Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu, kzfr i zwiększone spalanie


gollup

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

Po pięciu latach (jak zaleca producent) pojechałem na wymianę rozrządu. Mechanik zasugerował jeszcze wymianę KZFR oraz świec. Dodatkowo przeczyścił przepustnicę. Wszystko wyglądało OK - ale jedno małe "ale". Zauważyłem, że nastąpił znaczny wzrost spalania (około 2,5 litra/100 km) i samochód zachowuje jakby mu ktoś zabrał "moc". Na czwartym biegu potrafię wcisnąć pedał gazu do samego dołu i dopiero po chwili autko się zbiera (wcześniej tego nie było). Byłem ponownie u mechanika, podpięli Scenic'a pod komputer i stwierdził, że wszystko jest OK. Wiem, że coś jest nie tak, ale nie wiem co. Proszę więc Was o jakieś sugestie i pomoc.

 

Z góry dziękuję.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ludzie dajcie spokój, tu trzeba od razu jechać z powrotem do mechanika i tyle, męczyć do skutku. Jak nie ten, to do innego. Mówimy o rozrządzie, to poważna sprawa, na pewno nie na internetowe dywagacje. Już nie chodzi o to, że przyczyn może być wiele, ale o to, że Ci jutro silnik stanie dęba i najtańszą opcją będzie po prostu cały nowy motor.

Edytowane przez kater-acme
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co ci robił rozrząd to bym nie jechał, znajdź kogoś co ma doświadczenie i dobry klucz do blokowania wałków i wału korbowego. Zawsze należy zablokować wał i wałki gdyż kółka rozrządu z KZFR są na stożku-brak klina. W moim scenic 2 2.0 16V poprzedni mechanik w niemczech robił znaki na kółkach co znaczy, że za odrą też sa magicy a rozrząd przestawili o 2 zęby.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim scenic 2 2.0 16V poprzedni mechanik w niemczech robił znaki na kółkach co znaczy, że za odrą też sa magicy a rozrząd przestawili o 2 zęby.

Niemiec umie liczyć i wyszło mu, że taniej będzie wymienić rozrząd w Polsce niż u siebie. I może stąd te oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie.

Kolega mechanik mimo zakładania blokad dla pewności robi znaczki pisakiem.

Pewnego razu robił jakiś silnik, który miał rozwalone gniazdo pod blokadę i ta zwyczajnie wypadła, a on tego nie zauważył, na szczęście przesunięcie było tylko o 1 ząbek.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy

Dziękuję za odpowiedzi

Będę z mechanikiem "walczył", o wynikach poinformuję

Jeszcze raz dziękuję za szybką reakcję

Pozdrawiam

 

Dodano: 03 wrz 2015 - 11:39

Witam wszystkich

Już po wizycie u mechanika. W pierwszej kolejności sprawdzony był rozrząd. Mechanik sprawdził czy blokada poprawnie wchodzie czyli generalnie czy nie jest przestawiony rozrząd. Okazało się że wszystko jest OK.

Następna diagnoza to podłączenie samochodu pod komputer i testy dynamiczne (podczas jazdy)

Okazało się że na 99% wszystko jest OK oprócz jednego. Po wciśnieciu pedału gazu do oporu komputer wskazywał jedynie 75% wykorzystania zakresu potencjometru padału gazu.

Zapadła decyzja o tz. "przyuczeniu samochodu". Z czynności jakie zostały wykonane wynikało, że nastąpiło wgranie standardowych ustawnień pracy silnika (jego parametrów.

Po tym zabiegu mam wrażenie że praca autka i spalanie wróciło do normu. Do normy wrócił również odczyt związany z pedałem gazy - wciśniecie do podłogi pokazywało na komputerze wykorzystanie 99% zakresu.

 

Teraz testy w ruchu i ponowny powrót do mechanika.

O wynikach poinformuję

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc

 

Dodano: 22 paź 2015 - 20:35

Witam

 

Zadowolenie po ostatnich działaniach "mechanika" (cudzysłów świadomy) okazało się przedwczesne.

Ostatecznie udałem się do Serwisu Renault (powinienem to zrobić na samym początku) i okazało się że problem leżał w źle ustawionym rozrządzie - oryginalnej blokady nie dało się założyć. Interwencja serwisu i wszystko jest OK.

Cieszę się tylko, że przesunięcie było na tyle małe, że w silniku nic innego się nie "podziało".

Plusem jest tylko jedynie to, że "mój pierwszy mechanik" zrozumiał swój błąd i ustaliłem z nim, że zwróci mi pieniądze za korektę rozrządu.

 

Jeszcze raz dziękuję za komentarze.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym silnikiem i blokadą jest jeden myk.

Blokada może wchodzić i wszystko będzie się wydawało OK.

Trzeba jeszcze sprawdzić znaki na kołach, bo najczęściej przestawione przy wymianie jest KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Paweł niestety możesz mieć rację z tym kołem i znakami. Dalej pomimo poprawienia rozrządu spalanie utrzymuje się na wysokim poziomi.

Wychodzi na to że nawet w serwisie Reanult ciężko znaleźć fachowca - "ręce opadają".

Kilka telefonów do autoryzowanych serwisów w Polsce i każda inna odpowiedź - raz że "ma znaczenie ustawienie kzfr", drugie info "nie ma znaczenia". I bądź tu mądry.

Muszę poszukać (tylko nie wiem według jakiego klucza), kogoś kto mi sprawdzi ustawienie tego kzfr. Może ktoś z kolegów z Krakowa zna "speca" wartego polecenia?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i twierdzą, że koło KZFR można zamocować na wałku niekoniecznie idealnie ze znakami (dopuszczalne jest małe przesunięcie). Jedyne założenie jest takie aby wał i wałki rozrządu podczas tej operacji były poprawnie zablokowane. I jeszcze jedno raz przykręcona śruba koła KZFR po jej poluzowaniu lub odkręceniu nie nadaje się do ponownego użycia (w grę wchodzi kwestia uszczelnienia gwintu tak aby olej nie wyciekał).

Dodatkowo po błędnym ustawieniu rozrządu i ponownym powrocie do poprawności należy wykonać "przyuczenie komputera" aby wyeliminować błednie zaczytane parametry pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i twierdzą, że koło KZFR można zamocować na wałku niekoniecznie idealnie ze znakami (dopuszczalne jest małe przesunięcie).

Ile w tym prawdy przekonuje się każdy użytkownik tego auta po poprawnym ustawieniu KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowna weryfikacja tak dla pewności. KZFR i cały rozrząd ustawiony poprawnie - idelanie.

Niestety spalanie dalej na niezadowalającym poziomie.

Pojawiła się u mechanika inna teoria - "tłoki i zawory gdy rozrząd był źle ustawiony mogły się 'delikatnie' spotkać. Nie na tyle żeby silnik padł ale na tyle aby powstała mała nieszczelność"

 

Następna zagwostka - sugestia, że sprawdzenie kompresji cylindrów może coś wykazać niczym zdejmie mechanik głowicę.

Co Wy na to koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po dłuższej przerwie.

Niestety przerwa nie wpłynęła na poprawę mojego samopoczucia i samochodu.

 

1. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i jest prawidłowe - sprawdzone w serwisie Renault

Wynik 12-13 barów. Niestety spalanie nie spada poniżej 10,5 l/100 km

2. Rozrząd poprawnie ustawiony - usunięte przesunięcie

3. Koło KZFR poprawnie ustawione.

 

I teraz już nie mam pojęcia co może być przyczyną, gdzie szukać tego "czegoś", przecież ten "typ tak nie ma".

Mechanik zalecił aby się do tego przyzwyczaić i jeździć, ale mnie to nie przekonuje.

 

Zastanawiam się czy możliwe jest, że przy zmianie rozrządu założyli mi niepasujące do mojego silnika KZFR. Jak dzwoniłem do dowolnego sklepu motoryzacyjnego z zapytaniem o ceną KZFR zawsze sprzedawca pytał mnie o nr VIN, a "nechanik" wymieniający rozrząd nic takiego nie sprawdzał. Złapał KZFR z półki i założył.

Może już doszukuje się "dziury w całym", a może coś innego padło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!