Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina popluła olejem - wymiana?


krzemyk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z turbiną. Przed samymi świętami zauważyłem olej z przodu auta pod prawym światłem przeciwmgielnym.

Po zdjęciu zderzaka ufajdany olejem był cały intercooler, wylałem z niego jakieś ~20 ml oleju.

Po uwalonych wężach dotarłem do turbo, gdzie też jest dosyć dużo oleju na wężu do intercoolera.

Wyczyściłem wszystko, dokręciłem węże gdzie się dało (nie udało mi się pod samym turbo - brak aktualnie kanału).

Sprawdziłem dolot i luzy w turbinie na tyle się udało - w dolocie sucho, luzu wzdłużnego nie wyczułem.

Od tego czasu zrobiłem jakieś 600km, z przodu i pod turbo bez ponownych wycieków.

Nie zauważyłem też żadnego spadku mocy czy gwizdania.

Co jeszcze mogę posprawdzać zanim zdecyduję się na wymianę turbo?

Czy w ogóle wymiana jest już konieczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Żadnych niepokojących objawów nie ma (póki co).

Aczkolwiek, samą ilość oleju określił bym na trochę więcej niż zapocenie, ale to może być cały czas wina niedokręconych węży.

Jak rozumiem, poza rurą do intercoolera, olej może się jeszcze pojawić z dopływu o odpływu oleju do turbiny, prawda?

 

Dodano: 10 maj 2016 - 21:59

Mała aktualizacja - zdemontowałem i wyczyściłem węże do intercoolera, poodkręcałem też je solidnie.

Po około 400km węże są zapocone, na tym wężu przy turbo widać kroplę oleju z zewnątrz. Szykować się na wymianę?

A może sama diagnoza turbo?

 

Dodano: 14 maj 2016 - 16:37

Zrobiłem około 200km, w tym około 50km na ekspresówce pogoniłem przy obrotach ~4k.

Olej pojawił się w dolocie (na przepływomierzu, oraz w wężu), dodatkowo tym razem wypłyną też przy łączeniu rury od intercoolera i EGR.

Wygląda więc na to, że turbina zaczyna powoli puszczać olej, stąd planuję wymianę.

Jakieś porady, jak do tego zabrać się samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzemyk weź nie szalej, bo jak Ci wciągnie olej to będziesz robił silnik. Demontaż turbo chyba najlepiej od spodu, wywalasz katalizator i później męczysz się z turbo.

W megane nie wyjmowałem, a w scenicu i espace wyjmowałem silnik i miałem wszystko na wierzchu (tylko ja silniki musiałem wymienić, dlatego wyjąłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pogonienie turbo było testu, ale mogło się skończyć tak jak mówisz :)

Czego jeszcze nie opisałem, to przejrzałem i rozebrałem odmę (dość czysto, w tym plastikowym zbiorniku całkiem czysto).

Przepłukałem intercooler i węże. Sprawdziłem luzy, wzdłużnego nie czuję, natomiast poprzecznym nie jestem w stanie dotknąć ścianek, aczkolwiek jest dość duży.

Auto nie kopci, przyśpieszenie też ok.

 

Zastanawiam się pomiędzy warsztatem a swoją robotą ze względu na gwarancję. U mnie dodatkowo trzeba spuścić płyn,

plus zastanawiam się nad zrzuceniem miski i obejrzeniem czy od spodu nic się nie dzieje złego. Jak zamontuje sam i padnie znów to będzie od razu, że zły montaż.

 

Dodano: 19 cze 2016 - 11:30

Turbo wymienione, wszystko wygląda lepiej i znacznie czyściej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniłem turbinę z niewielkim luzem, niepotrzebnie jak się okazało. Po 3 miesiącach rozbierałem intercooler i nowe ślady oleju były. Jeżeli turbina pompuje, nie hałasuje i nie popija nadto oleju to zostawić w spokoju. A jeżeli musimy majsterkować to oczyścić ją z nagaru .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!