Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 Dci błędy, problem z rozruchem.


Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że auto zaczęło coś lepiej zapalać, postanowiłem wstrzymać się od testu wstrysków.
błąd. to nieskomplikowana procedura, a wiele powie.

 

Powiedzcie mi czy jeżeli wymieniałem filtr paliwa, to powinienem to jakoś odpowietrzyć ?, czy robi to sam z siebie ?.
tak

 

Gdzie ewentualnie wstawić zawór zwrotny ?. Na odcinku gruszka - filtr paliwa, czy filtr paliwa - pompa CR.
masz wyżej napisane

 

Ewidentnie widzę czasami bąbelki powietrza, więc moim zdaniem tak nie powinno być.
nie powinno, ale jest odpowietrznik na pompie i sobie poradzi, o ile tych pęcherzy nie będzie za dużo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy jeżeli wymieniałem filtr paliwa, to powinienem to jakoś odpowietrzyć ?, czy robi to sam z siebie ?.

Nowy filtr paliwa powinno się zalać, przed założeniem, a po założeniu napompować maksymalnie gruszkę żeby się zrobiła twarda i uruchomić zapłon.

Zresztą gruszka non stop jest miękka. Czy możliwe że zawór w pompie przepuszcza i nie można napompować na maxa ?.

Bardzo możliwe.

I ostatnie pytanko - co mają wtryski do ciężkiego odpalania przy mrozie ?. Czy wpływa to tak bardzo że auto nie chce zapalać, a przy dodatniej temperaturze pali od strzału ?.

W niższych temperaturach potrzebne jest wysokie ciśnienie wtrysku, żeby dawka paliwa miała odpowiednią wielkość i była odpowiednio rozpylona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, moja meganka 1.5dci przestała odpalać. Wyskuje bład: df053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie, sygnał zewnętrzny poza dolnym limitem. Auto odpala na plaka, przy czym jak już autem jade to wyrzuca błąd injection falut i auto gaśnie. Wtryski na przelew nie wychodzą źle. Czy pada już pompa czy może regulator?

ps. jak auto odpali na luzie ciśnienie pompa trzyma, tak samo jak przegazuje (ciśnienia sięzgadzają). Brak tylko ciśnienia przy odpalaniu.

 

Zwracaj większą uwagę na to co wysyłasz.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przelewowa wyszła następująco: 1 wtryskiwacz - 40ml; 2 wtryskiwacz - 38-39ml; 3 wtryskiwacz 20ml; 4 wtryskiwacz - 4ml (w 2013 roku był wymieniany na nowy). Próba przelewowa trwała 1 min. Wygląda na lejące wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dość długiej przerwie. Przerwa spowodowana była, że tak powiem normalnym odpalaniem Scenica. Przyszły jednak pierwsze przymrozki i po nocnej zmianie auto szlag trafił (odpalał - ale w jakim stylu).

Zawiozłem go do mechanika (wujka) wiadomo każdy grosz się liczy, myślałem sobie, że pewnie to nic groźnego. Jak się okazało na 4 wtryski 3 są do roboty (1 w ogóle nie chodzi, 2 pozostałe przelewają). Za wtryski zapłaciłem 990 zł oczywiście jest to cena regeneracji. Jakby tego było mało mechanik stwierdził, że podczas rozkręcania wtrysków znalazł opiłki metalu.

Stwierdził, że jeżeli nie oddam mu pompy do regeneracji do żadnej gwarancji mi nie udzieli bo jak to powiedział (te wtryski po wkręceniu będą Ci chodzić góra tydzień i znów będzie to samo). A więc w poniedziałek pompa będzie regenerowana koszt - 800 zł. Do tego będzie płukany bak i wymieniany filtr paliwa, który wymieniałem 2 miesiące temu.

 

Powiedzcie mi czy po tym bolesnym zabiegu będzie to auto jakoś jeździć. Na dzień dzisiejszy postanowiłem, że po naprawie sprzedaje to w cholerę... Pokusiłem się bo fajnie to wyglądało, fajnie się tym jakiś czas jeździło, jednak naprawy to jest jakiś koszmar.

Odradzam każdemu kupna jednostki 1.5 Dci szczególnie na podzespołach Delphi, naprawdę chyba sam konstruktor nie wierzył w to że będzie to trwałe :(.

Poza tym ten co regeneruje mi pompę powiedział, że w tym 1.5 skok wtrysku liczony jest w mikronach, wystarczy, że podejdzie tam przysłowiowy włos i wtrysk zaczyna wariować, więc moim zdaniem najlepiej jest to sprzedać póki będzie zrobiony i będzie jeździł, co polecacie ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam układ Delphi po 120 tyś wymieniłem zaworki. Obecnie ponad 180 tyś km. Nie ma problemu. Problemy mają ludzie co kupili auta z kręconymi licznikami. Podobno zdarzają się takie pompy. Nie ma wyjścia naprawiaj. I tak cię tanio to wychodzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!