Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakieś 2 lub 3 dni temu wymieniłem koła na letnie. Zmieniane były również hamulce na takie od Scenic-a wraz ze zwrotnicami. W układzie kierowniczym, zbieżności i zawieszeniu nie było nic ruszane mimo to od zamontowania kół letnich auto ściąga na prawo i to w specyficzny sposób: gdy np na 3 biegu wcisnę gaz w podłogę i auto ciągnie do przodu to jedzie idealnie prosto a gdy tylko zdejmę nogę z gazu auto natychmiast ucieka na prawą stronę. Jeśli ktoś wie o co biega to proszę o info. Pozdrawiam :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem cos podobnego ale u mnie sciagalo w lewo, sam do konca nie wie co bylo tego przyczyna ale po ostatniej wizycie u mechanika (szczegoly tutaj: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=6332) problem znikl :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas.s to mi przypomniało że chyba w tylnym prawym kole blokują mi się szczęki. Gdy się zatrzymam całkowicie, wrzucę wsteczny i zaczynam cofać z tylnego prawego koła słyszę takie tarcie jakby szczęki trzymały i to właśnie może być przyczyną ściągania na prawą stronę. Jutro zrobię diagnozę. Dziękuję bardzo za info i pozdrawiam :?: masz u mnie piwko ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten plus że pracuję w hurtowni motoryzacyjnej więc ceny mnie nie przerażają a wszelkie naprawy przeprowadzam sam :-P sprawdziłem dziś tył i jednak nic nie blokuje. Muszę szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdy tylko zdejmę nogę z gazu auto natychmiast ucieka na prawą stronę. Jeśli ktoś wie o co biega to proszę o info
tak wg mnie to pomimo, że zawiecha nie byłą ruszana sprawdziłbym silenblocki (łączniki wahacza z budą), bo wygląda na to że wahacz(e) mają zbyt duży luz. Może podczas stukania młotkiem któryś sie oberwał lub wyskoczył, względnie obrócił. Nie wierze aby tył nie grzejąc się na tyle trzymał, że ściągało auto a dodatkowo jeżeli toczenie się do zatrzymania bez hamulca jest OK i nie "staje dęba" to diagnoza jest zła i nie tędy droga :-? . Po oblookaniu zawieszki raz jeszcze, najlepiej na szarpakach zrobiłbym mimo wszystko geometrie. Cudów po prostu nie ma. Zakłądam jednak , że kołą letnie są proste , wiadomego pochodzenia i już jeździły na tym aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła letnie czyli felgi plus opony są nówki :!: świeżo kupione dwa tygodnie temu :!: silentblocki zmieniane niedawno. Sworznie zmieniane też niedawno. Gumki na stabilizatorze też. Wszystko ma nie więcej niż 2 miesiące. We wtorek jadę sprawdzić zbieżność bo nie pozwolę na takie coś w mojej Megi :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się zgadzało ale wszystko było ustawiane, zbieżność sprawdzana. Także nie znam przyczyny tego pecha. Ale zorientuję się najszybciej jak potrafię i rozwiążę ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Zmieniłem ostatnio w swojej Megance z opon zimowych na letnie (nowe bo stare już były do niczego). Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem iż skręca mi lekko w prawo i to za każdym razem jak puszcze kierownice bez względu na jakiej drodze jadę i w którym kierunku wieje wiatr. Zimowe opony nie były ściągane z felg. Kupiłem komplet felg stalowych do opon letnich.

 

Co może być przyczyną tego że lekko skręca mi w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś zakładałem oponki na nowe fele to człowiek w wulkanizacji powiedział mi że jeżeli ściąga to mam ostro przyhamować i nożnym i ręcznym.podobno pomaga. Maki2, co do ciebie to może to być różnie. np. do sprawdzenia zbieżność, czy nie blokują hamulce, łożyska kolumny jak by się okazało że blokuje raz na jedną stronę raz na drugą, no i tak można cały układ kierowniczy sprawdzić zaczynając od stanu gałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!