Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czym może grozić założenie złoegopaska paska


olenderk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę Was o poradę.

 

Jakiś rok temu mechanik wymieniał mi pasek klinowy osprzętu. Od tego czasu przejechałem jakieś 15 tys. km. Dzisiaj jak patrzyłem pod maskę mojego scenica zauważyłem że ten pasek co mi mechanik założył jest jakiś poprzycierany z zewnątrz (tak wzdłuż całej długości po jednej ze stron). Postanowiłem że oglądnę stary i zobaczę czy tamten też był powycierany. Okazało się że stary wogóle nie był powycierany na zewnętrznej stronie (tam gdzie nie ma rowków). I zobaczyłem sobie też na opakowanie po tym moim założonym i okazało się że ten co mam założony ma długość 1635mm a na tym starym jst długość 1640mm, więc ten co teraz mam jest o 5 mm krótszy.

 

Co w takim razie może mi się stać, po za tym że może mi się urwać?

 

Proszę o opinie i rady - co dalej z tym fantem robić?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olenderk, jeśli chodzi o te 5mm na długości to nie jest problem, tyle to można skorygować na regulatorze naciągu. (to ustrojstwo z sprężynką) Bardziej obawiał bym się tego postrzępienia. Było już kilka razy na forum to opisane. Zdaje się że to coś z kołem pasowym alternatora nie tak. Poszukaj w tematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe alternatora właśnie wtedy miałem wymieniane. I jeszcze chciałem zaznaczyć że to nie jest postrzępienie tylko przytarcie (na tym kole o którym piszesz to pasek idzie chyba stroną z rowkami.

 

Te przytarcie jest na zewnętrznej stronie - wzdłuż całego paska.

 

Zastanawiam się tylko czy to przytarcie nie wynika właśnie ze zbyt krótkiego paska i może po naciągnięci o coś ociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też chyba zrobię i zaraz po świętach pojadę z tym do mechanika- tego co mi to robił żeby mu pokazać.

Przy okazji zapytam się go dlaczego założył mi pasek krótszy od tego co powinien być.

 

A jakie paski polecacie: gates czy może hutchinson (to taki jaki miałem wcześniej)?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Odświeżam temat, bo mam podobny problem. W październiku 2008 wymieniłem pasek osprzętu i napinacz (Renault Scenic 2.0 16V PHII). Pasek od początku był osadzony na kole (od pompy wspomagania) tuż przy lewej krawędzi, a dziś podczas jazdy coś zaczęło niepokojącego dobiegać spod maski, tak jakby lewa przednia opona zawadzała o coś, lub coś się w nią wkręciło. Zgasł silnik. Na poboczu zobaczyłem, że ów pasek osprzętu jest z zewnętrznej strony poszarpany i wisi kilka kilkucentymetrowych frędzlów (w zasadzie to sznurki). Pasek się nie zerwał, ale ewidentnie mocno się postrzępił. Ponieważ nie wiem, czy jakaś jego część nie dostała się pod rozrząd, nie ryzykowałem i samochód na lawecie pojechał do warsztatu, gdzie był zmieniany pasek.

 

Moje pytania:

- czy pasek powinien być równie szeroki jak widoczna, rowkowana bieżnia koła od pompy wspomagania (mój pokrywał 3/4 tej powierzchni).

- co może być powodem, że pasek tak się poszarpał (zrobiłem na nim może 3-4 tysiące)?

Dodam, że poprzedni pasek został zmieniony ze względu na widoczne objawy starości - nie mniej jednak nic nie było postrzępione. A...mam na pewno do wymiany koło zmiennych faz rozrządu, bo coraz częściej terkocze jak w dieslu <piwko>

 

Dajcie znać co o tym sądzicie?

Pozdrawiam,

Edis4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytania:

- czy pasek powinien być równie szeroki jak widoczna, rowkowana bieżnia koła od pompy wspomagania (mój pokrywał 3/4 tej powierzchni).

u mnie też pasek jest węższy niż szerokość rolki. Mechanik powiedział, że to jest w porządku i tak powinno być. Mowa oczywiście o tym samym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pasek też był węższy o jeden rowek, było 5 zamiast 6, nie wiem czy, dobrze myślę, ale może ma to coś wspólnego z klimą, tzn. ja jej nie mam, więc jest też mniejsze obciążenie na pasek i dlatego jest 5 rowków.

 

A czy poprzedni pasek, pokrywał całą powierzchnię rolki <piwko> Jeśli też był węższy to może, był założony przy prawej krawędzi, co z tego wynika??? A no mianowicie to, ze lewa strona rolki uległa korozji, pojawiła się rdza i lewy rowek rolki nie był już taki gładki, to mogło natomiast spowodować uszkodzenie paska, ponieważ nierówna powierzchnia rolki działała jak papier ścierny.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Nie wiem niestety jak wyglądał poprzedni pasek, bo samochód posiadam od niedawna, a sam pasek wymienili przy okazji innych prac. Nie miałem więc możliwości zobaczenia czy był szerszy, czy nie. Pamiętam jednak, że miał oznaki starzenia - dlatego zdecydowałem się na wymianę. Teoria z rdzą wydaje się sensowna, choć nie zauważyłem na tym kole jakiegoś nadmiernego zardzewienia, no ale nie wiem jak pozostałe <piwko>

 

Proszę poczytać w regulaminie o zasadach cytowania. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdunman, u mnie jest klimatronik więc to chyba nie ma znaczenia.

Przed wymiana też się zastanawialiśmy czy pasek powinien być na całej szerokości, jednak nie powinien. Oznak rdzy też nie widać na tej rolce więc jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za informacje! W taki razie pozostaje pytanie co jest przyczyną, że się postrzępił i dlaczego doszło do wyłączenia silnika? Ale tego pewnie dowiem się jutro w serwisie, chyba, że komuś uda się to zdiagnozować "na odległość" <piwko>

 

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek w silnikach K4M7 (1,6 16V) można stosować dwa paski 5-cio lub 6-ciorowkowe. oznaczenie odpowiednio; 5Pk1750 6KP1750, różnica polega jedynie na tym, że 5-ciorowkowy zakłada się tak, żeby jeden rowek(od strony silnika) był wolny.

To że pasek jest dłuższy lub krótszy o te 5mm teoretycznie nie ma znaczenia bo luz ten może zostać skompensowany przez napinacz, oczywiście pasek powinien być odpowiedniej długości. W normalnym użytkowaniu pasek po jakimś czasie trochę się naciągnie i może dojść do tego, że napinacz nie wybierze już luzu i pasek będzie się ślizgał. Z ciut mniejszym paskiem nie powinno być większych problemów, po za zakładaniem.

Jeżeli pasek się strzępi, wychodzą nitki należy go jak najszybciej wymienić. Zaniedbanie może spowodować dostanie się nitek pod koło pasowe na wale karbowym, co w efekcie może spowodować przestawienie rozrządu. Mnie mechanik wyciągnął stamtąd parę takich nitek o długości ok metra! :-/

Teraz dlaczego pasek się strzępi?

1) naturalne zużycie paska, ze starości.

2) pasek o coś obciera na swojej drodze, np o jakieś kabelki

3) zużyte rolki prowadzenia paska, a trochę ich jest, u mnie jest w kolejności od dołu; koło pasowe na wale korbowym. napinacz paska, pompa wspomagania, rolka prowadząca, alternator, sprężarka klimy.

Tak dla informacji rolka prowadząca i napinacz to plastikowe kółka osadzone na łożyskach kulowych.

VKM%2036031.jpg

Grzechotanie może pochodzić właśnie od tych rolek. Wystarczy je pooglądać i zaraz będzie widać. Plastik po wpływem tarcia od paska wyciera się, na krawędzi tworzy się rant, dość ostry który bardzo ładnie potrafi pociąć pasek.

Edis4, nie mam pojęcia czy w Twoim silniku (przydało by się dokładne oznaczenie silnika, lub rocznik) jest KZFR, wydaje mi się że nie ma. To że grzechocze i huczy może być objawem wysypanych rolek na prowadzeniu paska.

Natomiast to, że silnik zgasł może być spowodowane dostaniem się strzępów paska pod koło pasowe na wale korbowym i w efekcie przestawienie rozrządu. Wiem jak to jest bo maiłem dokładnie tak samo. Dźwięk jakby przebitej opony i silnik zgasł :-? Obym się mylił. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!