Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem


Aro1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam taki problem. Przy niskich obrotach ( poniżej 1000 ) szarpie mi silnikiem, wskazówka od obrotów strasznie faluje. Czasami dzieje się tez coś podobnego przy przyspieszaniu szczególnie na 2 biegu ale wtedy jest taka sytuacja, że szarpie kilkadziesiąt razy pod rząd bardzo szybko przez ten moment auto jest "zamulone" a jak obroty skoczą powyżej 2000 to dostaje mocy i leci. U mechanika sprawdzali mi sondy, za pierwszym razem clip nic nie wykazał za drugim wymieniono mi sondę przed katalizatorem ( ta co jest w kolektorze ). Sytuacja nie uległa zmianie u cały czas szarpie. Jak myślicie co to może być? Słyszałem opcje na temat cewek, czujnika położenia wału oraz czujnika obrotów.

 

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten potencjometr był wymieniany., świece również. A poza tym wydaje mi się że jeśli to miało by być to, to szarpie by występowało w pełnym przedziale obrotów a nie tylko poniżej 1 tys.

Edytowane przez Aro1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się odrobinkę pod temat - czy da się ten potencjometr sprawdzić poza clipem? Bo na clipie nic nie wyskoczyło a mam wrażenie że czasami auto nie przyśpiesza adekwatnie do pozycji pedału gazu.. Tak jakby przepustnica się nie otwierała do końca (ją też biorę pod uwagę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tymi cewkami też myślałem, ale to są też koszta 150 zł sztuka razy 4 to 600 zł i boję się, że to może nie być to. A sprawdzali w clipie i chyba wszystko jest ok

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aro, przecież wszystkie cewki na raz nie poleciały, jeśli już to tylko jedna pewnie. 150 zł? ja kupowałem po 100 zł sztuka Beru jakiś czas temu na allegro nówkę.

Przepustnicę łatwo się czyści - zacznij od tego

Ja z pedałem gazu też mam coś dziwnego, bo mi wibruje pod stopą delikatnie powyżej 110 km/h....ale nic poza tym się nie dzieje. Więć narazie olewam.

Edytowane przez sew1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasycznie omomierzem, wystarczy zmierzyć oporność.

CLIP w ostateczności po prostu pokaże błąd cewki, ale jak cewka nie jest do końca uszkodzona, to może nie powodować błędu.

Czy wszystkie cztery cewki są identyczne i tej samej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki są łączone parami 1-4 oraz 2-3.

Obie cewki w tych parach muszą być identyczne, inaczej zaczynają się problemy z zapłonem.

Mimo, że są identyczne, to i tak warto je pomierzyć, żeby sprawdzić, czy są w zbliżonej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!