Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jottar mam analogowe zegary dlatego napisałem "2 kreski, połowa" - nie wiem jak pokazuje połowę elektroniczny. Dopisałem dzisiejszy test przy -15.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dołączam się do obecnego tematu ponieważ mam ten sam problem:

na dworze -13 a u mnie po przejechaniu 10-13 km wskakuje pierwsza kreska po około 18-20 druga, po czym jak spadną obroty lub stanę na chwilę wraca do pierwszej (termostat sprawny - chłodnica wody jest zimna więc nie puszcza na duży obwód), trochę czytałem forum i generalnie wychodzi, iż wszystko jest ok (u innych wygląda to podobnie).

 

Natomiast strasznie słabo działa ogrzewanie co jest straszliwą zmorą (zwłaszcza dla żony, bo to w sumie jej samochód), proszę o wskazówkę jak jest u was ewentualnie informację gdzie szukać usterki. Z tego co wiem powinna być jakaś nagrzewnica elektryczna lub podgrzewacz płynu chłodniczego natomiast za nic nie wiem gdzie tego szukać.

 

Samochód to: Renault Megane III 1,5 dci 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast strasznie słabo działa ogrzewanie co jest straszliwą zmorą (zwłaszcza dla żony, bo to w sumie jej samochód), proszę o wskazówkę jak jest u was ewentualnie informację gdzie szukać usterki. Z tego co wiem powinna być jakaś nagrzewnica elektryczna lub podgrzewacz płynu chłodniczego natomiast za nic nie wiem gdzie tego szukać.

Wszystko zależy od tego, z jakiego rynku jest auto, bo na niektórych te systemy nie były montowane.

Na początku najlepiej sprawdzić bezpieczniki, czy są sprawne (jeśli mnie pamięć nie myli, to są pod maską przy akumulatorze).

Podgrzewacz płynu znajduje się w okolicach lewego nadkola, warto sprawdzić, czy jest podawane napięcie na świecach oraz, czy świece są sprawne.

Nagrzewnica elektryczna znajduje się w tunelu środkowym.

Czasami zdarzało się też tak, że nagrzewnica była, ale była włączona odpowiednia funkcja w komputerze.

Jeżeli masz klimatyzację automatyczną, to musi być ustawiona w trybie auto.

Nagrzewnica, ani świece podgrzewacza nie włączą się, jeżeli akumulator będzie w kiepskim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Samochód jest z Polskiego salonu - zaraz pójdę i odepnę akumulator (podłącze na noc pod prostownik). Ostatnio jak z 10 min stałem z wyłączonym silnikiem i grało radio pojawił sie komunikat o konieczności odpalenia silnika. Z drugiej strony samochód odpala bez problemu wiec akumulator powinien być ok.

 

Dodano: 04 sty 2016 - 22:49

Nagrzewnica elektryczna znajduje się w tunelu środkowym.

 

Mogę prosić o jakąś dokładniejszą informację? Za radiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam serdecznie

 

Odświeżę trochę temat. Przeglądając wszystkie wątki na temat temperatury silnika nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na sytuacje jaka mnie spotkała.

Samochód Megane III 1,5 dci 110KM. Sytuacja. Sobota rano. Korków w Warszawie nie ma. Temperatura powietrza ok 8-10 stopni. Zachowanie wskaźnika temperatury:

* Przejechane ok 8km temperatura OK (połowa wskaźnika)

* Po następnych ok 15km temperatura spada (jeden bloczek) lekkie spowolnienie ruchu (światła etc.)

* Jeden bloczek utrzymuje się przez następne około 30-60km nawet podczas jazdy autostradą z prędkością 120-130km/h 1 bloczek zostaje do końca trasy czyli ok 30km

Postój samochodu ok 3h

* Powrót. Nagrzanie do połowy wskaźnika po ok 7-8km

* Po ok 10km wskaźnik spada do jednego bloczka i utrzymuje się przez ok 40km

* Wskaźnik wraca do wskazania połowa i utrzymuje się do końca trasy czyli przez około 50km

Krótki postój ok 15 minut

* Po 5km wskaźnik połowa i trzyma do końca trasy ok 15km

Dodam jeszcze, że nie zauważyłem wzrostu spalania podczas mniejszej temperatury, ani żadne niepokojące sygnały nie docierały z auta.

 

Nie wiem czy opisałem to zrozumiale. Czy powinienem się martwić i udać do ASO w celu weryfikacji?

Edytowane przez adamski011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się właśnie udaję, ale u mnie w ogóle nigdy do drugiego "bloczka" nie dochodzi...

 

Dodano: 10 paź 2016 - 21:01

Na jutro rano jestem umowiony w ASO to moze czegos sie dowiem, ale z rozmowy przez telefon wynika, ze to nie jest normalne.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się.

Megane 2014 z silnikiem dci 95km. Zauważyłem ostatnio problem z niską temperaturą silnika - w ogóle nie pojawiała się druga kreska (1/2 skali), ale zwalałem to na krótkie trasy. Dzisiaj miałem okazję zrobić więcej kilometrów, więc postanowiłem zobaczyć co się będzie działo z temperaturą. Pierwsza kreska pojawiła się po około 5 kilometrach, natomiast druga dopiero po 70 kilometrach. Cały czas jechałem przez wioski z prędkością około 50-70 km/h, temperatura powietrza 12 stopni celsjusza.

Dodatkowo przy krótkich (10km), codziennych przebiegach mam wiry w baku na poziomie 7L/100km

Wydaje mi się, że sytuacja jest daleka od normalnej. Zacząć od termostatu, czy szukać gdzie indziej?

Pozdrawiam

grebuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam Was tutaj:

http://megane.com.pl/topic/70268-nagrzewnie-silnika-w-trasie/

Opisałem co u mnie się dzieje, podobny objaw. Sprawa zbadana dokładnie, włącznie z podpięciem kompa - jest diagnoza. Nie, to nie jest normalne, u mnie moim zdaniem za wcześnie otwiera się termostat, serwis wymiguje się jak może wmawiając głupoty ale zamówili termostat i czekam aż przyjdzie. Nie chce mi się śledzić kilku wątków, więc przenieśmy dyskusję tam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!