Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpnięcie przy hamowaniu silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżeli umieściłem w złym dziale - przepraszam - i proszę moda o przeniesienie ;)

Mam takowy problem z moją meganą II 1.6 16v:

kiedy hamuje silnikiem (tj tocze się na biegu bez wciskania gazu) w okolicach 2000 obrotów jest szarpnięcie i samochód dodatkowo mocniej zwalnia..

Problem pojawił się od tak, nie wystąpił po jakiejś naprawie / wymianie.

W czym może być problem?

Dodatkowo mam wrażenie że auto gorzej przyśpiesza (potwierdzone mierzeniem czasu 0-100, kiedyś było szybsze ;) )

 

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że kończy się sprzęgło albo wysprzęglik.

Zwróć uwagę, czy czasami nie zdarza się, że wciskasz gaz, obroty idą do góry, a auto przyspiesz po chwili, albo nieadekwatnie do wzrostu obrotów.

Wyskoczyły do tego jakieś komunikaty na desce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło mi się nie ślizga zdecyodwanie.

Kiedyś wyskoczył mi check engine i service, ale byłem w trasie więc odpiąłem aku. Błąd zgasł i się już nie pojawił - na clipie nic w pamięci nie było.

 

EDIT

Co do braku mocy, wiem że jest to 16v i ma mocniejszą górę ale jest bardzo silne odzcucie że dół jest słabszy niż wcześniej.

Od 3,5 tys. auto ma moc i reaguje fajnie na gaz.

Edytowane przez Kolasov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz na próbę zawór od KZFR i się przejedź autem, wyskoczy check, ale przynajmniej będzie wiadomo, czy diagnoza idzie w dobrym kierunku.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wrażenia poparte dupohamownią więc nie mogą być całkowicie wiarygodne, ale po odpięciu zaworu kzfr:

-zniknął problem z szarpnięciem przy ok 2 tys obrotów

-auto generalnie przyspiesza gorzej, ale wrażenie jest jakby od dołu reagowało lepiej na gaz.

 

Myślę, że jak silnik trochę wystygnie to podmienię zawór (mam drugi) i zobaczę czy na nim będzie inaczej.

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły chętnie wysłucham

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf excelium (czy tam evolution) 5w40, wlany jakieś 500 km temu, świeży.. ;)

U mnie nie ma szarpania, jest tylko jedno szarpniecie. Tak jakbyś wcisnął i trzymał hamulec. I zawsze przy ok 2000 obrotów. Możesz na każdym biegu rozpędzić się do odcięcia, puścić gaz i w momencie w którym obroty zejdą do 2000 jest to "przyhamowanie" i dalej auto zwalnia znacznie mocniej, tak jakby coś wyhamowywało silnik dodatkowo...

 

Dodano: 05 sie 2015 - 17:17

Kolejna porcja obserwacji:

Podmieniłem elektrozawór sterujący KZFR i szarpnięcie występuje przy dowolnej prędkości obrotowej po odjęciu gazu.

Zauważyłem też że kiedy rozpędzając się nie przekroczę 2000 obrotów i puszcze gaz spalanie chwilowe spada nieznacznie i auto prawie nie zwalnia, natomiast kiedy przekręcę powyżej 2000 i odejmę gaz następuje szarpnięcie i spalanie chwilowe spada do 0.0

Jakieś sugestie co mogę jeszcze zrobić?

Na pewno wrzucę ponownie poprzedni zawór bo na tym jazda jest silnie irytująca...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I cóż mógłbym z tym fantem zrobić? ew. jak to sprawdzić?

 

Dodano: 11 sie 2015 - 13:07

Rozmawiałem z mechanikiem. Powiedział z grubsza to co już tu się przewinęło - mogą być przytkane kanały olejowe, może być wadliwy elektrozawór lub kzfr.

Umówiłem się z nim po jego urlopie że będziemy myśleć co dalej. Kiedy sprawa się rozwiąże napiszę co takiego dolegało ;)

 

Dodano: 05 wrz 2015 - 18:45

Problem się rozwiązał.. raczej nikt się tego nie spodziewał:

Okazało się że sypała się sprężarka klimatyzacji generując obciążenie na pasku.. aż w końcu całkowicie stanęła. Po jej wymianie problem zniknął, auto odzyskało moc i problem z szarpnięciem zniknął.

 

Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!