Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłącza się radio samo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój problem z megane polega na tym, że po włączeniu silnika radio przestaje działać i trzeba wpisać ponownie kod. Po wpisaniu kodu, radio sprawuje się dobrze aż przyjdzie kolejny zły dzień i znów radio przestaje działać. Następnie gdy auto stoi dwa dni nie da się auta odpalić (jest nowy akumulator). Teraz nie wiem czy te dwie wady mają coś ze sobą wspólnego czy to są całkiem inne rzeczy. Proszę o pomoc bo jak jeszcze raz auto mi nie odpali i nie pojadę do pracy to czuję że wypowiedzenia będzie na mnie czekało. Z góry wielkie dzięi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem już jest nowy akumulator, ładowanie jest powyżej 14 V czyli bardzo dobre.

Zjada prąd tylko co i gdzie jak pobór prądu na wyłączonym silniku jest 0,04.

Edytowane przez Yoszi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość sprawdzenia rozrusznika nie wyciągając go? W jaki sposób rozrusznik pracuje (pobiera prąd) jak silnik jest wyłączony? Może to są głupie pytania ale jestem zielony z elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinas, sory, ale Ty masz pojęcie o czym piszesz czy tylko posty nabijasz? Jak chłop zregeneruje/wymieni rozrusznik i problem będzie nadal występował (a będzie) to rachunek jak rozumiem ma do Ciebie przesłać?

 

Yoszi, radio ma dwie linie zasilania - stały plus oraz plus po zapłonie. Stały plus używany jest do podtrzymania pamięci i ustawień, plus po zapłonie używany jest do logiki zapłonu. Krótkie odłączenie stałego w niektórych radiach nie powoduje utraty nastaw, ale to nie jest reguła. Czy radio jest oryginalne? Mniemam, że tak, ale spotykałem niektóre radia akcesoryjne, które mając zasilanie po zapłonie w spoczynku pobierały prąd rzędu 50-300mA - taki pobór jest w stanie w kilka dni rozładować akumulator. Mierząc pobór prądu miej świadomość, że może być potrzebne nawet kilka minut po zamknięciu auta aby wartości spadły do poziomu spoczynkowego. NAjlepiej sprawdzić różnicę w poborze przy podłączonym i całkowice wypiętym z instalacji radiu. Objawy, które podałeś trochę pasują do zamienionych linii 12v stałe oraz 12v po zapłonie. Piszesz, że po włączeniu silnika się radio wyłącza - na pewno chodzi o włączenie? Czy przy wyjętym radiu akumulator się również rozładowuje? MAsz możliwość sprawdzić radio w innym aucie?

Edytowane przez szupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinas, sory, ale Ty masz pojęcie o czym piszesz czy tylko posty nabijasz? Jak chłop zregeneruje/wymieni rozrusznik i problem będzie nadal występował (a będzie) to rachunek jak rozumiem ma do Ciebie przesłać?

Ty czytasz dokładnie, czy po łebkach jedziesz?

Nie wiem czy jest uszkodzony , należy sprawdzić ile prądu pobiera i o ile spada napięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) w spoczynku pobierały prąd rzędu 50-300mA - taki pobór jest w stanie w kilka dni rozładować akumulator(...)
50 mA to można przyjąć "normalny" pobór prądu w każdym aucie. w niektórych jest nawet wyższy bo 70-80 mA i wcale nie rozładowuje akumulatora w kilka dni, a nawet tygodni.

owszem 300 mA to już powód by szukac złodzieja prądu, ale nie ma co pisać, że te niskie wartości mogą rozładować akumulator.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty czytasz dokładnie, czy po łebkach jedziesz?

 

Czytam wystarczająco dokładnie...

Rozrusznik wykończony i pobiera za dużo prądu i masz duży spadek napięcia

 

Ja wiem, że forum jest dla wszystkich, że każdy się może zarejestrować i napisać co mu ślina na język przyniesie, ale to nie jest onet czy samosia i jakiś poziom trzymać należy. Czytają to ludzie, którzy w ogóle nie mają pojęcia i jeszcze są w stanie w niektóre herezje uwierzyć (patrz poniżej).

Proszę mi jeszcze napisać czyli nie mam czego już szukać w tym samochodzie tylko wymienić rozrusznik i powinno być dobrze?

 

50 mA to można przyjąć "normalny" pobór prądu w każdym aucie. w niektórych jest nawet wyższy bo 70-80 mA i wcale nie rozładowuje akumulatora w kilka dni, a nawet tygodni.

owszem 300 mA to już powód by szukac złodzieja prądu, ale nie ma co pisać, że te niskie wartości mogą rozładować akumulator.

Owszem, 50 czy 100 mA poboru spoczynkowego w aucie to nic nadzwyczajnego, ale 100 - 300mA samego radia to już przesada i marnotrawstwo - dodaj do tego to czego potrzebuje alarm i pozostałe komponeny auta i po tygodniu rozruch może być utrudniony. Ostatnio miałem auto z jakąś tanią mantą gdzie w kilka dni rozładowywał się akumulator. Linia zasilania po stacyjce była podpięta do stałych +12V. Jazda w mieście na krótkich odcinkach, światła, dmuchawa, podgrzewacz płynu chłodniczego, częste rozruchy. Akumulator był niedoładowywany i dodatkowo drenowało go radio

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wśród tanich chińskich odbiorników jest to bardzo powszechne - kiedy zasilane jest tylko podtrzymanie to wszystko jest ok (pobór kilku mA), ale kiedy podłączone z pominięciem logiki zapłonu to często zbędnie obciążają instalację. Aktualnie w starej astrze mam nawet takie jedno marki voicekraft czy jakoś tak, które się w identyczny sposób zachowuje. Nie jest to usterka, tylko natura tego radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w mieście na krótkich odcinkach, światła, dmuchawa, podgrzewacz płynu chłodniczego, częste rozruchy. Akumulator był niedoładowywany i dodatkowo drenowało go radio

To jest normalne, każde auto w ten sposób użytkowane będzie miało problem z akumulatorem, akumulator może być nówka sztuka, naładowana i po kilku dniach mogą pojawić się problemy.

Poza tym kolega Yoszi wyraźnie napisał.

pobór prądu na wyłączonym silniku jest 0,04.

i

ale spotykałem niektóre radia akcesoryjne, które mając zasilanie po zapłonie w spoczynku pobierały prąd rzędu 50-300mA - taki pobór jest w stanie w kilka dni rozładować akumulator.

Czyli domysły.

W pierwszej kolejności odłączyłbym radio, pewnie potrzeby będzie kod żeby go ponownie uruchomić, znajdziesz na forum jak wygenerować kod.

Raczej nie będzie to problem z radiem, stawiam na to, że gdzieś jest lekki zwarcie, albo nie gaśnie któraś lampka w kabinie.

Rozrusznik raczej bym wykluczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!