był niemiecki), zaczął się problem z gaśnięciem silnika na luzie na dość zimnym silniku. Przez wcześniejsze 80 tys. km nie było z tym żadnych problemów! Co mogli zepsuć mechanicy?

Edytowane przez mierek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, odświeżę temat, auto z LPG, niedawno czyszczona przepustnica. Dziś pierwszy raz zgasł mi silnik i wyskoczył komunikat o ESC. Temperatura silnika pierwsza kreska, złożyło się że akurat dogrzewały mi się wtryskiwacze LPG i dojeżdżałem do skrzyżowania i pyk zgasł, oczywiście odpalony jeszcze raz i problemu żadnego nie było. Czy coś może ruszyło się w temacie i wiecie panowie gdzie leży przyczyna tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Moja Meganka (1.6 i LPG) również trafiła na ten sam problem - gasła gdy dojeżdżałem np. do skrzyżowania i trzeba było hamować - wyświetlała się znana wszystkim kontrolka ESP (wyłączona). Mechanicy z którymi rozmawiałem rozkładali ręce. Trafiłem na to forum i strzał w dziesiątkę. Zgodnie z przypuszczeniami poprzedników, samodzielnie zabrałem się za zdemontowanie przepustnicy i wyczyszczenie jej benzyną ekstrakcyjną. Na sieci są filmiki dla niewtajemniczonych co i jak to zrobić. Banalnie proste zadanie i co najważniejsze DZIAŁA!! Od miesiąca chodzi jak złoto ? Koszt naprawy to 21 za benzynkę tylko :)

Zatem dziękuję Panowie za podpowiedzi. Dobrze że tutaj trafiłem z googla ?

 

 

Edytowane przez WojtasWojtas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Na razie po 2 tyg. od czyszczenia przepustnicy ustąpiło i auto nie gaśnie (Megane III, silnik to 1.6 benzyna, przebieg 130 tys., rocznik 2010).

Od czyszczenia przejechałem 400 km, zauważyłem, że wzrosło spalanie i obroty nieco wyższe, możecie podzielić się swoimi doświadczeniami w tej kwestii? 

A druga sprawa to zauważyłem że po włączeniu klimy nieco ciężej kręci się kierownicą i ciężej wciska się sprzęgło niż jak jadę bez klimy. Ale w sumie nie wiem czy przed tymi cudami z gaśnięciem się tak działo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!