Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Praca turbiny i regulacja?


brzozka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem odnośnie pracy turbiny. Auto jakby brakowało mocy, turbina rusza jakby od 1800rpm ale nie jest to pełna moc i dopiero powyżej 2500-2800rpm dostaje kopa.

udostępniam tutaj filmik żeby było widać jak w tym czasie pracuje sztanga turbiny, dodam że gaz dodaję równomiernie do dechy a na filmiku widać jak sztanga sie podnosi i po chwili opada i dalej idzie na max. Proszę o pomoc i podpowiedź czy to wina turbo czy wastgate(tej puszki) czy coś innego. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda tak, jakby tracił ciśnienie.

Bez wyciągnięcia się nie obejdzie.

Ewentualnie padł sławny zawór N75 lub wężyki.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągał już ktoś może turbo z tego modelu? Przydały by się jakieś rady, za dużo tam miejsca nie widzę z dojściem do niego, instrukcji (sercice manual) też jeszcze chyba nie ma bo szukałem dosyć długo i nic. Myślę że może łopatki w turbinie ciężko chodzą i by się dało je wyczyścic chociaż ręką jak poruszam sztangę to chodzi góra i dół chociaż z lekkim oporem ale to pewnie przez to ze tej sztangi nie odłączyłem od gruszki.

A i jeszcze będę miał manometr to sprawdzę elektrozawór czy jest sprawny i jak pracuje.

Edytowane przez brzozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poświęciłem dzisiaj trochę czasuna pomiary manometrem, gruszka turbo chodzi dobrze, zawór n75 pracuje dobrze, nawet dla pewności podmieniłem na inny i bez zmian. Wszystkie wężyki sprawdzone dokładnie. I tak idąc po kolei doszedłem do pomiaru z wężykiem idącym do płaskiej gruszki vacum egr(tak mi się wydaje) i zero aktywności. Odrazu zauważyłem że cięgno idące z tej gruszki wogóle nie pracuje , dla pewności podpiąłem manometr i przejechałem się trochę i nic. Może ktoś powiedzieć jakie ma zadanie ta gruszka? jak i kiedy powinna pracowac?

thumb_hosting_zdjec_1437852334__megi3t.jpg thumb_hosting_zdjec_1437916107__egr_vacuu2.jpg

Edytowane przez brzozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Kolejne godziny spędzone przy aucie i ręce opadają. Gruszka egr pracuje prawidłowo, sprawdzałem za pomocą strzykawki i wężyka i ładnie się zamyka i owiera. Wczesniej mi nie otierala bo był silnik rozgrzany. Także spowrotem do zaworu n75 i tak: podcisnienie mierzone przed nim to -0.9 czyli idealne tak jak daje pompa ale już za nim zaczynają sie cuda. Na wolnych obrotach -0.5 po dodaaniu gazu maleje lekko, potem wzrasta i znowu maleje do zera praktycznie czyli zamyka. Już go obstawiłem za winowajcę ale podmieniłem na inny i te same parametry czyli sam zawór jest ok. Także pytanie co nim steruje? Co ma wpływ na jego działanie? A i jeszcze zrobiłem test przelewów wtrysków i pracują idealnie, żaden nie leje. Can clip żadnych błędów nie widzi. Możę jakieś sugestie jeszcze? Pojechałbym drugi raz do servisu renault ale błędów nie ma i mnie pewnie odeślą z kwitkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 4 tygodnie później...

Servis stwierdził brak błędów,  poddałem się i sprzedałem auto bo wyraźnie coś było nie tak i mulił niemiłosiernie. 

Dodam jeszcze że silnik pod obciążeniem na pierwszym i drugim biegu zaczął postukiwac od 1000 do 1500tys obrotów szczególnie słyszalne było na zimnym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!