Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana jednokomorowych reflektorów na dwuko


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś kiedykolwiek przeprowadzał taką operację? Jeżdzę Megane I ph II RT z kwietnia 2000, i ma ona zamontowane reflektory na dwuwłóknowe żarówki H4. Czy możliwa jest wymiana tych reflektorów na dwukomorowe, H7 + H1? Wydaje mi się, że tak, ale istnieje pewna trudność - w reflektorach dwukomorowych światła mijania nie gasną po włączeniu na stałe świateł drogowych, a w żarówce H4 tak. Wiecie, jak sobie z tym poradzić?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintal,wez pod uwage instalacje elektryczna... O ile pamietam to w phase 1 jest inna skrzynka bezpiecznikow dla lamp dwukomorowych ( takie,podwojne były w Coupe natomiast hatchbacki miały jedna komore) Z tego co widziałem to skrzynka phase II wyglada zdecydownia inaczej wiec tylko zaznaczam ze coś takiego moze wystąpic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taką samą meganke 1,4 16V 2000 zmieniłem lampy na dwukomorowe bez problemu wszystko pasuje ale są potrzebne kostki przejściowe do podłączenia świateł

Jeżeli chodzi o przystosowanie do tego żeby świeciły się jednocześnie mijania i długie .To w skrzynce bezpieczników na dole po prawej stronie jest zamiast bezpiecznika taka plastikowa imitacja wystarczy w to miejsce wstawić bezpiecznik 25A i wszystko gra(jest to bezp. nr 33)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko, i to jest odpowiedz na pytanie!!! :P

 

Dziękuję serdecznie!

 

Możesz jeszcze tylko powiedzieć, co to za kostki przejściowe? Jak to wygląda?

Wybacz dociekliwość, ale jestem kompletnym laikiem w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A co zrobić w przypadku zmiany w odwrotną stronę-tzn, dwukomorowe na jednokomorowe?

Siostra miała połamane uchwyty a przegląd się zbliżał-chciałem jakoś to naprawić, ale znalazłem okazyjnie dwie nowe lampy. Niestety nie przyjrzałem się, że są jednokomorowe, bo nie miałem pojęcia, że mogą być takie-no i przy wymianie niespodzianka. ALe poradziłem sobie, kupując na szrocie wtyczki do H4 i wykorzystując te wtyczki i wiązki ze starych lamp, zrobiłem przejściówki. I tu zaczyna się problem: jak włącze światła mijania to na desce świeci się kontrolka długich tylko a nie mijania. Długich nie da się włączyć. Jak mijania sa wyłączone to długie sie włączają i oczywiście świecą dwa żarniki ale tylko na jakies 50% mocy...Pomyślałem, że skoro wy włożyliście bezpiecznik nr33 to ja powinienem go wyciągnąć. Niestety żadnej zmiany. Jak odłącze od żarówek przewód krótkich świateł, to na desce kontrolki włączaja się prawidłowo ale długie dalej świecą na 50%. Jak odłącze długie, to wtedy na desce świeci mi się i jedna i druga kontrolka (tylko trochę ciemniej).

Ręce mi juz opadają-ktoś mnie oświeci jak to w tej renówce działa?

A wogóle to mocowania lamp to kpina jakaś-żadnej śruby nie udało się normalnie odkręcić, bo jakis mądry konstruktor wymyslił sobie zamiast normalnej śruby wkręcanej w karoserie, albo chociaż normalnej nakrętki po drugiej stronie-jakąś dziwną nakrętkę którą blokuje cieniutki plasticzek. Wszystko sie połamało przy próbie odkręcenia. Nie dość, że był problem to odkręcic, to jeszcze nie było jak nowych załozyć. Ale przy zakładaniu uzyłem normalnych nakrętek i podkładek i teraz nie powinno być juz problemu.

Jeśli ktos mnie oświeci, albo przynajmniej poratuje jakimś schematem-będe wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdemontować obudowę kierownicy aby dostać się do przewodów wychodzących z włącznika świateł .Odłączyć kostkę od włącznika i zależ przewód który idzie do tego bezpiecznika 33 i go wypiąć (odłączyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozwiązałem sprawę. Prozaiczny błąd popełniłem-masa na żarówce H4 jest na lewej nóżce, a ja byłem pewny, ze na środkowej nóżce i tak też podłączyłem-z tąd te problemy. Po poprawnym podłączeniu wszystko działało w porządku. Ale okazało się, że sprzedawca z ebay wcisnął mi europejskie lampy zamiast angielskich i koniec końców, musiałem zreanimować stare lampy, żeby szybko przegląd przejść-udało się-lampy zamocowane są solidniej jak w oryginale <ok> Teraz mam komplet nowych europejskich lamp na sprzedaż. Ehh, chciałem zaoszczędzić czasu, a zafundowałem sobie roboty 3 razy więcej...

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zmiana na dwu komorowe jest trochę bez sensu bo żarówki h7 są sporo droższe, oczywiście mówiąc o dobrych żarówkach. Do tego trzeba dokupić h1 ale te już są tańsze. A czy to da więcej światła to raczej nie sądzę. Ja mam dwu komorowe a szwagierek miał jedno komorowe i nie widzieliśmy różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!