Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 16V nierówna praca silnika bez alternatora


studzinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów. Jestem nowym użytkownikem Renault Megane II z 2003 roku z silnikiem 1.4 16V K4J D730.

Proszę o pomoc w moim problemie. Problem polega na tym, że bez podłączonego alternatora (brak ładowania) silnik bardzo nierówno pracuje. Gdy podłączę alternator praca wraca do normy ale też nie zawsze bo czasem objawia się jakby brakiem mocy a raz moc jest.

Auto świeżo po wymianie rozrządu. Ustawiany na blokady, ustawiony idealnie. Przed wymianą rozrządu zachowywał się dokładnie tak samo. Niedawno wymieniłem świece zapłonowe oraz cewki zapłonowe na Beru. Wymieniona pompa paliwa zintegrowana z filtrem, czujnik map, przepustnicę powietrza, akumulator. Problem moim zdaniem jest gdzieś w elektronice. Z samego akumulatora jest napięcie niższe niż podczas ładowania alternatora i może sterownik nie wydala? Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem? Czy to można uznać za normalne? W dotychczas użytkowanych przeze mnie samochodach nie miałem czegoś takiego, odpięcie alternatora nie wpływało na równość pracy silnika. Czy decydować się na podstawienie innego sterownika silnika?

Na Youtube zamieściłem filmik z pracą silnika.

 

Dziękuję za pomoc. Studzinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie czego Was uczą na kursach na B? Silnik ma pracować z alternatorem, bo alternator po rozruchu silnika odpowiada za dostarczanie energii elektrycznej do układów samochodu (napięcie od 13,8-14,4V zależnie od obciążenia alternatora) i ładowaniu nadwyżką akumulatora. Po odpięciu alternatora, prąd pobierany jest z akumulatora. I napięcie na dobrym akumulatorze wyniesie około 12V i wraz z czasem spada z powodu dostarczania napięcia z akumulatora do instalacji elektrycznej auta. I gratuluję pomysłu odpalania auta bez górnej poduszki silnika. W tym przypadku nic dziwnego w pracy silnika nie ma. Można się pokusić o czyszczenie przepustnicy i wymianę jej uszczelnień oraz podłączeniu auta pod clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!