Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka AIR BAG + SERVICE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i meganki I ph II. Mam ten sam problem, auto pewne, nie uderzone nigdy. Przeczyściłem wtyczki pod siedzeniami sprayem do czyszczenia styków, nie pomogło za dużo, odłączyłem aku na 15 minut po tej operacji. Zauważyłem jedną prawidłowość - jak temp. na dworze rośnie ikonki znikają - w słoneczną i ciepłą pogodę. Jednak jak temp. spada zapalają się. Może też to ta taśma? nie mam pojęcia, ale się zastanawiam jaki wpływ miałaby na nią temperatura. Przy skręcie w lewo czasem słyszę takie plastikowe dziwne dźwięki, ale bardziej to brzmi jak trzeszczący trochę plastik na kolumnie kierowniczej-może jestem w błędzie. Ruszanie wtyczkami pod fotelami nie pomaga. Takie coś znalazłem w necie odnośnie tych wtyczek pod siedzeniami do MI, myślicie że warto zastosować, zanim się wykluczy do końca wtyczki pod fotelami?:

"wyłączyć zapłon, rozłączyć poduchy foteli

następnie wyłączyć na 15 minut akumulator

podłączyć poduchy, najpierw kierowca potem pasażer

następnie podłączyć akumulator

następnie odpalić auto, problem znika"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było dokładnie to samo. Jak jest ciepło plastiki są po prostu mniej sztywne i taśma jest nieco bardziej elastyczna. U mnie ułamany języczek naciągał taśmę, aż w końcu ją zerwał. Póki jeszcze się trzyma spróbuj po prostu wyciągnąć ten języczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jest gdzieś jakiś manual jak to rozebrać? jestem zielony w tym temacie,o który języczek chodzi dokładnie nawet nie wiem i jak to wygląda pod spodem. Wolałbym sam się tym pobawić niż kasę wydawać, może sam podołam, jak się jeszcze nie zerwało

 

Dodano: 17 mar 2014 - 14:18

po podpięciu pod kompa nie wyskoczyła taśma, tylko to - "36918 czujnik uderzenia bocznej poduszki powietrznej pasażera". Wiecie, gdzie ten czujnik się znajduje dokładnie? wtyczki czyściłem jeszcze raz pod tym fotelem, ale nie pomaga. Albo te kostki w środku coś już nie teges, albo kabelek do tego czujnika naderwany, albo sam czujnik kaput. Reaguje to na wysoką temperaturę cały czas, jak robi się bardzo ciepło i słonecznie błąd znika.zwariować można. Gdzie tego ustrojstwa szukać?

 

Dodano: 17 mar 2014 - 18:36

trochę mam nerwa już na całe te duperelowate wtyczki w tym aucie. Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, jak rozmontuje fotel tego pasażera (w celu wywalenia tych dennych wtyczek i polutowania kabli na stałe) to będę mógł tak sobie jeździć w trakcie tych robót, czy czymś to grozi? Jak odepnę oczywiście te wszystkie wtyczki? Bo nie wyrobię w jeden dzień wszystkiego zdziałać, jeszcze będę musiał dojść gdzie ten czujnik poduszki siedzi i jemu się przyjrzeć, oraz całemu okablowaniu. Pomijam, że muszę zakupić lutownicę, bo gdzieś starą parę lat temu mi wcięło. Więc fotel out na parę dni, można tak jeździć z odpiętymi wtykami, niczym to nie grozi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem coraz bliżej namierzenia usterki. Sprawdzałem włącznik poduszki pasażera - to nie to. Ostatnio kontrolka AIRBAG + SERVICE paliła się nieustannie. Wczoraj przy okazji awarii świateł mijania (spałone żarówki założone w styczniu) sprawdzałem bezpieczniki i wypiąłem wtyczki PPM2 GREY i PPA BLACK, ogólnie poruszałem trochę blokiem z bezpiecznikami i teraz kontrolki trochę świecą, trochę nie. Gdzieś tam leży przyczyna, coś nie zwiera albo jest przyśniedziałe.

Pytanie: gdzie tam szukać elementów od skrzynki bezpieczników, wiązek lub kostek, powiązanych z airbagami - w opisie bezpieczników i kostek nic nie znalazłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Poczytałem i jakie wnioski ?

Większości żal wydać powiedzmy 40 zł na porządną diagnostykę,czy naprawdę życie jest mniej warte niż te 40 zł ?

Edytowane przez BlackRaven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam Ponownie Wszystkich Forumowiczów. Jest to mój drugi post, więc mam nadzieje, że umieszczam go w odpowiednim miejscu. Piszę, ponieważ znowu mam pewien problem...

Mianowicie, wyruszyłem z Olsztyna do Sopotu na koncert TopTrendy nie wiem nawet kiedy, ale w Sopocie kontrolka Service i poduszki powietrznej się zapaliła, by po pewnym czasie zgasnąć.

Sytuacja ta powtórzyła się kilkukrotnie i na chwilę obecną pali się cały czas.

Co dziwne, zauważyłem, że szyba przednia pasażera się nie otwiera (wszystkie pozostałem otwierają się normalnie).

Czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc?

Pozdro!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj wtyczkami pod fotelami i zobacz która rozwiąże problem - rozpiąć, wyczyścić, kontakt spray i problem z głowy.

Z szybą to pewnie moduł sterujący ale zacznij od złączki przy zawiasach drzwi, dalej przyciski i na końcu silniczek. Jak będziesz miał rozbebeszony boczek to zrób zdjęcie oznaczeń modułu - będziesz wiedział jaki kupić ( 100 - 150 zł na allegro )

Miłej zabawy ;-)

Edytowane przez Iron.Falcon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iron.Falcon

Dzięki za odp.Rzeczywiście docisnąłem wtyczkę centralnie pod fotelem kierowcy i kontrolki zgasły.

Szyba nadal nie działa... Wydaje mi się to strasznie dziwne, bo jeszcze w ten sam dzień szyba się otwierała, a gdy te kontrolki się pokazały to szyba później już otworzyć się nie chciała. Pewnie trzeba będzie się udać do serwisu...;/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

na komputerze wyswietlil sie komunikat AIRBAG PRUEFEN.

O co chodzi z tym komunikatem, czy to jest powazna awaria czy raczej nie ???

Z gory dziekuje za pomoc.

 

Pozdrawiam.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przewertowałem cały temacik i nie znalazłem nic o mojej dolegliwości. Otóż zrobiłem diagnostykę kompem i wywaliło mi błędy wszystkich poduszek napinaczy, itp, że przerwa w obwodzie czy coś takiego, Airbag + Service mi od czasu do czasu mruga czasem, wcale się nie włącza ale nigdy nie świeci za długo :) może to być problem ze sterownikiem airbagu czy przyczyna tkwi trochę głębiej ? Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Wiem, że temat wałkowany już nie raz ale proszę o bardziej konkretna odpowiedz, bo w tematach na ten konkretny temat przechodzi się od kostki pod siedzeniem do taśmy kierownicy.

Krótko co się dzieje: jeżdżę ja, fotel kierowcy na maksa do tyłu jest wszystko oki, jeździ żona, fotel mocno do przodu świeci AIR BAG i już nie gaśnie. Odpinam duża kostkę pod siedzeniem wpinam jeszcze raz i na chwile spokój. I teraz proszę o pomoc, może być tak, że nie łączy kostka? jeżeli tak to co konkretnie zrobić żeby ją wskrzesić? A może któreś kable które idą pod siedzeniem się przetarły. Co myślicie? Jeżeli był konkretnie taki problem to sorry, sporo przeglądałem zanim napisałem i nie znalazłem.

 

Pozdrawiam.

Łukasz Nowak

Scenic II 2005 1,5dci

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!