Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 Dci błędy, problem z rozruchem.


Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że auto zaczęło coś lepiej zapalać, postanowiłem wstrzymać się od testu wstrysków.
błąd. to nieskomplikowana procedura, a wiele powie.

 

Powiedzcie mi czy jeżeli wymieniałem filtr paliwa, to powinienem to jakoś odpowietrzyć ?, czy robi to sam z siebie ?.
tak

 

Gdzie ewentualnie wstawić zawór zwrotny ?. Na odcinku gruszka - filtr paliwa, czy filtr paliwa - pompa CR.
masz wyżej napisane

 

Ewidentnie widzę czasami bąbelki powietrza, więc moim zdaniem tak nie powinno być.
nie powinno, ale jest odpowietrznik na pompie i sobie poradzi, o ile tych pęcherzy nie będzie za dużo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy jeżeli wymieniałem filtr paliwa, to powinienem to jakoś odpowietrzyć ?, czy robi to sam z siebie ?.

Nowy filtr paliwa powinno się zalać, przed założeniem, a po założeniu napompować maksymalnie gruszkę żeby się zrobiła twarda i uruchomić zapłon.

Zresztą gruszka non stop jest miękka. Czy możliwe że zawór w pompie przepuszcza i nie można napompować na maxa ?.

Bardzo możliwe.

I ostatnie pytanko - co mają wtryski do ciężkiego odpalania przy mrozie ?. Czy wpływa to tak bardzo że auto nie chce zapalać, a przy dodatniej temperaturze pali od strzału ?.

W niższych temperaturach potrzebne jest wysokie ciśnienie wtrysku, żeby dawka paliwa miała odpowiednią wielkość i była odpowiednio rozpylona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, moja meganka 1.5dci przestała odpalać. Wyskuje bład: df053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie, sygnał zewnętrzny poza dolnym limitem. Auto odpala na plaka, przy czym jak już autem jade to wyrzuca błąd injection falut i auto gaśnie. Wtryski na przelew nie wychodzą źle. Czy pada już pompa czy może regulator?

ps. jak auto odpali na luzie ciśnienie pompa trzyma, tak samo jak przegazuje (ciśnienia sięzgadzają). Brak tylko ciśnienia przy odpalaniu.

 

Zwracaj większą uwagę na to co wysyłasz.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przelewowa wyszła następująco: 1 wtryskiwacz - 40ml; 2 wtryskiwacz - 38-39ml; 3 wtryskiwacz 20ml; 4 wtryskiwacz - 4ml (w 2013 roku był wymieniany na nowy). Próba przelewowa trwała 1 min. Wygląda na lejące wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dość długiej przerwie. Przerwa spowodowana była, że tak powiem normalnym odpalaniem Scenica. Przyszły jednak pierwsze przymrozki i po nocnej zmianie auto szlag trafił (odpalał - ale w jakim stylu).

Zawiozłem go do mechanika (wujka) wiadomo każdy grosz się liczy, myślałem sobie, że pewnie to nic groźnego. Jak się okazało na 4 wtryski 3 są do roboty (1 w ogóle nie chodzi, 2 pozostałe przelewają). Za wtryski zapłaciłem 990 zł oczywiście jest to cena regeneracji. Jakby tego było mało mechanik stwierdził, że podczas rozkręcania wtrysków znalazł opiłki metalu.

Stwierdził, że jeżeli nie oddam mu pompy do regeneracji do żadnej gwarancji mi nie udzieli bo jak to powiedział (te wtryski po wkręceniu będą Ci chodzić góra tydzień i znów będzie to samo). A więc w poniedziałek pompa będzie regenerowana koszt - 800 zł. Do tego będzie płukany bak i wymieniany filtr paliwa, który wymieniałem 2 miesiące temu.

 

Powiedzcie mi czy po tym bolesnym zabiegu będzie to auto jakoś jeździć. Na dzień dzisiejszy postanowiłem, że po naprawie sprzedaje to w cholerę... Pokusiłem się bo fajnie to wyglądało, fajnie się tym jakiś czas jeździło, jednak naprawy to jest jakiś koszmar.

Odradzam każdemu kupna jednostki 1.5 Dci szczególnie na podzespołach Delphi, naprawdę chyba sam konstruktor nie wierzył w to że będzie to trwałe :(.

Poza tym ten co regeneruje mi pompę powiedział, że w tym 1.5 skok wtrysku liczony jest w mikronach, wystarczy, że podejdzie tam przysłowiowy włos i wtrysk zaczyna wariować, więc moim zdaniem najlepiej jest to sprzedać póki będzie zrobiony i będzie jeździł, co polecacie ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam układ Delphi po 120 tyś wymieniłem zaworki. Obecnie ponad 180 tyś km. Nie ma problemu. Problemy mają ludzie co kupili auta z kręconymi licznikami. Podobno zdarzają się takie pompy. Nie ma wyjścia naprawiaj. I tak cię tanio to wychodzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!