Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatne wahania temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie się dowiedziałem, że mam termostat z obudową (200 zł zamiast 38 zł :/) i czekam aż dojedzie do sklepu. W weekend, jeśli pogoda dopisze, będę montował. Pod kompem sprawdziłem, że silnik rozgrzewa się do 72*C. Zdecydowanie za mało. Szkoda, że instalacja gazowa utrudnia dostęp do wymiany tego termostatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po przerwie. Objawy, o których pisałem udało mi się wyeliminować poprzez wymianę termostatu. W moim egzemplarzu możliwa była wymiana samego wkładu. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, jednak sytuacja powtórzyła się po przejechaniu ok. 6 tys. km. Silnik osiągnął temp. roboczą, po czym wskazówka temp. opadła na drugą kreskę i przez kolejnych 20 km wahała się pomiędzy drugą a trzecią. Po postoju objawy ustały, wskaźnik zatrzymał się na trzeciej kresce i przez następnych 300 km już tam pozostał. Póki co nic z tym nie robię, jeśli sytuacja się powtórzy to ponownie zmienię wkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo, wachania o 2mm koło 3 kreski. Byłem u mechanika sprawdził i powiedział tak jak masz wole 200zł to wymienimy termostat, choć ja był tego nie ruszał chyba że zacznie spadać temperatura bardziej. Powiedział też że ze starości charakterystyka termostatu się zmienia. Minęło już 5 miesięcy i bez zmian, płynu nie ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem, miałem delikatne wahania temperatury w zimę. Teraz wskazówka stoi na swoim miejscu przez cały czas. Więc nic z tym nie będę robił, no chyba, że zimą będzie spadać więcej niż do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam forumowiczów!

Postanowiłem, że podepnę się pod temat ponieważ u siebie również zauważyłem wahania wskazań temperatury na liczniku (posiadam Renault Megane II, 1.9 dCi 120KM, rocznik 2004).

Otóż od kilku dni wskaźnik temperatury na liczniku pokazuje raz trzecią kreskę, raz drugą, a raz schodzi gwałtownie z 3 do 1 nawet gdy silnik jest rozgrzany.

Dzisiaj po przejechaniu około 30 kilometrów (wszystko w terenie zabudowanym) w temperaturze 28 °C wskazówka na liczniku pokazywała raz temperaturę minimalną (pierwsza kreska), a raz wartość około 90 °C (3 kreska).

W związku z tym bardzo bym prosił o pomoc w postawieniu diagnozy (w sobotę czeka mnie ponad 200km trasa do Wrocławia i nie chciałbym żeby Megi odmówiła posłuszeństwa w trakcie).

Poniżej wrzucam link do nagrania, które pokazuje opisaną sytuację.

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

 

 

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten, który wchodzi do plastikowej obudowy termostatu, posiadający 4 piny, z czego tylko 2 są podpięte).

Przy temperaturze płynu chłodniczego wynoszącej 25,9 °C rezystancja czujnika wyniosła 1959 Ω.

Przy rozgrzanym silniku temperatura i rezystancja wynosiły odpowiednio:

76 °C -260 Ω

70 °C -320 Ω

66 °C -410 Ω

60 °C -450 Ω

53 °C -630 Ω

50 °C -661 Ω

Wynika z tego, że wraz ze wzrostem temperatury maleje rezystancja czujnika, czyli jest tak jak być powinno.

Pytanie tylko, czy wartości rezystancji odpowiadające określonym temperaturom są prawidłowe?

 

P.S. Jeśli ktoś posiada tabelkę z wartościami rezystancji dla tego czujnika to bardzo proszę o podesłanie.

Edytowane przez Nigon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!