Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagły spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

A więc tak , potencjometr zamówiony i nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna ważne czy automat czy manual i czy ma tempomat czy nie. Generalnie z tym numerem części montowane jest i do diesla i do benzyny.

Sam demontaż zajmuje dosłownie trzy minuty, wypięcie kostki i wykręcenie trzech śrub, od cała filozofia. Na razie jeżdżę na starej części, choć po wyjęciu jakby objawy zanikły. Szkoda, że nie można tego rozebrać i ewentualnie tam pogmerać ale niestety zespolone jest w całość.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr gazu zmieniłem przed wczoraj, dziś wybrałem się w troszkę dalszą jazdę i co się okazało?? Dalej to samo. Ale co zauważyłem dzieje się tak, gdy silnik jest jeszcze zimny, gdy wskaźnik temperatury był mniej więcej na połowie objawy zanikły. Zanim się nie nagrzał było czuć nadal krótkie szarpnięcia i czasami przy ruszaniu np. ze skrzyżowania ciężko było zjechać, bo auto nie chciało się rozpędzić. Na trasie czasami na sekundę było czuć coś w rodzaju zabawy pedałem gazu, choć noga nawet na nim nie drgnęła. Po nagrzaniu się silnika wszystko wróciło do normy, po kilku godzinnym postoju i drodze powrotnej objawy nie pojawiły się ani na sekundę. Ja obstawiam świece zwłaszcza, że problem pojawił się po raz pierwszy krótko po ich wymianie. Czy jest to prawdopodobne??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno pisałem o dziwnym spadku mocy i szarpaniu podczas jazdy, wymieniłem potencjometr gazu i nic nie pomogło dalej szukałem rozwiązania. Postanowiłem zdjąć cewki zapłonowe i się im przyjrzeć, co zauważyłem? Jedna z cewek była zapaćkana olejem, po wyczyszczeniu problem szarpania i spadków mocy zniknął. Problemem nie był potencjometr gazu, jak okazało się olej robił przebicie na cewce, teraz czeka mnie uszczelnienie pokrywy zaworów i jak już zdążyłem się zorientować nie jest to prosta sprawa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nawet powiedział, że uszczelnienie jest dość problematyczne.

Najlepiej jest to robić przy okazji wymianu paska rozrządu.

Niestety pokrywa zaworów trzyma wałki rozrządu na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniałem jakieś pół roku temu, więc nie mam zamiaru czekać do następnej wymiany. Jest to do ogarnięcia trzeba zdjąć pasek i użyć blokady do wałków, pod deklem nie ma uszczelki tylko używa się specjalnej pasty i po sprawie. Nie mam zamiaru czekać aż wyciek zrobi się coraz większy i zalewana cewka w końcu kiedyś padnie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!