Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Recommended Posts

Witam, moja przygoda z tym magicznym autem rozpoczęła się nie dalej jak dwa tygodnie temu. Diagnostyka wykazała szereg błędów różnych modułów z treścią błędu "power supply". Jako że temat systemu inteligentnego zarządzania energią już jest mi znany, proszę więc Was, jeśli macie dostęp do jakichś materiałów o info jaki jest zalecany aku do tej wersji silnikowej - jakie parametry. I "pi razy oko" ile więcej moge ah dołożyć aby alternator był w stanie z nim walczyć. Aktualnie siedzi 68ah sae 680 A. Zanim odpali zakręci ze 3 - 4 razy, a aku ma 12,4 v. Ładowanie 13,5

Edytowano przez kambastian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

72 Ah wystarczy.Ja mam 4 rok ale 1.5 dci Centra Future sprawdził się, tobie też wystarczy. 12.4 V to 80 % naładowany. ładowanie podają 13.8V-14.5V. Nowy aku to 12.6 -12.8 V.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę was zaskoczę ;) w swoim 2.0DCi mam od ponad dwóch lat akumulator... 47Ah :D i co najlepsze daje radę bez problemu. kambastian zajmij się lepiej nad ładowaniem bo 13,5V to stanowczo za mało. Ja mam okolice 14,3V i nie mam żadnych problemów mimo tak małego akumulatora. Wiem że mamy różne generacje Meganek, ale mimo wszystko prąd płynie tak samo :). Ewentualnie spróbuj zmierzyć napięcie innym miernikiem, może ten ma przekłamanie i stąd tak niskie wartości.

Edytowano przez bert32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ładowaniem steruje komputer, który decyduje ile V ma dać alternator, zresztą wątek dość obszerny w tej materii jest na forum. I te 14,3 da wtedy kiedy jest taka potrzeba. Inna sprawa że aku stare i stosunkowo słabe 68ah 680. Także pytanie wciąż aktualne

Edytowano przez kambastian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja do 2,0 dCi włożyłem Tuborg Pro Dynamic 77Ah i 760A (odpowiednik Autopart Galaxy Gold w innym opakowaniu i bez assistance).

Akumulator ma 3 lata gwarancji i jest produkowany w Polsce.

Praktycznie nie do znalezienia w internecie, do kupna tylko u dystrybutorów, produkowany pod któregoś producenta samochodów.

http://akumulatory-prostowniki.blogspot.com/2014/01/test-konsumencki-akumulatorow-do-diesla.html

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam Scenica 2009 1.9 dci 130KM na wyposażeniu jeszcze oryginał aku Varta 90Ah

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widziałem u siebie we wsi aku Tuborg gold tech. Teraz gold ma 77Ah i aż 800A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest ten sam akumulator co Autopart Galaxy Gold (jest w teście z linku powyżej) i Tuborg Pro Dynamic :)

Przed wymianą akumulatora sprawdź jego stan w odpowiednim sklepie, lub serwisie.

Może wystarczy go doładować.

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra i teraz pytanie kolejne za 110 punktów, można śmiało w garażu zmienić aku ? W sensie czy nie ma adaptacji czy innego współczesnego szaleństwa ? Mam jeszcze plan wyjąć stare aku na nocke i wstawić pod prostownik, czy po ponownym podłączeniu klem można normalnie korzystać z auta czy wymiana aku lub przerwa w dostawie prądu skutkuje wizytą w serwisie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie, w Megane III nawet nie trzeba ponownie wpisywać kodu radia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakupiony Tuborg Gold 77Ah 800A. Po nocy zrobiony pomiar wykazał 811A rozruchowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oby się dobrze sprawował :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja oryginalna Vectra trzyma się na razie nieźle. Ale chciałbym mieć dobrego kandydata na nowy. Do tej pory zawsze stosowałem akumulatory Boscha. W sumie byłem zadowolony. Cena Boscha w podobnej cenie ok. 150 PLN mniejsza od tego co radzicie. Jakieś argumenty za tym który proponujecie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powyżej masz link do testu akumulatorów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, czytałem....

Sprzedawca tych akumulatorów w Gdańsku na tyle uczciwy, że poleca najpierw sprawdzenie u nich aktualnego. I tak chyba zrobię. Podobno cytując:

Varta pierwszo montażowa jest w stanie wytrzymać nawet 8 lat, ponieważ są to akumulatory wykonywane w innej specyfikacji, specjalnie dla producenta samochodu.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale taka jest prawda, że akumulatory na pierwszy montaż wytrzymują najdłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2015 o 20:08, Pawel napisał:

Ja do 2,0 dCi włożyłem Tuborg Pro Dynamic 77Ah i 760A (odpowiednik Autopart Galaxy Gold w innym opakowaniu i bez assistance).

Niestety wczoraj Tuborg padł po 2 latach 3 miesiącach i 20 dniach.

W sklepie do problemu podeszli profesjonalnie i wymienili akumulator na nowy od ręki.

Okazało się, że cała seria tych akumulatorów była wadliwa i dość szybko zostały wycofane z produkcji i ze sprzedaży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od 4 lat użytkuję autopart gold . Bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×