Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem otwarcia klapy bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problem z otworzeniem klapy bagażnika. Bardzo dużo czytałem już na forum i nie wiem co jest przyczyną problemu.

Megane II, hatchback 2003. System hands free. Może mi pomożecie, a teraz to co ja zdiagnozowałem:

Cały zamek klapy włącznie z mikroczujnikiem działa. ( rozkręcany, sprawdzany silniczek na krótko, czujnik również działa)

Przycisk otwierania klapy działa (rozbierany, czyszczony, sprawdzany miernikiem na ciągłość obwodu).

Po próbach otworzenia klapy przyciskiem oraz pilotem, auto odpowiada mrugnięciami kierunkowskazów oraz nie słychać najmnieszego poruszenia w zamku.

Słynna wiązka na połączniu klapy z nadwoziem sprawdzana wizualnie (rozciąłem gumę, wszystkie kable zdają się być wporządku.

Po odłączeniu kostki od zamka, a następnie pomiarze 1 i 2 pinu w tej kostce oraz po wciśnięciu przycisku otwierania klapy pojawia się napięcia max 11 v (według mnie za małe)

 

Być może to zbieg okolicznośći ale klapa przestała działać dokładnie w dniu założenia gazu. Z serwisu odebrałem już z niedziałąjącą klapą. Oddałem im na drugi dzień ale sobie z tym

nie poradzili ( założyłem, że zakładają gaz i nie są specami w elektryce francuzów). Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawia się napięcia max 11 v (według mnie za małe)

Jak dla mnie jest OK, bo jest to napięcie jakie jest w instalacji auta, nie sprawdzałeś tego przy pracującym silniku.

Możliwe, że siłownik powiedział pa pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po którychś pomiarach z rzędu.

Przy odłączonej kostce od zamka, oraz podpięciu miernika do kostki pod 2 pin (+ z UHC ) i 1 pin ( masa z UHC) lub pod pin 2 i 4(masa stała) miernik pokazuje przez sekunde około 10 v. Zaś przy podpięciu kostki do zamka miernik po wciśniściu przycisku od klapy wskazuje max 1,2 V. W żadnym przypadku po naciśnięciu przycisku otwarcia klapy na karcie z systemem "hands free" nie ma skoku napięcia i jest stałe 0,7v. Domyślam się, że Pin 2 nie dostaje napięcia z UCH. Czy problemem może być moduł komfortu ? jak już wspomniałem wiązka na łączeniu klapy bagażnika z nadwoziem została sprawdzona, próbowałem również się dostać do kostki R2, ale jest pod siedzeniem co według mnie wiąże się z odkręceniem siedzenia ?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

identyczne objawy miałem - kable na zgięciu klapy bagażnika były połamane, dosłownie pod tą gumą. Nie widać na pierwszy rzut oka ale jak się delikatnie pociągnie to pękają i miedź jest w środku aż czarna - dostaje się woda, śniedzieje i działa jak rezystor powodując spadki napięcia. U mnie problemem były 2 przewody oba czarne, nie wiem jak wyglądała reszta ale miałem problem z nimi przez tydzień zanim doszedłem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozciętą gumę, sprawdzałem wszystkie kable, i wszystkie solidnie trzymają. Czy wie ktoś może jakiego koloru kabel we wiązce pomiędzy klapą a nadwoziem odpowiada za przesłanie sygnału (napięcia 12 V) od UCH do zamka? Chciałbym sprawdzić napięcie kabla wychodzącego z nadwozia przed gumową osłoną.. Jeżeli tam nie będzie napięcia po naciśnięciu przycisku otwarcia klapy, bądź przycisku na karcie hands free tzn. że napięcie gubi się gdzieś wcześniej np. na kostce R2?

 

Dodano: 10 gru 2015 - 23:39

Bagażnik działa :) , temat zamykam.

 

Co było nie tak:

 

Nie łączyły kable bezpośrednio dochodzące do UCH. Podczas instalacji LPG gazownicy uszkodzili kable wchodzące do kostki do UCH. Najbardziej mylący był fakt, że po wciśnięciu przycisku otwierania klapy dochodziło napięcie do zamka 12 V, które było niedostateczne do uruchomienia silniczka zamka.Obyło się bez wymiany kabli w gumowym peszlu pomiędzy klapą oraz nadwoziem oraz bez wymiany stycznika otwierania klapy. Przyczyną również nie była kostka R2, do której chciałem się zabrać. Przyczynę źródłową odkryłem ruszając kable podłączone do UCH, słysząc jak zamek od klapy zaczyna działać. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi, najbardziej trafną informację podał "cinas" aczkolwiek powodem nie było zalanie..

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!