Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bagażnik dachowy (bazowy) do Megane III Hatchback.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam do sprzedania oryginalny bagażnik OEM Renault do megane 3 HB. Używany jeden sezon. Stan igla. 

Lepszy niż podróba bo wchodzi idealnie w miejsca fabryczne i przy dokreceniu masz widoczny odpowiedni moment tak żeby dachu nie zmiazdzyc. To jest ważne jak nie masz klucza dynamometrycznego bo za lekko źle a za mocno można narobić uszkodzeń. 

Nic nie odstaje. Pasuje doskonale. 

Cena 300.

Aluminium nie koroduje tak szybko i jest odrobinę lżejsze. To jest jedyna różnica.

Stal szybciej koroduje. Z tandety typu Amos już po pierwszym sezonie. Cruz niewiele lepszy.

Bagażnik Amosa po dwóch sezonach wyglądał jakby miał 20 lat. Praktycznie nie było już na nim lakieru. Sama rdza.

To fitma to największa tandeta z możliwych. Oferują jednorazowki na jeden sezon.

Miałem opływowe wingbary i zwykła tania stalowa belkę i na jednym i drugim jest takie samo spalanie i taki sam hałas. Kwestia gustu czy wolisz aluminiowe belki czy stalowe. Stał jest tańsza i tak jak bagażnik może szybciej korodowac. 

Może być różnica w montażu. Na belce stalowej dokrecasz obejmą a na aluminium mogą być śruby wpuszczane w szynę.

Moim zdaniem. Dla wyglądu nie warto dopłacać.

Przy wyborze zadaj sobie pytanie ile lat będę jeszcze jeździł tym autem i jak często z bagaznikiem?

Nieużywany bagażnik się ściąga bo bardzo pogarsza spalanie i zgodnie z instrukcją użytkowania nie można przekraczac prędkości 120 km/h więc łatwość montażu też jest ważna. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź. Ten co masz do sprzedania to jest coś takiego jak w ostatnim linku, który podałem? 

Ps. Strone wcześniej narzekałeś na system montażu. Coś się poprawiło?

Edytowane przez Priboi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczny. 

Narzekalem na system nie na bagażnik. 

W peugeocie 307 miałem montaz w otwory w dachu. Wkrecales łapki śruba w dach.

W megane zakładasz łapy i lapiesz za otwory pod framuga drzwi.

Uwazam to za słabe bo uszczelki drzwi się odksztalacaja. I myślałem że to wina bagażnika ale. To po prostu wina idiotycznego sposobu montowania na aucie. Nie wiem czemu tak to wymyślono. Pewnie Renault sobie wmowilo że tak będzie dla nich taniej. 

Niestety większość współczesnych aut tak ma.

Na pocieszenie dodam że po zdjęciu bagażnika po jakimś czasie uszczelki w końcu wróciły do poprzedniego stanu.

Dlatego kupiłem oryginał OEM bo jest najlepiej spasowany i nie katuje uszczelek tak bardzo i system kontroli momentu dokrecenia też jest super bo nie uszkodzisz dachu.

Jak za mocno krecisz to można zmiazdzyc dach i porobić leje. 

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę doświadczenia nt. belek bo jeździłem przez długi czas z boxem i uchwytami rowerowymi. Powiem tak, jeśli nie zależy ci na wyglądzie auta to bierz pierwsze lepsze stalowe. Jeśli jednak nie chcesz patrzeć po pewnym czasie z obrzydzeniem na własne auto, to wybierz aluminiowe:D.

 

Chyba tylko szpetne kołpaki są w stanie zepsuć wygląd auta tak skutecznie jak brzydkie, wysokie i za szerokie, tzw. uniwersalne stalowe belki na dachu. Ja zawsze miałem aluminiowe. I to nie żadne Thule za horrendalne kwoty, tylko innych producentów, za ceny rzędu 300 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Abraxus napisał:

Nie ma żadnego sensu płacić za naklejkę Thule... 

Thule masz na lata. Orginalne to zreezta tez Thule.

Miałem w SC 2 jakieś chińskie Alu- głośne.  Później Taurus.  Niby ok ale mocowanie do budy średnie. Do Megane 4 kupiłem Wingbary. Są świetne.  Po zmianę samochodu wymienia adaptery i będą że mną dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc w wyborze i  za informacje. Już mniej więcej mam jakieś rozeznanie. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy z takim bagażnikiem można jeździć "na stałe" czy takie długotrwałe używanie może spowodować jakieś uszkodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można jeździć na stałe. W instrukcji jest ostrzeżenie że długotrwała jazda może spowodować uszkodzenia lakieru.

Od brudu może Ci przyrosnac do dachu. Jak ściągniesz to będą ślady. 

Ja jeździłem sezon rowerowy i na jesień ściągnąłem. Wszystko było ok. Nie zostały ślady. 

Na pewno ważne jest zakładanie na absolutnie czysty dach. Elementy bagażnika stykajace się z autem też musza być czyste. Wymyj auto i przed samym założeniem miejsca styku przetrzeć na mokro miękka szmatką z plynem do szyb. Zwróć uwagę czy nie ma żadnego pyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bagażnik THULE i uchwyty na 3 rowery. Stopy bagażnika które potrzebujesz maja oznaczenie 754, Zestaw doposażający 1593, belki aero 711300 Wszystko masz dostępne np. w Inter Cars Już nie pamiętam jak to zrobiłem, ale domówiłem ten sam kluczyk do uchwytów rowerowych, wiec na pewno jest to możliwe, tym samym obsługuję wszystko jednym kluczykiem. Kosztowało to majątek, ale obsługa bajka. Nie znam innych firm i z tego powodu nie wypowiadam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Witajcie.

Odgrzeję może kotleta. 

Właśnie jestem na etapie zakupu belek ( bagażnika ) dachowego. Ale nurtuje mnie inne pytanie. Do czego są otwory w karoserii w miejscu gdzie przychodzą łąpy bagażnika.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez maniek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!