Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie na mrozie 1.9 dCi


Koomin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nadeszła zima i zaczęły się problemy. Około tygodnia temu jak nie było jeszcze mrozu temperatura była dodatnia ale niska auto odpalało za drugim razem ale tylko rano później cały dzień palił od strzała. 30 grudnia jak już przymroziło auto nie odpaliło w ogóle, próbowałem odpalić na kable bo z każdą próbą odpalania kręcił coraz krócej i na kable się udało, resztę dnia znowu odpalał od strzała. W końcu następnego dnia nie odpalił nawet na kable i zaryzykowałem na pych i odpalił, resztę dnia tak jak wcześniej palił od strzała. Dzisiaj znowu nie zapalił, przekopałem różne fora, wymieniane były wtryski około 2 miesięcy temu na używki ale sprawdzone, lecz gdy spadła temperatura powietrza znów wyskoczył błąd Check Injection. Próbowałem odpiąć wtyczkę od przepływomierza i też nie pomogło. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak spróbować go odpalić lub co może być zepsute.

Edytowane przez Koomin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś interfejs diagnostyczny aby sprawdzić ciśnienie na listwie paliwowej podczas odpalania? Czy to mogą być świece? Sam nie wiem - może jeśli to połączy się z wyeksploatowanym rozrusznikiem lub słabą kompresją. Zeszłą zimę przejeździłem z 3 świecami spalonymi i nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem czy kulawą pracą silnika po starcie. Jedynym objawem był siwy gryzący dym kilka sekund po starcie silnika. Nigdy nie miałem błędu check injection. Miałem natomiast w ECU zapisany DTC związany z uszkodzeniem świec. Sprawne klekoty z wtryskiem bezpośrednim tym bardziej common railem powinny spokojnie odpalać przy -10 -15 stopniach z odłączonymi świecami. Dwa lata temu miałem stare auto z 1.9 sdi, które ze spalonym bezpiecznikiem od świec żarowych odpalało przy -13 stopniach a miało ze 400 tyś przebiegu.

Sprawdzić nie zaszkodzi, ale jakaś nawet prosta diagnostyka to podstawa, od której należy zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podgląd ciśnienia paliwa podczas próby odpalenia? Z tego co kojarzę, to musi być jakieś minimalne poniżej którego wtryskiwacze nie są otwierane przez ecu - strzelam, 200 - 250bar??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgląd na ciśnienie na pompie jest tylko w CLIPie i niektórych programach specjalistycznych.

Niestety w darmowych na Androida nic takiego nie znalazłem.

Świece można sprawdzić samodzielnie multimetrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie poznasz odpowiedź dopiero, jak mrozy odejdą w niepamięć.

Ewentualnie możesz spróbować wyciągnąć z samochodu filtr paliwa i go ogrzać.

Potem z ogrzanym filtrem wrócić do auta i spróbować go odpalić po odpowietrzeniu układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!