Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne terkotanie.


rsx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie drugi raz darzyło mi się takie cuś, że po przejechaniu kilku kilometrów (silnik się nie dogrzał na pewno) i zgaszeniu silnika na około godzinę i ponownej próbie odpalenia przez kilka sekund słychać terkotanie. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to KZFR, ale auto ma aktualnie 212k+ na blacie, a KZFR było robione przy 190k+. Czy to możliwe, że coś się z tym cudem dzieje i mam się tym przejmować? Dodam jeszcze, że na zimnym silniku przy dodawaniu gazu słychać coś jakby takie świszczenie, które potem występuję przy zmianie biegów na wyższym obrotach. Jak się silnik zagrzeje, to takiego problemu nie ma. Jak temperatura powietrza była wyżej na plusie, to nic takiego się nie działo. Jakieś pomysły?

 

EDIT: Doszedł jeszcze taki problem, że auto nie odpalało za pierwszym razem.

 

Diagnoza mechanika, to czujnik faz rozrządu. Nowy widzę 370 zł. Ktoś może wymieniał w swoim? Opłaca się kupić używany? Ew. są jakieś zamienniki? Czy dla świętego spokoju kupić nowy?

 

Dodano: 14 lis 2015 - 03:27

Odświeżam.

Edytowane przez rsx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałam niedawno ten elektrozawór. Niestety nie ma zamiennika, ja kupiłam używany ale z pewnego "źródła". Sama nie byłam pewna czy u mnie na pewno ten zawór był przyczyną spadku obrotów na zimnym silniku i gaśnięcia silnika w najmniej spodziewanych momentach. Próbowałam jeździć z odpiętym zaworem i była jednak różnica w zachowaniu silnika (dlatego nie byłam do końca przekonana czy przyczyną jest padnięty zawór). W kostce pojawił się olej i jeden z Forumowiczów podpowiedzał mi, że to jest koniec mojego zaworu. Kupiłam, wymieniłam i dopiero teraz widzę jaka różnica jest w jeździe - zdecydowanie lepiej się zbiera, nie gaśnie, nie ma szarpania przy zmianie biegów. Jeżeli zdecydujesz się na zakup używanego, to szukaj z jak najmłodszego auta. Może trafisz na jakiegoś rozbitka Megane III z 2014 czy 2015 roku, wtedy większe prawdopodobieństwo, że elektrozawór będzie sprawny i posłuży Ci długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może moja odpowiedź coś pomoże, a mianowicie jeśli chodzi o to terkotanie o którym mówisz i odpalanie za drugim a nawet trzecim razem, to jest to wina koła zmiennych faz rozrządu. Miałem ten sam problem i powiem jeszcze tyle, że odwlekanie naprawy tego problemu tylko pogłębi sprawę. Ja kupiłem nowe koło, znalazłem za około 350 zł firmy delfi, takie jakie było oryginalne ale podobno można kupić droższe innej firmy (nazwy nie pamiętam) i jest trwalsze, ale czy ma sens?? Na pewno sensu nie ma zakładać używki, zapłacisz nawet około 200 zł a pewności nie ma że polata. Co do tego świstu o którym mówisz, to jest to odgłos jaki wydaje łożysko docisku sprzęgła, sprawa niby błaha do puki ten objaw występuje tylko przy niższych temperaturach ale już możesz powoli myśleć nad wymianą tego łożyska. U mnie jest podobnie latem cisza, jak tylko przychodzą jesienne chłody zaczyna się odzywać. To tyle w temacie, a i jeszcze jedno jak będziesz wymieniał koło faz, to radzę zrób to w dobrym warsztacie, nie jest to takie proste jak się wydaje, potrzeba blokować wałki a znam takich mechaników, którzy próbują ustawiać to na oko, bo szkoda wydać kilka stówek na odpowiedni do tego osprzęt, który nie raz jeszcze im posłuży.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie. Jakiś czas temu wymieniłem ten elektrozawór zmiennych faz rozrządu i może z miesiąc był spokój, ale problem powrócił. Różnica polega na tym, że nie zapala się CHECK ENGINE co jak poprzednio. Standardowo czasami po nocy, a czasami jak przejadę krótki dystans, że silnik się nie dogrzeje, to nie odpala za pierwszym razem. Przy pierwszych razach po wymianie tego ustrojstwa nie było słychać terkotania przy gaśnięciu, a teraz znów się zaczyna. Czy to może jeszcze być związane z czujnikiem położenia wału albo temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!