Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana jednokomorowych reflektorów na dwuko


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś kiedykolwiek przeprowadzał taką operację? Jeżdzę Megane I ph II RT z kwietnia 2000, i ma ona zamontowane reflektory na dwuwłóknowe żarówki H4. Czy możliwa jest wymiana tych reflektorów na dwukomorowe, H7 + H1? Wydaje mi się, że tak, ale istnieje pewna trudność - w reflektorach dwukomorowych światła mijania nie gasną po włączeniu na stałe świateł drogowych, a w żarówce H4 tak. Wiecie, jak sobie z tym poradzić?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwintal,wez pod uwage instalacje elektryczna... O ile pamietam to w phase 1 jest inna skrzynka bezpiecznikow dla lamp dwukomorowych ( takie,podwojne były w Coupe natomiast hatchbacki miały jedna komore) Z tego co widziałem to skrzynka phase II wyglada zdecydownia inaczej wiec tylko zaznaczam ze coś takiego moze wystąpic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taką samą meganke 1,4 16V 2000 zmieniłem lampy na dwukomorowe bez problemu wszystko pasuje ale są potrzebne kostki przejściowe do podłączenia świateł

Jeżeli chodzi o przystosowanie do tego żeby świeciły się jednocześnie mijania i długie .To w skrzynce bezpieczników na dole po prawej stronie jest zamiast bezpiecznika taka plastikowa imitacja wystarczy w to miejsce wstawić bezpiecznik 25A i wszystko gra(jest to bezp. nr 33)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko, i to jest odpowiedz na pytanie!!! :P

 

Dziękuję serdecznie!

 

Możesz jeszcze tylko powiedzieć, co to za kostki przejściowe? Jak to wygląda?

Wybacz dociekliwość, ale jestem kompletnym laikiem w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A co zrobić w przypadku zmiany w odwrotną stronę-tzn, dwukomorowe na jednokomorowe?

Siostra miała połamane uchwyty a przegląd się zbliżał-chciałem jakoś to naprawić, ale znalazłem okazyjnie dwie nowe lampy. Niestety nie przyjrzałem się, że są jednokomorowe, bo nie miałem pojęcia, że mogą być takie-no i przy wymianie niespodzianka. ALe poradziłem sobie, kupując na szrocie wtyczki do H4 i wykorzystując te wtyczki i wiązki ze starych lamp, zrobiłem przejściówki. I tu zaczyna się problem: jak włącze światła mijania to na desce świeci się kontrolka długich tylko a nie mijania. Długich nie da się włączyć. Jak mijania sa wyłączone to długie sie włączają i oczywiście świecą dwa żarniki ale tylko na jakies 50% mocy...Pomyślałem, że skoro wy włożyliście bezpiecznik nr33 to ja powinienem go wyciągnąć. Niestety żadnej zmiany. Jak odłącze od żarówek przewód krótkich świateł, to na desce kontrolki włączaja się prawidłowo ale długie dalej świecą na 50%. Jak odłącze długie, to wtedy na desce świeci mi się i jedna i druga kontrolka (tylko trochę ciemniej).

Ręce mi juz opadają-ktoś mnie oświeci jak to w tej renówce działa?

A wogóle to mocowania lamp to kpina jakaś-żadnej śruby nie udało się normalnie odkręcić, bo jakis mądry konstruktor wymyslił sobie zamiast normalnej śruby wkręcanej w karoserie, albo chociaż normalnej nakrętki po drugiej stronie-jakąś dziwną nakrętkę którą blokuje cieniutki plasticzek. Wszystko sie połamało przy próbie odkręcenia. Nie dość, że był problem to odkręcic, to jeszcze nie było jak nowych załozyć. Ale przy zakładaniu uzyłem normalnych nakrętek i podkładek i teraz nie powinno być juz problemu.

Jeśli ktos mnie oświeci, albo przynajmniej poratuje jakimś schematem-będe wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdemontować obudowę kierownicy aby dostać się do przewodów wychodzących z włącznika świateł .Odłączyć kostkę od włącznika i zależ przewód który idzie do tego bezpiecznika 33 i go wypiąć (odłączyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rozwiązałem sprawę. Prozaiczny błąd popełniłem-masa na żarówce H4 jest na lewej nóżce, a ja byłem pewny, ze na środkowej nóżce i tak też podłączyłem-z tąd te problemy. Po poprawnym podłączeniu wszystko działało w porządku. Ale okazało się, że sprzedawca z ebay wcisnął mi europejskie lampy zamiast angielskich i koniec końców, musiałem zreanimować stare lampy, żeby szybko przegląd przejść-udało się-lampy zamocowane są solidniej jak w oryginale <ok> Teraz mam komplet nowych europejskich lamp na sprzedaż. Ehh, chciałem zaoszczędzić czasu, a zafundowałem sobie roboty 3 razy więcej...

Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

zmiana na dwu komorowe jest trochę bez sensu bo żarówki h7 są sporo droższe, oczywiście mówiąc o dobrych żarówkach. Do tego trzeba dokupić h1 ale te już są tańsze. A czy to da więcej światła to raczej nie sądzę. Ja mam dwu komorowe a szwagierek miał jedno komorowe i nie widzieliśmy różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!