Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Injection fault 1.5dci


donmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Posiadam megane II z 2006 roku. Podczas przyspieszenia, przeciąganie tak do 3000obr/min, oczywiście na dobrze zagrzanym silniku najczęściej przy oporze, np pod górę, wyświetla mi komunikat injection fault + kontrolka stop, zaświeci na 2 sek, gaśnie i jade dalej. Kiedy pokaże błąd nie czuć żadnej różnicy w jeździe, silnik nie słabnie, nie spada z obrotów, jedzie najnormalniej w świecie, tylko mignie błąd na moment i gaśnie. Nie mam problemów z odpalaniem. Po podpięciu wykazuje mi błędy:

0380-aktywny

0089-pamięć

0530-pamięć

 

Pierwszy według tego co udało mi się wyczytać to świece żarowe, ale to raczej nie ma związku z moim błędem.

Kolejne są od wtrysków?

 

Wtryski były regenerowane 30kkm temu. Zamierzam wymienić filtr paliwa i wyczyścić zawór EGR. Ma szansę to rozwiązać mój problem?

Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną tego błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi błąd dotyczy ciśnienia szyny a więc może dotyczyć wtryskiwaczy, trzeci błąd dotyczy czujnika ciśnienia klimatyzacji.

Wymiana filtra może pomóc, warto też zrobić test przelewowy wtryskiwaczy. Zawór EGR z błędami nie ma nic wspólnego ale wyczyścić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam o tej próbie przelewowej, wystarczy, że podłączę wężyk pod wtrysk, z drugiej strony do pojemniczka, każdy tak samo i odpalę silnik, tak?

Jest to mój pierwszy diesel, poznaję ten silnik. ;)

Dzięki wielkie za szybki odzew.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że prostsze rzeczy jestem w stanie sam zrobić, a jeśli będzie trzeba to i coś poważniejszego, także dzięki za kontakt, ale spróbuję na początek sam coś zdziałać. :)

Próba przelewowa zrobiona, na zagrzanym silniku, czas pracy ok. 1 minuty, wnioski wysuwają się chyba same.. 1, 3 ok, 2 średnio, 4 chyba już kiepsko.. A waszym zdaniem?

Dziwi mnie jedynie, że silnik nie kopci, nie mam problemu z odpalaniem, lecz przyczyny mogą być różne. ;)

post-86913-0-82582200-1449212060_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to wystarczy zrobić tylko czwarty, choć według specyfikacji Renault jest to pierwszy.

Samo puszczanie na przelewie nie jest powodem do kopcenia, co innego gdyby końcówka rozpylacza lała, wówczas by dymił.

Co do odpalania to widocznie łącznie nie dość dużo przelewają by był problem ze zrobieniem ciśnienia potrzebnego do rozruchu.

Podczas mocnego przyśpieszania wszystkie potrzebują więcej paliwa plus większe ucieczki na przelewach i pompa nie nadąża z ciśnieniem stąd ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski w Renault liczysz od akumulatora.Norma robiona Clipem dla auta z silnikiem k9k powyżej numeru 700 to max35ml.U mnie jak lały to kupiłem same zaworki na alegro po 260 zł.Te po 150 i podobne do niczgo śię nie nadają.Dużo jest podrubek.Mechanik za wymiane bierze 30-50 od sztuki .Ale mozna samemu zrobić.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możecie mi powiedzieć co się może dziać w najbliższym czasie jeśli będę na tym jeździł? chciałbym przeciągnąć naprawę do wiosny, a na pewno do nowego roku no i mieć w miarę pewne auto. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie w przypadku zaworków.

Zamiast Mixolu czerwony półsyntetyk Orlenu do 2T (2T semisynthetic, nie trawol, który się nadaje tylko do kosiarek).

Mixol zostawia syf po spaleniu, więcej jest w obszernym temacie na forum Avensisa.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!