Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 ph1 1.9dCi 130 jakie aku?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja przygoda z tym magicznym autem rozpoczęła się nie dalej jak dwa tygodnie temu. Diagnostyka wykazała szereg błędów różnych modułów z treścią błędu "power supply". Jako że temat systemu inteligentnego zarządzania energią już jest mi znany, proszę więc Was, jeśli macie dostęp do jakichś materiałów o info jaki jest zalecany aku do tej wersji silnikowej - jakie parametry. I "pi razy oko" ile więcej moge ah dołożyć aby alternator był w stanie z nim walczyć. Aktualnie siedzi 68ah sae 680 A. Zanim odpali zakręci ze 3 - 4 razy, a aku ma 12,4 v. Ładowanie 13,5

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

72 Ah wystarczy.Ja mam 4 rok ale 1.5 dci Centra Future sprawdził się, tobie też wystarczy. 12.4 V to 80 % naładowany. ładowanie podają 13.8V-14.5V. Nowy aku to 12.6 -12.8 V.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę was zaskoczę ;) w swoim 2.0DCi mam od ponad dwóch lat akumulator... 47Ah :D i co najlepsze daje radę bez problemu. kambastian zajmij się lepiej nad ładowaniem bo 13,5V to stanowczo za mało. Ja mam okolice 14,3V i nie mam żadnych problemów mimo tak małego akumulatora. Wiem że mamy różne generacje Meganek, ale mimo wszystko prąd płynie tak samo :). Ewentualnie spróbuj zmierzyć napięcie innym miernikiem, może ten ma przekłamanie i stąd tak niskie wartości.

Edytowane przez bert32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ładowaniem steruje komputer, który decyduje ile V ma dać alternator, zresztą wątek dość obszerny w tej materii jest na forum. I te 14,3 da wtedy kiedy jest taka potrzeba. Inna sprawa że aku stare i stosunkowo słabe 68ah 680. Także pytanie wciąż aktualne

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do 2,0 dCi włożyłem Tuborg Pro Dynamic 77Ah i 760A (odpowiednik Autopart Galaxy Gold w innym opakowaniu i bez assistance).

Akumulator ma 3 lata gwarancji i jest produkowany w Polsce.

Praktycznie nie do znalezienia w internecie, do kupna tylko u dystrybutorów, produkowany pod któregoś producenta samochodów.

http://akumulatory-prostowniki.blogspot.com/2014/01/test-konsumencki-akumulatorow-do-diesla.html

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten sam akumulator co Autopart Galaxy Gold (jest w teście z linku powyżej) i Tuborg Pro Dynamic :)

Przed wymianą akumulatora sprawdź jego stan w odpowiednim sklepie, lub serwisie.

Może wystarczy go doładować.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra i teraz pytanie kolejne za 110 punktów, można śmiało w garażu zmienić aku ? W sensie czy nie ma adaptacji czy innego współczesnego szaleństwa ? Mam jeszcze plan wyjąć stare aku na nocke i wstawić pod prostownik, czy po ponownym podłączeniu klem można normalnie korzystać z auta czy wymiana aku lub przerwa w dostawie prądu skutkuje wizytą w serwisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja oryginalna Vectra trzyma się na razie nieźle. Ale chciałbym mieć dobrego kandydata na nowy. Do tej pory zawsze stosowałem akumulatory Boscha. W sumie byłem zadowolony. Cena Boscha w podobnej cenie ok. 150 PLN mniejsza od tego co radzicie. Jakieś argumenty za tym który proponujecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, czytałem....

Sprzedawca tych akumulatorów w Gdańsku na tyle uczciwy, że poleca najpierw sprawdzenie u nich aktualnego. I tak chyba zrobię. Podobno cytując:

Varta pierwszo montażowa jest w stanie wytrzymać nawet 8 lat, ponieważ są to akumulatory wykonywane w innej specyfikacji, specjalnie dla producenta samochodu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!