Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek płynu chłodniczego MII 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Od jakiegoś czasu zauważyłem pod samochodem pojawiającą się plamkę. Analiza sensoryczna wykazała, że jest to płyn chłodniczy. Przyjżałem się bliżej sprawie i zauważyłem z jakiej okolicy ucieka płyn. Otóż ucieka z okolic początku takiej plastikowej rury zlokalizowanej w okolicach filtra oleju i alternatora. Zaznaczę strzałką na zdjęciu poglądowym o które miejsce mi chodzi. O czym świadczy ten wyciek i co się tam znajduje co może przepuszczać płyn? Czy dużo jest roboty przy usunięciu tej usterki?

post-76747-0-09562300-1445866204_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek jest jakby w miejscu łączenia tego króćca z silnikiem. Poszperałem trochę i doszukałem się informacji, że ten króciec ma oring który może przeciekać, To jest montowane na wcisk czy jak? Dostęp do tego jest dość ograniczony i nic tam nie widać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po naprawie. Króciec wymieniłem sam. Część jest dostępna w sklepie w cenie 25zł.

 

Przyczyna wycieku - uszczelka na wejściu króćca, której właściwie już nie było. Zostały po niej strzępy.

1. Odkręcenie metalowego ramienia (wspornika) między alternatorem.

2. Opięcie węży od króćca (płyn spuściłem przez jeden z nich do pojemnika, tyle ile się dało grawitacyjnie a resztę wydmuchałem dmuchając w zbiorniczek wyrównawczy)

3. Odkręcenie króćca - bardzo słaby dostęp do śrubki, jedyna opcja to oczkowa 13 na przegubie lub jakaś bardzo głęboka nasadka 13 (coś jak do świec)

4. Wyciągnięcie króćca (stary siedzi ciasno, jest zapieczony. Trzeba się trochę na siłować)

5. Wsadzenie nowego króćca (można wymienić właściwie samą uszczelkę bo jest wymienna, ale koszt nowego to 25zł więc kupiłem kompletny) - nową uszczelkę warto nasmarować jakimś ludwikiem to wejdzie gładko i bez problemów.

6. Podłączenie węży, poskręcanie wszystkiego tak jak było.

7. Zalanie nowego płynu i zabawa w odpowietrzanie. Najlepiej wlać tyle ile wejdzie, następnie odpalić samochód i nagrzać do momentu aż włączy wentylator i otworzy duży obieg. Wtedy zaciągnie płyn i wypluje powietrze z układu. Dolać brakującego płynu (najlepiej zrobić tak kilka razy)

 

Gdyby nie ciężki dostęp do śrubki to czas naprawy zamknąłby się w godzinie, a tak wydłużył mi się do dwóch przez brak odpowiedniego klucza.

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!