Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy.

Może ktoś miał podobny problem. Otóż w moim scenicu II, 2007 r. climatronic mam problem z klapką recylkulacji powietrza. Podczas upałów, gdy auto stoi długo klima z automatu przełącza się w obieg zamknięty żeby najpierw szybciej i wydajniej schłodzić powietrze w kabinie. Natomiast u mnie podczas takiego zabiegu i przełączeniu się na obieg zamknięty pojawia się całkowity brak jakiegokolwiek ruchu powietrza z karatek nawiewu. Słychać że klima mocno i wydajnie pracuje ale całe powietrze tak jakby trafiało na podszybie na zewnątrz samochodu. Może któryś z kolegów spotkał się z czymś podobnym? Czy jest to poważna usterka czy w ramach naprawdę dobrych zdolności manualnych można usunąć samemu? Czy żeby ewentualnie dostać się do tej kratki to wymaga rozmontowania plastików podszybia z zewnątrz czy trzeba ściągać deskę i podszybie od wewnątrz?

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Otóż w moim scenicu II, 2007 r. climatronic mam problem z klapką recylkulacji powietrza. Podczas upałów, gdy auto stoi długo klima z automatu przełącza się w obieg zamknięty żeby najpierw szybciej i wydajniej schłodzić powietrze w kabinie.

 

Natomiast u mnie podczas takiego zabiegu i przełączeniu się na obieg zamknięty pojawia się całkowity brak jakiegokolwiek ruchu powietrza z karatek nawiewu. Słychać że klima mocno i wydajnie pracuje ale całe powietrze tak jakby trafiało na podszybie na zewnątrz samochodu(...)

no więc dziej się to w Twoim sceniku czy nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na brak albo otwartą klapkę w podszybiu od strony silnika, tam gdzie wymieniasz filtr przeciwpyłkowy w klimie. nie trzeba nic rozbierać, wystarczy tylko zdjąć z gumowych zaczepów plastikową pokrywę na silniku, by był lepszy dostęp. Jak się pochylisz to powinieneś widzieć klapkę z dwoma dużymi "motylkami". Filtr kiedy był wymieniany??

Sprawdź jego stan czy nie jest zapchany brudem.

A tak na marginesie też mam sceniola z tego rocznika, też z klimatronikiem ale jeszcze nie zauważyłem, by przy upałach zasysał z obiegu wewnętrznego w pierwszej fazie zbijania temperatury.

Owszem, dmuchawa pracuje na max i kilka razy zmienia kierunek nawiewu, ale jeszcze nigdy nie zauważyłem by zasysało ze środka.

Nawet obecnie gdy klimę mam ustawioną na 18 stopni w AUTOMACIE, (zawsze tak jest przez cały rok, tylko temperaturę zmieniam według potrzeb i pogody) a na otwartym parkingu termometr zewnętrzny wskazuje 38 stopni.

Fakt, że poza temperaturą nie za bardzo zwracam uwagę na ikonki na wyświetlaczu klimy, muszę się temu przyglądnąć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda na brak albo otwartą klapkę w podszybiu od strony silnika

Ta klapka akurat nie ma żadnego znaczenia w działaniu nawiewu, raczej pełni rolę osłony dźwiękochłonnej. Najważniejsze jest mocowanie samego filtra przeciwpyłkowego. Jeżeli będzie za luźny lub nie będzie dobrze zatrzaśnięty w swojej komorze to powietrze będzie ulatywać do komory silnika. Od sprawdzenia tegoż filtra bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, klapka uszczelnia tylko kanał zasysający, by zapachów z komory silnikowej nie zasysało.

Osadzenie i uszczelnienie filtra może tu mieć znaczenie. Zastanawia mnie tylko, dlaczego przy normalnych warunkach tamtędy powietrze nie ucieka..

Może po prostu przy mniejszych obrotach dmuchawy jest tak samo, a nie jest to zauważalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie Kolegów,

 

Dzięki za wszystkie podpowiedzi i sugestie, napewno przy chwili wolnego w weekend posprawdzam. Mrarek - co do Twojej odpowiedzi to opiszę jeszcze raz problem. Otóż czy z automatu czy to manualnie włączę obieg zakmnięty, tzw. recylkulacja powietrza w kabinie z żadnej z kratek wogóle nie dobywa się ociupina powietrza, ewidentnie słychać że "jakaś" klapka się obraca i powietrze tak jakby leciało na zewnętrzną stronę podszybia samochodu.

 

Dodano: 07 lip 2015 - 15:35

Najważniejsze jest mocowanie samego filtra przeciwpyłkowego. Jeżeli będzie za luźny lub nie będzie dobrze zatrzaśnięty w swojej komorze to powietrze będzie ulatywać do komory silnika. Od sprawdzenia tegoż filtra bym zaczął.

 

Dzięki za podpowiedź. Co do wymiany filtra to był wymieniany w tym roku niecałe 1,5 miesiąca wstecz. Sprawdzę samo zamocowanie filtra i zobaczę czy taka sama sytuacja z recylkulacją powietrza dzieje się bez założonego filtra. Być może faktycznie jest źle zamocowany i gdzieś klapka podczas obrotu się o niego blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co właśnie nie wiem. Generalnie jak włączam obieg zamknięty to słychać obrót i tak jak by klapka albo coś innego blokowało obieg wewnątrz samochodu. Ogólnie po włączeniu obiegu zamkniętego w samochodzie z żadnej kratki nie leci powietrze a słychać że to powietrze z dmuchawy albo krąży na zewnątrz samochodu albo przy włączony obiegu zamkniętym wogóle nie dociera do wnętrza kabiny.

 

Dodano: 07 lip 2015 - 20:46

mrarek jeszcze jedno. Czy ten silniczek, o którym piszesz to on odpowiada tylko ze sterowanie klapkami obiegu zamkniętego czy ogólnie jako wentylator obiegu zamkniętego, bo jeśli jak wentylator obiegu zamknietego to może i faktycznie jest on uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator w dmuchawie jest jeden. Silniczek i przekładnia klapki obiegu wewnętrznego steruje tylko przysłoną odcinająca dopływ powietrza z zewnątrz.

By widzieć tę klapkę, trzeba rozebrać kawałek podszybia jak do wymiany filtra powietrza do silnika.

Jest za napędem wycieraczek.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator w dmuchawie jest jeden. Silniczek i przekładnia klapki obiegu wewnętrznego steruje tylko przysłoną odcinająca dopływ powietrza z zewnątrz.

By widzieć tę klapkę, trzeba rozebrać kawałek podszybia jak do wymiany filtra powietrza do silnika.

Jest za napędem wycieraczek.

 

Dzieki gojgien za podpowiedź. Będę wymieniał niedługo filtr powietrza; prawdopodobnie w weekend to odrazu zobaczę do tej klapki. Mam nadzięję że to faktycznie będzie coś z tą klapką ewentualnie z kanałem dolotowym.

Jak będę wiedział już co i jak to dam odpowiedź co udało się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie też mam sceniola z tego rocznika, też z klimatronikiem ale jeszcze nie zauważyłem, by przy upałach zasysał z obiegu wewnętrznego w pierwszej fazie zbijania temperatury.

U mnie tak właśnie jest, przy silnie nagrzanym wnętrzu komputer zamyka obieg wewnętrzny i dopiero po jakimś czasie go otwiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Kolegów,

Niestety ale chyba będzie czekało mnie rozbieranie deski rozdzielczej. gojgien - klapka z dwoma motylkami na miejscu, filtr kabinowy zamontowany prawidłowo i niestety podczas wymiany filtra powietrza też niczego podejrzanego nie zauważyłem.

Ale mimo wszystko dzięki wszystkim za podpowiedzi i zaangażowanie i jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły lub sugestie chętnie czekam na info.

 

Dodano: 22 sie 2015 - 17:01

Witam Kolegów po dłuższej przerwie.

 

W końcu naprawa zakończona sukcesem z pomocą kolegi z forum - dzięki cinas - otóż okazało się iż po zwaleniu deski rodzielczej odkleił się filc podklejommny jako wygłuszenie pod deską rozdzielczą i spadł prosto na kratkę, którą zasysa wentylator powietrze przy włączeniu recylkulacji powietrza. Powód zaskoczeniem dla wszystkich. tak czy inaczej 3 godziny z kolegą walczyliśmy ale udało się i przy profesjonalnym podejściu i znajomości "renówek" przez cinasa udało się bez urwanych zatrzasków.

Zamykma temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!