Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

temperatura cieczy chłodzącej


Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam do Was 3 nurtujace pytania megane 2 kombi 1.6 113 KM 2005 :

1.taka temperature osiaga silnik po przejechaniu 7 -10 km (czy nie jest za niska i nie za dlugo sie nagrzewa? temp. zewnetrzna ok 12stopni

2.mam olej w układzie chłodzenia, uszczelka pod głowica jest dobra, wyczytalem ze moze dostawac sie on do układu chłodzenia przez uszczelke pomiedzy obudową termostatu a głowicą (4 mechaników mowilo mi ze jest to niemozliwe) wiec jak to jest czyzby w renault bylo jakies inne rozwiazanie?

3.chce wymienic uszczelke pod pokrywa zaworów, jedni pisza na forum ze ma ona kontakt z walkiem rozrzadu !? wiec jak to jest? myslalem ze jak w kazdym innym samochodzie nie bedzie zadnych problemów.

prosze o sensowne odpowiedzi gdyz drodzy forumowicze napewno spotkaliscie sie z takimi przypadkami.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

post-80745-0-36653000-1442065281_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1) Przy obecnych temp. silnik powinien osiągnąć nominalną temp. po 2-3 km, maksymalnie. Wszystko zależy od sprawności termostatu.

ad2) Tak, jest możliwość wycieku oleju do cieczy chłodzącej i na odwrót na chłodniczce oleju, była już o tym mowa na forum.

Naprawa jest stosunkowo prosta, ale trochę dłubania jest.

ad3) Tak, to prawda, pokrywa zaworów jednocześnie przytrzymuje wałki rozrządu, również temat był poruszany na forum, są nawet opisy jak to technicznie wykonać i z czym się to wiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest możliwość wycieku oleju do cieczy chłodzącej i na odwrót na chłodniczce oleju

wielkie dzięki. tzn ze obudowa termostatu pełni także funkcje chłodniczki oleju w benzynie 1.6?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma dużych wycieków, to z uszczelką pokrywy wstrzymaj się do wymiany rozrządu.

Bardzo często leci nie z samej uszczelki, a z gumowych zaślepek wałków rozrządu.

Jeśli wyciek nie jest duży, to często pomaga przesmarowanie silikonem newralgicznego miejsca po jego umyciu i odtłuszczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołączę do tematu, ponieważ od kilku dni obserwuję nietypowe zmiany położenia wskaźnika temperatury. Do niedawna samochód po przejechaniu 2-3 km osiągał właściwą temperaturę i wskazówka ani drgnęła niezależnie od warunków jazdy. Teraz silnik się normalnie rozgrzewa po czym wskazówka opada i ląduje pomiędzy 2 a 3 kreską (licząc łącznie z tą pierwszą w pozycji 0). Szczególnie pojawia się to przy dłuższym zjeździe z góry lub hamowaniu, na postoju na wolnych obrotach podnosi się w okolice 90 stopni. Ogrzewanie chodzi dobrze, po uruchomieniu samochodu na zimnym silniku temperatura węży jest prawidłowa (jeden zimny, drugi ciepły). Po podłączeniu komputera na zimnym silniku widzę, że temperatura ładnie wzrasta do 78 stopni, po czym zaczyna spadać (wtedy już obydwa węże są ciepłe). Poziom płynu prawidłowy, wymieniony 2 lata temu. Proszę o info czy to raczej termostat do wymiany czy szukać usterki gdzieś indziej. Termostat zamówiony ale szczerze mówiąc wolałabym zamiast niego kupić nowe buty;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety trzeba sprawdzać to po odkręceniu korka. Bo już parę osób nacięło się, że płyn chłodzący jest w zbiorniczku (osadza się na ściankach zbiorniczka osad i on daje złudnie płynu) a tam było pusto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko jest OK z poziomem i ciśnieniem.

 

Dodano: 28 wrz 2015 - 18:23

U mnie też od czasu do czasu się zdarza, że wskazówka minimalnie spadnie z 3 kreski po otwarciu się termostatu jeden raz (szczególnie w okresie wiosennym i jesiennym). Potem idzie na 3 i stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety ta wskazówka właściwie cały czas się waha, najmocniej przy pierwszym otwarciu termostatu rano. Na rozgrzanym silniku też nie jest stabilna, choć różnice są mniejsze niż przy uruchomieniu.

Ma Ktoś jeszcze może jakiś pomysł rozwiązania mojego problemu?

Edytowane przez meganica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!