Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabe światła mijania?


Rekomendowane odpowiedzi

Moja Megana z 2012 r ma zwykłe halogenowe reflektory. W pracy używam Kia Ceed 2012 i 2015 r, ten nowy model ma reflektory z soczewką wspołpracujące z halogenową żarówką podobnie jak Megane od 2014 r. I Kie też świecą marnie, więcej egzemplarze z 2012 r już prawie w ogóle nie świecą, mechanicy stwierdzili że wypaliły się soczewki. Z tego prosty wniosek, do żarówek halogenowych powinny być reflektory ze zwykłym odbłyśnikiem bo moja megana świeci po 4 latach jak szatan, kijanki się chowają. I od nowości w moim aucie nie przepaliła się żadna żarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego prosty wniosek, do żarówek halogenowych powinny być reflektory ze zwykłym odbłyśnikiem bo moja megana świeci po 4 latach jak szatan, kijanki się chowają. I od nowości w moim aucie nie przepaliła się żadna żarówka.

Masz rację. Sam przerabiałem temat soczewek zwykłych i na xenonach. Niestety soczewki szybko się wypalają i światła świecą bardzo słabo. Lepiej to trochę wyglada w bixenonach ale też nie ma szału. Wiadomo światła do jazdy dziennej dużo pomagają bo nie musza soczewki świecić cały czas więc ich trwałość się przedłuża. Teraz przeszedłem z xenonow na soczewkach na zwykle h7 i jest dużo lepiej. Oczywiście mówimy o samochodach nie nowych a 6-10 letnich. Co do samych żarówek to wg moich doświadczeń czy używa się hb3, hb4 czy zwykłych h7 to w zużytej przepalone soczewki świecą tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż boje się pisać, bo pewnie znowu zostanę zmieszany z błotem, ale LED z tymi soczewami działa bardzo dobrze :notacrook:

Tak wiem, że zdjęcie jest trochę przepalone ale chodziło o lepsze przedstawienie geometrii światła.

Postaram się wstawić lepsze zdjęcia, te niestety z telefonu. ;)

 

thumb_hosting_zdjec_1480442679__20161126_163234.jpg thumb_hosting_zdjec_1480442842__20161126_163224.jpg

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jwax, jakie to żarówki Led i z jakimi H7 je porównałeś na zdjęciach?

 

@airbites, w czym tak naprawdę jest problem, żarówki nie posiadają homologacji, czy reflektory nie mają odpowiedniej homologacji aby używać je razem z żarówkami Led?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie jak będziesz tłumaczył w razie wypadku,potrącenia czy cos innego...?

No cóż, obyśmy ani ja, ani Ty nie musieli się tłumaczyć. Szerokości, uwagi... rozwagi <piwko>

Dodano: 30 lis 2016 - 23:34

@Jwax, jakie to żarówki Led i z jakimi H7 je porównałeś na zdjęciach?

Na zdjęciach wyżej to nie jest prównanie, tylko inne naświetlenie zdjęcia (inny czas migawki). Ale jak tylko nadarzy się okazja, to postaram się zrobić porównanie ze zwykłymi H7 na jednym zdjęciu.

A moje LED'y to takie:

thumb_hosting_zdjec_1480543820__2016-11-30_23-08-01.jpg

 

To jest zestaw na diodach PHILIPS LUXEON ZES Generacja 7'a (LUMILED). Niestety oryginały mają wadę i nie nadają się do naszych układów. Dlaczego? Niestety mają za szeroki przedni łepek, który skutecznie robi "dziurę" w rozkładzie światła. Dlatego trzeba go... odciąć :notacrook: I tutaj pewnie trzeba się pożegnać z gwarancją. Ale efekt jest doskonały. Poniżej kilka zdjęć

 

Lewe to zestaw z na diodach ZES, poprawej zestaw na diodach MZ (teraz siedzą u mnie jako światła drogowe) ZES o wiele jaśniesze od MZ.

thumb_hosting_zdjec_1480544998__img_1925.jpg

 

Przed obcięciem łepka:

thumb_hosting_zdjec_1480545594__img_2061.jpg

 

Po obcięciu łepka:

thumb_hosting_zdjec_1480545649__img_2147.jpg

Niestety, jak widać zdjęcia wykonane w dwóch różnych miejscach, ale różnicę widać :) Oczywiście jasność boków się niezmieniła.

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie jestem zadowolony z oświetlenia Megane III (soczewki) , pomimo zamontowania żarówek Osram Night Breaker Unlimited.

Po roku ich użytkowania dostałem nerwów i postanowiłem dzisiaj podjechać na stację diagnostyczną, diagnosta mówi ,że nie da się ustawić świateł.

W przeprowadzonej rozmowie wspomniałem, że wymieniałem żarówki a on stwierdził, że wygląda na to ,że źle je zamontowałem w gnieździe.

Wymontowałem reflektory, zajrzałem do żarówek wszystko jest w porządku żarówki dobrze leżą w gniazdach.

Czy ktoś z szanownego grona również ma taki problem, wydaje mi się, że jest to wada fabryczna reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiliśmy jeszcze też porównanie na kolegi Megi oryginalnej żarówki H7 (Philips) z żarówką Tungsram +150%, czy coś takiego.

Jak myslicie, która to? Lewa, czy prawa? ;)

thumb_hosting_zdjec_1482100150__img_4641.jpg

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie ledów bez homologacji ze zwykłymi żarówkami jest bez sensu (chyba że te akurat co piszesz mają homologację) z prostego powodu, nie są one dopuszczone do ruchu. Temat taki sam jak z tzw. Zenonami. Może i auto Ci będzie świecić lepiej ale przy pierwszej kontroli ITD albo mądrzejszych policjantów wezmą Ci dowód, nie mówiąc o przeglądzie. A tak samo jak Ci kolega powyżej napisał jak potrącisz pieszego i udowodni Ci że go oślepiłeś to temat masz wszędzie przegrany. Przerabiałem historię z soczewkami i "zenonami" i nie warto.

 

Podobno (choć sam nie sprawdzałem) można soczewki regenerować z dobrym efektem. Koszt około 500zł/kpl. Słyszałem że efekty są bardzo dobre.

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jasne, odciąłem piłką do aluminium ostatnie kilka millimetrów (4-5mm, miejsce w którym zaczyna się zgrubienie, czyli tuż za płytką, na której są przylutowane diody.

Ale to nie jest koniec zabawy! Odcięcie to akuart najprostrza sprawa. Konieczne będzie jeszcze poprawne wypozycjonowanie gnieździe (pion), oraz zakupienie lejków kuchennych z silikonu ;-) To nie żart! Chodzi o poprawnie działanie pozycjonowania świateł. No i szybka zabawa w układanie kabli wewnątrz reflektora.

Ale jak jest zainteresowanie, to mogę dokładnie opisać krok po kroku.

 

Co do niebieskich, to jeszcze nigdy mnie nie zatrzymali, choć wielokrotnie byłem mijany i to nie tylko w Polsce], bo niby z jakiego powodu? Światła świecą idealnie białym światłem, geometria jest super, a moc? Sporo poniżej Xenon'a.

 

Jeżeli chodzi o przeglądy, to na razie nie ma problemu, bo auto nowe wiec jeszcze dwa lata luzu. Ale jeśli nawet to jak będziesz miał wszystko poprawnie ustawione (czyli nie za wysoko i nie za nisko) to nie będzie tematu. Geometria świecenie jest idealna, ale trafisz na maniaka to czort znajet. :huh: Druga opcja to podmianka z kolegą jak ma podobny rocznik. Podmianka całych lamp zajmuje 10min! Dosłownie 10min. - dwie śruby, skobelek blokujący, odpinasz od kostki jednej, drugiej i wychodzi cała lampa :-)

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!