Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężkie wbijanie biegów


Damn

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przyszły mrozy i odczuwam, że moje biegi (w szczególności 1, a najbardziej 2) ciężko się wbijają. Do dwójki czasem muszę użyć wręcz siły. Nie miałem tak wcześniej, ale dodam, że auto posiadam od maja, więc to moja pierwsza zima z Megi. Byłem dzisiaj oglądać inną Megankę, która jest na sprzedaż (siostra szuka Scenica lub Megane) i tam biegi wchodziły tak jak u mnie wcześniej. Co może być przyczyną? Czy może być tak, że jakiś płyn ucieka i przez to jest coraz gorzej? Albo mogę zajechać w ten sposób skrzynię? Czy to jednak normalne w tym modelu, że podczas zimy biegi wbijają się gorzej?

Pozdrawiam,

Damian

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdzałem, ale nie pamiętam. :( Jako że jest mega zimno, to jutro rano sprawdzę, bo będę wyjeżdżał. Btw, jeśli będą chodzić lekko, to co to oznacza?

2. Nic nie zmienia wciśnięcie z całej siły sprzęgła.

3. I tu pies pogrzebany, bo nie wymieniałem, biegi chodziły mega przyjemnie odkąd mam samochód. W tym czasie nakręciłem 10 000 km. Co jaki czas/przebieg powinien być zmieniany olej? I to nie jest skrzynia bezobsługowa, czyli taka, w której się nie wymienia oleju w skrzyni?

Edytowane przez Damn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie chodziła lekko, to znaczy się, że czas się zająć sprzęgłem.

Żadna skrzynia nie jest bezobsługowa, każdy olej się zużywa.

Właśnie brak wymian oleju, to najczęstsza przyczyna usterek skrzyń biegów.

Możliwe też, że w twoim aucie trzeba jeszcze obejrzeć mechanizm zmiany biegów.

Z czasem się zużywa, wtedy zaczynają się problemy ze zmianą biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zamknąłem Excela z planowanymi wydatkami na auto i coś czuję, że będę musiał go ponownie otworzyć i dodać kilka wierszy... :(

W sumie zapomniałem, że w poniedziałek będę u mechanika, także podpytam go, co to może dokładnie być. Nie chciałbym wywalać hajsu na coś, co nie jest przyczyną.

Wiadomo coś o kosztach opisanych przez Ciebie opcji? Jeśli ktoś przez coś takiego przechodził, będę wdzięczny za informacje.

Dzięki, Paweł! Poza tematem - jesteś mechanikiem może i stąd ta cała Twoja wiedza, czy została zdobyta doświadczeniem swoim/innych lub lektura + trzeźwe myślenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wykształcenia owszem, ale to mechanika przemysłowa :)

Moja wiedza to 3 Renaulty po kolei + Renaulty znajomych.

Do tego dwóch moich dobrych kolegów to mechanicy naprawiający Renaulty, obaj kiedyś pracowali w ASO, a jeden dalej ma z tym związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za szybko zmieniasz biegi? U mnie przy minus 16 trochę oporniej zmienia biegi niż przy 0 stopni. Zależy jak trzymasz ręką na gałkę biegów, bo jak trzymam gałkę w bok to ładnie wchodzi na 1 i na 2 bieg, a 3 i 4 trzymam od góry a 5 i R w bok z drugiej strony.

:-)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę musiał poprosić o dokładne sprawdzenie wszystkiego, bo uznałbym to za normalne, gdyby nie to, jak się przejechałem inną Meganą. Dziękuję za rady, po sprawie (a może nawet w trakcie) dam znać, co i jak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam wszystkich, jestem tu "nowy" a Meganke II z 2005 mam od paru miesięcy. Chciałbym dopisać do tego tematu

o skrzyni biegów swój problem. Nie wiem do konca czy można ale zaryzykuję.

Ja mam problem troche dziwny bo u mnie w aucie biegi w górę tj od jedynki po piątke wchodzą

bez problemu - natomiast przy redukcji z piatego biegu na czwarty...z czwartego na trzeci

to już tragedia, biegi muszę wrzucać z uzyciem siły......prosze o poradę czy to cos

poważnego czy to wina nie wymienianego oleju w skrzyni.???

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem troche dziwny bo u mnie w aucie biegi w górę tj od jedynki po piątke wchodzą

bez problemu - natomiast przy redukcji z piatego biegu na czwarty...z czwartego na trzeci

to już tragedia, biegi muszę wrzucać z uzyciem siły......prosze o poradę czy to cos

poważnego czy to wina nie wymienianego oleju w skrzyni.???

To samo miałem w tamtym roku. Biegi w górę wchodziły jak w masło, a przy redukcji w dół już był opór (podczas wysprzelenia, dodanie gazu powodowało idealne wbicie niższego biegu). Pojechałem do mechanika i stwierdził, że na początek wymieni olej w skrzyni. Wymienił i wydaje mi się, że problem znikł. Albo się przyzwyczaiłem do zmieniania biegów na niższe przy mniejszej prędkości. I tak redukuję z 4 na trójkę przy ok. 50/55 km/h i jest wtedy OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem do mechanika i stwierdził, że na początek wymieni olej w skrzyni. Wymienił i wydaje mi się, że problem znikł. Albo się przyzwyczaiłem do zmieniania biegów na niższe

Nie wiem na jaki olej zmieniacie, ale nie zmieniajcie na zalecanego Elfa. Przy 160tys przy przeglądzie zmienili mi ori olej na jakiegoś Total, przy przebiegu 250tys zmieniłem tego Totala na Elfa NFJ, przez ostatni rok bardzo ciężko wchodziły biegi 3,2,1 przy redukowaniu w dół.

Postanowiłem zmienić tego Elfa na Fuchsa, jak spuściłem elfa po 15tys to wyglądał jak mleko tak jak by się zmieszał z innym olejem lub wodą.

Został mi 1l elfa i postanowiłem przed wlaniem Fuchsa przepłukać skrzynie z tego mleka tym 1l. Teraz o wiele lepiej biegi wchodzą przy redukowaniu w dół 3,2,1.

Rozciąłem butelke po nowym Elfie, zobaczcie co było na dnie. Taki żółty „budyń”

post-19119-0-37425800-1454748338_thumb.jpg

post-19119-0-25804200-1454748375_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Po co mnie przedrzeźniasz :?:

A powiesz na jaki olej zmieniłeś dokładnie? Mam problem z redukcjami biegów, zmieniłem olej na zalecanego ELF-a i problem został. A jaka skrzynie posiadasz, JH3?

Update

Zakupiłem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80, zobaczymy czy pomoże.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez rolerst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka oleju już jest,wystarczy taką samą lepkość oleju i wszystko. Zmieniłeś olej? Informuj o zmianach,ja mam to samo,w górę biegi wchodzą bez problemu ale redukcja to tylko przy niższych prędkościach. O wyprzedzaniu nie ma mowy.

Edytowane przez sekacz19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!