Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy czujników i modułu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po 2 latach od sprzedaży mojej Megane kombi pierwszej generacji kupiłem dziś MII HB z 2003r z silnikiem 1.5Dci i przebiegiem 202000km.

Auto kupiłem za grosze jako drugie w domu ale jak wiadomo trzeba przy nim popracować. O ile wygląd zewnętrzny nie budzi zastrzeżeń to stan silnika jako dla laika w dziedzinie diesla jest dla mnie zagadką.

Silnik chodzi ładnie, na 1 i 2 biegu potrafi zakopcić na czarno a jak z mocą to nie powiem bo na co dzień używam 4.7l V8 w Jeepie i porównania żadnego nie mam.

Ale do rzeczy. Jako, że posiadam kabel OBDII to sprawdziłem błędy i są 3:

 

P0110- Obwód czujnika temperatury powietrza, wadliwe działanie.

P0235- Obwód czujnika chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania, wadliwe działanie.

PO670- Obwód sterowania modułem świec żarowych

 

Czytałem tematy dotyczące poszczególnych błędów ale w żadnym nie wystąpiły one razem i w żadnym nie ma konkretnie odpowiedzi gdzie szukać problemu.

Podpowiedzcie gdzie szukać tych czujników i co ewentualnie robić(ja najchętniej bym je wymienił na nowe). Z tym czujnikiem temperatury powietrza może coś być bo w programie diagnostycznym pokazywało w polu temperatura powietrza zasysanego -40C. Wszystkie kostki elektryczne, które znalazłem potraktowałem preparatem do złączy i dalej to samo.

Wszelkie rady mile widziane.

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem temperatury powietrza może coś być bo w programie diagnostycznym pokazywało w polu temperatura powietrza zasysanego -40C.

Czujnik może być zwyczajnie odłączony.

To jest taka sztuczka czasem stosowana przed sprzedażą, żeby ukryć problemy z odpalaniem zimnego silnika.

Przed wymianą czujników, na początek porządnie wyczyść wtyczki, czasem czyni to cuda :)

Jeżeli okażą się padnięte to nie pozostanie nic innego jak wymiana.

Lokalizację czujników znajdziesz w temacie poniżej.

http://megane.com.pl/topic/4957-lokalizacja-czujnika-temperatury-zasysanego-powietrza-w-mii/

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik, który mnie interesuje to 6

To jest ten czujnik. Jest to czujnik który jednocześnie mierzy ciśnienie i temperaturę powietrza po wyjściu z intercoolera. Stąd dwa pierwsze błędy. Gdyby był odłączony świeciłby ciągle serwis. Jak kolega powyżej napisał do przeczyszczenia wtyczka ewentualnie podmiana czujnika na sprawny. Zamocowany jest na zatrzaskach.

Trzeci błąd najczęściej powoduje spalona świeca żarowa.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić o podesłanie jakiegoś zdjęcia tego czujnika.

Wtyczki czyściłem chyba, że akurat tej nie znalazłem.

Świece jutro kupie nowe i wymienię.

Edytowane przez Nazir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za późno.

Świece wymienione, ostatni błąd zniknął.

Czujnik wymieniony co prawda na używany ale błędy dalej są.

Choć wydaje mi się, że jak dodam gazu to jakoś tak szybciej się zbiera ale to może być tylko odczucie.

Ta rura w której jest umiejscowiony czujnik była w środku zaolejona troszkę. To do czego wchodzi za silnikiem od strony grodzi (taka metalowa puszka) też jest zasyfione.

Po weekendzie trzeba to będzie wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable od wtyczki i samą wtyczkę, bo może już coś przegniło.

Co do oleju, to sprawdź, czy czasem turbina się nie kończy.

Bo to jedna ze wskazówek.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś możliwość, żeby przemierzyć przewody z tej wtyczki?

Jakieś wartości jakie powinny być na poszczególnych pinach?

Wtyczka wygląda na dobrą, przewody nie są poprzecierane ani uszkodzone.

Zastanawiam się czy to aby na pewno dobry czujnik. Gdzieś przeczytałem, że w przepływomierzu jest czujnik temperatury ale czy to prawda nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trzeba się dostać do wtyczki przy ECU i dopiero tam wszystko przedzwonić, bo chyba nie ma innego łączenia.

Sprawdź, czy podłączenie i odłączenie wtyczki daje jakieś zmiany w odczycie błędów, po ich wcześniejszym skasowaniu.

Przepływomierz ma własny czujnik temperatury, ale to inna historia i jego awaria wyrzuca awarię przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolę przepływomierza spełnia czujnik temperatury powietrza zaraz za filtrem, którego obudowa bywa mylona z przepływomierzem.

Są wersje tego silnika z normalnym przepływomierzem.

Jak jest w tym aucie trzeba sprawdzić po VINie, albo zobaczyć co siedzi za filtrem powietrza.

Przepływomierz ma wtyczkę 6 pin, a czujnik powietrza 2 pin.

Uszkodzenie tego czujnika nie wywala kontrolki na desce, ale błąd w komputerze widnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!