Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik


LISTONOSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dzwonie nie z mojej winy kupiłem Renault Megane 1.6 16v b+g. Taka sama jak miałem przed dzwonem.Po kupnie wymieniłem od razu świece na dedykowane do tego silnika. Filtry paliwa powietrza oleju jak i olej. Wymienione oringi przepustnicy jak i czyszczenie jej i kolektora dolotowego wraz z uszczelnieniem go. Czyszczony był krokowy. LPG instalacja DIEGO G3 wymienione wężyki na nowe, filtry, nowa listwa wtryskowa. Auto było podłączone pod interfejs diagnostyczny i nie ma błędów (nie pokazał). A teraz mój problem. Po odpaleniu a pali od strzału jak jest zimny za każdym razem po ok 10 sekundach zaczyna bujać silnikiem, jak mu przy gazuje i złapie temperaturę to się uspokaja i jest ok. Nieraz jak jadę i pusczę gaz to obrotu spadają mu i potrafi zgasnąć.

A druga sprawa to gaz. A mianowicie do 3 tyś obrotów to muł bagienny, toczy się bo toczy, gaz w podłodze. Powyżej tych obrotów jest ok, normalnie się zbiera. Na pb jest ok ciągnie od samego dołu. W tamtym silniku na lpg było dobrze. Ma ktoś jakiś pomysł. Co do tych objawów na LPG i PB.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do falowania obrotów, to sprawdź jeszcze, czy nie ma nieszczelności przy czujniku ciśnienia powietrza dolotowego.

Masz starszą wersję przepustnicy z silniczkiem krokowym, możliwe że kończy się jego żywot.

Co do instalacji, to ewidentnie domaga się strojenia podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczeże że od nowości nic tam nie było wymieniane. Jestem jej 2 właścicielem od niecałego miesiąca.Jutro w dzień zerknę na ten czujnik.Jak i krokowy.A z lpg też podjade niech podłączą pod kompa.

 

Dodano: 21 sie 2015 - 14:21

Witam byłem dzisiaj autem na podpięciu pod komputer i wyszedł błąd nastawnika biegu jałowego (zwarcie do masy cztery cyfry 3406 czyba) Tylko ten błąd.Więc krokowy do wymiany.

 

Dodano: 21 sie 2015 - 14:37

Mam jeszcze jedno pytanie związane z ABS chodzi mi o tył.A mianowicie mam błąd czujnika obrotów lewy i prawy tył(12 14).Posiadam bębny a 1 właściciel mówił ze coś tam było wymieniane.Czyżby nie było koronek zamontowanych w bębnach??

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było ABS w tylne koła w zadnym RENAULT.

Nie opowiadaj głupot.

Przy zablokowanych kołach w poślizg pierwsza wpada tylna oś.

Gdyby ABS był tylko na przednie koła, a na tylne nie, to takie auto by było nie do opanowania (tak jak jazda na trolejach).

Moja pierwsza Meganka była z 1996 roku roku i miała trójobwodowy ABS.

Trójobwodowy, ponieważ koła przednie były kontrolowane osobno, a koła tylne razem.

Jeśli przyczepność traciło koło przednie prawe, to w nim była zmniejszana siła hamowania.

W przypadku kiedy to np. koło tylne lewe traciło przyczepność, to była zmniejszana siła hamowania całej tylnej osi.

Mam jeszcze jedno pytanie związane z ABS chodzi mi o tył.A mianowicie mam błąd czujnika obrotów lewy i prawy tył(12 14).Posiadam bębny a 1 właściciel mówił ze coś tam było wymieniane.Czyżby nie było koronek zamontowanych w bębnach??

Skasuj błędy i sprawdź, czy ten błąd powraca.

Warto sprawdzić, czy czujniki i okablowanie jest sprawne.

Koronki na bębnach potrafią pękać i mogą się luźno obracać, co nie wyrzuca stałego błędu, ale ABS nie będzie poprawnie działał.

Ściągnij bębny i sprawdź, czy masz koronki, a jak tak, to w jakim są stanie.

http://megane.com.pl/topic/25541-jak-rozwiazany-jest-abs-na-tylnej-osi/page__view__findpost__p__201190

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki nie spierać. Na tyle mam czujniki ABS. Patrzyłem idą po jednym kablu do tylnego koła a w osłonie bębna jest wkręcony czujnik.

 

Po kropkach i przecinkach stosujemy spację!!! Poprawiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było ABS w tylne koła w zadnym RENAULT.

Bzdura i jeszcze raz bzdura. W każdym aucie, nie tylko w Renault, posiadającym ABS i inne układy kontroli trakcji, niezbędne są czujniki kontrolujące prędkość obrotową wszystkich kół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u zaprzyjaźnionego kolegi co się zajmuje gazem. Było za małe ciśnienie. Po regulacji wszystko wróciło do normy (normalnie przyspiesza od dołu, nie gaśnie). Ale instalacja DINGO G3 to nieporozumienie. Co do krokowego to do wymiany. Ale zanim go wymienię to jeszcze raz podepnę pod komputer. Co myślicie o krokowym LCC 2138?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VDO to jest, ale trochę powinien wytrzymać.

Możesz jeszcze poszukać MAGNETI MARELLI.

Powinien być w podobnej cenie, ale jest ciut lepszy.

 

Dodano: 22 sie 2015 - 19:27

No to czemu u mnie nie ma w tylnych kół przewody do ABS?

Opcja pierwsza nie potrafisz ich znaleźć, opcja druga, ktoś usunął ABS z auta (to już bardzo naciągana teoria).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!