Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina popluła olejem - wymiana?


krzemyk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z turbiną. Przed samymi świętami zauważyłem olej z przodu auta pod prawym światłem przeciwmgielnym.

Po zdjęciu zderzaka ufajdany olejem był cały intercooler, wylałem z niego jakieś ~20 ml oleju.

Po uwalonych wężach dotarłem do turbo, gdzie też jest dosyć dużo oleju na wężu do intercoolera.

Wyczyściłem wszystko, dokręciłem węże gdzie się dało (nie udało mi się pod samym turbo - brak aktualnie kanału).

Sprawdziłem dolot i luzy w turbinie na tyle się udało - w dolocie sucho, luzu wzdłużnego nie wyczułem.

Od tego czasu zrobiłem jakieś 600km, z przodu i pod turbo bez ponownych wycieków.

Nie zauważyłem też żadnego spadku mocy czy gwizdania.

Co jeszcze mogę posprawdzać zanim zdecyduję się na wymianę turbo?

Czy w ogóle wymiana jest już konieczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Żadnych niepokojących objawów nie ma (póki co).

Aczkolwiek, samą ilość oleju określił bym na trochę więcej niż zapocenie, ale to może być cały czas wina niedokręconych węży.

Jak rozumiem, poza rurą do intercoolera, olej może się jeszcze pojawić z dopływu o odpływu oleju do turbiny, prawda?

 

Dodano: 10 maj 2016 - 21:59

Mała aktualizacja - zdemontowałem i wyczyściłem węże do intercoolera, poodkręcałem też je solidnie.

Po około 400km węże są zapocone, na tym wężu przy turbo widać kroplę oleju z zewnątrz. Szykować się na wymianę?

A może sama diagnoza turbo?

 

Dodano: 14 maj 2016 - 16:37

Zrobiłem około 200km, w tym około 50km na ekspresówce pogoniłem przy obrotach ~4k.

Olej pojawił się w dolocie (na przepływomierzu, oraz w wężu), dodatkowo tym razem wypłyną też przy łączeniu rury od intercoolera i EGR.

Wygląda więc na to, że turbina zaczyna powoli puszczać olej, stąd planuję wymianę.

Jakieś porady, jak do tego zabrać się samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzemyk weź nie szalej, bo jak Ci wciągnie olej to będziesz robił silnik. Demontaż turbo chyba najlepiej od spodu, wywalasz katalizator i później męczysz się z turbo.

W megane nie wyjmowałem, a w scenicu i espace wyjmowałem silnik i miałem wszystko na wierzchu (tylko ja silniki musiałem wymienić, dlatego wyjąłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pogonienie turbo było testu, ale mogło się skończyć tak jak mówisz :)

Czego jeszcze nie opisałem, to przejrzałem i rozebrałem odmę (dość czysto, w tym plastikowym zbiorniku całkiem czysto).

Przepłukałem intercooler i węże. Sprawdziłem luzy, wzdłużnego nie czuję, natomiast poprzecznym nie jestem w stanie dotknąć ścianek, aczkolwiek jest dość duży.

Auto nie kopci, przyśpieszenie też ok.

 

Zastanawiam się pomiędzy warsztatem a swoją robotą ze względu na gwarancję. U mnie dodatkowo trzeba spuścić płyn,

plus zastanawiam się nad zrzuceniem miski i obejrzeniem czy od spodu nic się nie dzieje złego. Jak zamontuje sam i padnie znów to będzie od razu, że zły montaż.

 

Dodano: 19 cze 2016 - 11:30

Turbo wymienione, wszystko wygląda lepiej i znacznie czyściej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniłem turbinę z niewielkim luzem, niepotrzebnie jak się okazało. Po 3 miesiącach rozbierałem intercooler i nowe ślady oleju były. Jeżeli turbina pompuje, nie hałasuje i nie popija nadto oleju to zostawić w spokoju. A jeżeli musimy majsterkować to oczyścić ją z nagaru .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!