Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem po wymianie EGR


Rewers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem świeżo po wymianie zaworu EGR, gdyż w starym zepsuła się część elektroniczna (wstawiłem używany). Zauważyłem, że obecnie silnik powyżej 2000 obrotów gwiżdże i ma jakby mniej mocy niż przed wymianą EGR, co najbardziej zauważalne jest przy ruszaniu z 1 biegu. W dodatku, turbinka powyżej 2000 obrotów znaczniej gorzej ładuje silnik. Dodam, że turbina była regenerowana tydzień temu i spisywała się bardzo dobrze, problem zaczął się po wstawieniu nowego, używanego EGR. Postanowiłem zajrzeć pod maskę, obejrzeć wmontowany przez mechanika EGR i zauważyłem, ze łączenie (uszczelka) między EGR-em a plastikową rurą dolotową jest jakby krzywo założona, być może popękana. Zaznaczyłem to na zdjęciach czerwonym kółkiem, chociaż na prawdę ciężko było to uchwycić telefonem. W dodatku pod EGR-em zauważyłem, że znajdują się ślady po oleju, co również sfotografowałem. Proszę o pomoc czy gwizdanie i mniejsza moc silnika mogą być spowodowane jakąś nieszczelnością przy zaworze EGR.

post-84981-0-27913500-1442523921_thumb.jpg

post-84981-0-18394200-1442524477_thumb.jpg

post-84981-0-27512000-1442524600_thumb.jpg

post-84981-0-29011500-1442524750_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na zdjęciu to obudowa zaworu EGR. Czerwonym owalem zaznaczyłeś wlot powietrza z turbiny. Podczas jazdy panuje tam nadciśnienie i gdy opaska jest słabo skręcona może tam kapać olej. Od spodu do obudowy umocowana jest karbowana rurka doprowadzająca spaliny. Metalowa błyszcząca fajka z ostatniego zdjęcia doprowadza powietrze zmieszane ze spalinami do kolektora ssącego.

Sam zawór EGR jest niewidoczny na tym zdjęciu. Do zaworu dochodzi wiązka elektryczna. Do jego wymiany nie ma potrzeby demontować obudowy widocznej na zdjęciu.

Sprawdź czy metalowa opaska jest porządnie dokręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz możesz śmiało odpinać, nic się nie wyświetli. Przy EGR nie jestem pewien ale chyba zaświeci się serwis. Zniknie jak powtórnie go podłączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpiętym EGR musisz zwrócić uwagę, żeby był w pozycji zamkniętej, inaczej nic nie sprawdzisz.

Jeżeli jednak nieszczelne są połączenia, to odpinanie EGRa nic Ci nie da, bo lewe powietrze pójdzie tymi dziurami.

W większości przypadków wypięty EGR wyrzuci błąd na desce, ale sterownik nie powinien przejść w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej jeździe, gdzie uzyskałem 60 km/h w jakieś 11 sekund :!: poddałem się i wróciłem do serwisu, który robił mi regenerację turbiny i wymieniał EGR. Okazało się, że pękła metalowa opaska przy turbinie (ogólnie mają problem z opaskami, które kupują gdyż ciągle pękają). Po wyjeździe z serwisu samochód nareszcie jeździ jak Megane z 82 kucykami, turbina powyżej 2000 obr. pięknie pracuje. Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!