Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd w ASO - czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat! Kupiłem uszkodzoną, trzyletnią megankę, zrobiłem i jeżdżę od kilku miesięcy. Chciałbym wymienić olej, filtry i co tam trzeba, ale w ASO zawołali za przegląd 750 zł plus dodatkowe pieniądze za wymianę świec, płynów itp. Zastanawiam się więc czy warto robić tam przegląd, czy też wymienić olej i filtry tam, gdzie zwykle za 1/3 ww. kwoty i zrezygnować z przeglądu. Z jednej strony chciałbym żeby ktoś znający ten model sprawdził moje auto, a z drugiej szkoda mi pieniędzy, bo może się okazać, że ten przegląd to ściema, a więcej o aucie powie mi Mietek z warsztatu obok. Czy Wy korzystacie z usług ASO po upływie okresu gwarancyjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto. Nie wiem jaki masz silnik, ale ogólnie mIII nie są trudne w obsłudze, zdecydowana większość warsztatów sobie z nią poradzi za 1/4 ceny aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w megance, której stukło już 16 lat, robie sukcesywnie przeglądy okresowe w ASO do których mam zaufanie, z corollą jest podobnie. A to dlatego, że w ASO (może nie wszystkich, dlatego jeżdżę do ASO odległego o 150 km, chociaż są bliżej) w czasie przeglądu poza standardową wymianą olejów,sprawdzają to co wymaga instrukcja serwisowa stosownie do przebiegu i informują co jest do jest już do naprawy lub czego mogę się spodziewać w najbliższej przyszłości i ja podejmuję decyzję czy wymieniamy, czy odkładamy na zaś i wtedy najczęściej robię to na miejscu za mniejsze pieniądze. Sprawa również kosztów. Np na ostatnim przeglądzie wyszło, że cylinderki hamulcowe w tylnich kołach zaczynają się pocić i zapłaciłem tylko za cylinderki, bo robocizna była w kosztach przeglądu, tak samo było z pompą wodną przy wymianie rozrządu. Gdybym to robił na miejscu to zapłaciłbym za części i za robociznę i prawdopodobnie wyszłoby to na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zdementować, niezależnie od wersji silnikowej Megane III, w ASO wymiana oleju nie kosztuje 550zł!

Serwisować w ASO czy nie? Każdy z nas ma swoje zdanie na ten temat.

Ja swoje wszystkie auta serwisowałem w ASO i robiłem duże przebiegi bez większych kłopotów. Dotyczy to również Reanult, wbrew obiegowej opinii. Nie mam czasu biegać i szukać "dobrego i zaufanego" mechanika. Aso mają pewien określony standard usług, to lubię i wiem, że za to płacę. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że i trafiają się ASO oferujące niski poziom usług czy wręcz oszukujące klientów. Źle wspominam tylko stacje Fiata.

Dzięki serwisowaniu mam auto zawsze sprawne, z aktualnym oprogramowaniem, po ewentualnych akcjach serwisowych, przy zmianie auta bez problemu i za dobrą cenę mogę zostawić w rozliczeniu.

Czy finansowo się "opłaca"? Nie, nie opłaca się, ale serwisując auta nie kieruję się "opłacalnością finansową"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zdementować, niezależnie od wersji silnikowej Megane III, w ASO wymiana oleju nie kosztuje 550zł!

Też serwisowałem auto w ASO, jako taką orientację mam. U Rosiaka płaciłem 480 za wymianę między przeglądami, przy czym policzyli z rabatem (zawsze dostawałem tam 20%) - Elf Solaris DPF, filtr oleju, wymiana. Ponieważ Rosiak padł ostatnio spytałem u Pieluszyńskiej w Suchym Lesie pod Poznaniem i zaśpiewali mi 550 zł. Więc nie masz co dementować - tyle to po prostu kosztuje. Jak nie wierzysz to mogę poszukać faktury i przeskanować.

Na marginesie, za przegląd na 60 000 km płaciłem 1491 zł. (oprócz wymiany oleju, wszystkich filtrów doszły jeszcze klocki hamulcowe przód). Warto? Jak nie masz zaufanego fachowca to pewnie tak. Ja mam i po gwarancji wolę jechać do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena, którą podajesz, zawiera nie tylko olej oraz jego wymianę.

Jest to tzw wizyta międzyprzeglądowa, zawiera oprócz oleju i filtra, wykonanie "małego" przeglądu samochodu.

Nie wiem czy się coś nie zmieniło, taki przegląd zapewniał też "gwarancję mobilności pojazdu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO Renault (zresztą nie tylko) często robią akcje tzw. promocyjne dla samochodów pogwarancyjnych. Wtedy przegląd z wymianą oleju ma taką samą cenę jak wymiana w zwykłym warsztacie plus zakup oleju we własnym zakresie. A pozostaje wpis w ewidencji ASO i "fakturka" co ma swoją psychologiczną wartość. Warto więc popytać i poczekać na taką akcję.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena, którą podajesz, zawiera nie tylko olej oraz jego wymianę.

Jest to tzw wizyta międzyprzeglądowa, zawiera oprócz oleju i filtra, wykonanie "małego" przeglądu samochodu.

Prosiłem o wymianę oleju i filtra, wymienili olej i filtr. Zapłaciłem tyle ile napisałem wyżej po rabacie. Nikt mi nie mówił o żadnych dodatkowych czynnościach, ani gwarancji mobilności. Jak wrócę do domu jutro spojrzę na fakturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płaciłem 480 za wymianę między przeglądami, przy czym policzyli z rabatem (zawsze dostawałem tam 20%) ... zaśpiewali mi 550 zł.

Ja po czterech latach eksploatacji (w lutym 2015) w Renault Retail Group Warszawa zapłaciłem 318 zł brutto za wymianę oleju, olej, filtr, podkładkę i przegląd, przy czym przegląd kosztował około 100 zł brutto. Z przeglądu mogłem i zrezygnować i zapłaciłbym o niego mniej, ale nie zrobiłem tego ze względu na wpis i aspekt psychologiczny typu "auto serwisowane w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłem dokładnie 478,03 zł. Rabat na olej i filtr - 20%, na robociznę - 10%. Skan w załączniku. Bez żadnego rabatu wychodzi 579,24 zł. Z rabatem 10% na wszystko - tak podobno zwykle dają: 521,32 zł. Obiecany skan w załączniku.

post-76463-0-97676700-1448710226_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Ja to widzę tak:

zakup oleju - bańka 5l oleju do FAP - 150zł. Tak na prawdę w megankach III już wszystkie diesle z FAPem są wyposażone we wtryskiwacz w wydechu, więc nie potrzebują drogich olejów. Do benzyny można kupić olej za 100-120zł.

Filtr oleju (np Purflux) ok 30zł.

Wymiana u mechanika ok 30-50zł. Są warsztaty, gdzie wymiana oleju jest wliczona w cenę oleju, wtedy bańka jest ok 10-15zł droższa.

Podkładka miedziana lub z uszczelką, ok 1,5zł.

Razem max 200zł (brutto).

 

biorąc pod uwagę, że ASO bierze za to ok 500zł to zostają nam 3 stówy do wydania, czyli np.:

-wymiana filtra kabinowego , ok 50zł

-wymiana świec w benzynie 4x ok 12zł = ok 50zł

-wycieraczki przedniej szyby - ok 100zł

-filtr powietrza -ok 30zł

-70-100zł za wymiane tego co wymieniłem powyżej.

 

Podsumowując - za to, ile płacimy w ASO za wymiane oleju, można ogranąć porządnie samochód, albo wydać tą kasę na coś innego, np zbiornik paliwa. Wpis w historię można sobie załatwić w dużo tańszy sposób, np pojechac na wymainę jakiejkolwiek żarówki.

Jak kupiłem Lagunę z Francji, to miałem kilka stron historii z ASO, do przebiegu ok 74tys km. Poprzedni właściciel nawet płyn do spryskiwaczy uzupełniał w ASO i było to potwierdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!