Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dla zainteresowanych Megane III WL2135F


Marco_RLKP

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zainteresowanych Megane z poniższego linku:

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-salon-polska-dynamic-ID6ycnFt.html

 

Podczas rozmowy z właścicielem dowiedziałem się, że: auto kupił jako nowe w leasingu, z którego wykupił i użytkował przez 1,5 roku; nie było żadnych awarii i napraw blacharskich i było regularnie serwisowane

 

Pierwsze co rzuciło się w oczy podczas oglądania auta jeszcze w komisie:

- duża liczba zarysowań na karoserii: listwa na drzwiach PT, tylny zderzak (+5cm pęknięcie przy prawym nadkolu), przedni zderzak + wiele innych

- źle spasowane drzwi kierowcy (co wyjaśniło się podczas wizyty w ASO)

- felgi porysowane + zagięty rant na jednej z nich

- opony zimowe na felgach to chińczyki (chyba Goodride), za to prawie nowe; letnie właściciel dokłada do auta (nie wiadomo jaki jest ich stan)

- środek też zaniedbany (zarosowania na plastikach, brudna podsuftika)

- auto nie ma ważnego badania technicznego

- OC do 13 stycznia

 

Mimo wszystko auto zostało zabrane do ASO, gdzie po kontroli wyszło:

- tylko jeden serwis w ASO przy 30 tys. km w kwietniu 2012 roku (a wg. właściciela tylko ostatni serwis miał być poza ASO zrobiony - żadnych potwierdzeń przegladów po tym jednym nie ma, nawet z nieautoryzowanego serwisu) - no chyba, że przez te kilka lat zrobił tylko 2 serwisy to może i jest to prawda ;)

- lakierowane 3 elementy: zderzak przód, błotnik i drzwi kierowcy (wg. właściciela nie było żadnych napraw blacharskich)

- kilka innych spraw jak akumulator, wyciek oleju z miski olejowej itd

post-3021-0-03338200-1451995664_thumb.jpg

 

 

Wiadomo, że żadna z tych rzeczy nie jest poważna (lakierowanie mogło być wynikiem obcierki parkingowej), ale jednak auto nie zostało zakupione. Głównie z powodu podkoloryzowania stanu auta przez właściciela i niepewnej historii seriwsowej. Może inny zainteresowany uzna, że to auto jest warte swojej ceny (sprzedający nie chce zejść poniżej 29 000 PLN) - dla nas nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba na tle rynku aut używanych jest to propozycja w miarę warta zainteresowania. Zagadką pozostaje nieuczciwość sprzedawcy w zakresie malowania elementów nadwozia. Z danych w CEPIK 2.0 wynika, że samochód faktycznie nie ma przeglądu- ostatnie badanie miał 2 stycznia 2014 roku i przebieg wtedy zarejestrowany to 73 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- felgi porysowane + zagięty rant na jednej z nich

Swoją Megankę kupiłem na takich samych felgach i niestety musiałem je wymienić, ponieważ były bardzo mocno porysowane i miały sporo odprysków na rantach.

Wydaje mi się, że są dość miękkie i dość szybko się rysują oraz zaginają, co w sumie potwierdził fachowiec od prostowania (często miał ten wzór u siebie).

Po zapoznaniu się z kosztem renowacji, zamieniłem je praktycznie 1:1 na felgi 16" w prawie idealnym stanie.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem tego auta na żywo, jednak chciałbym zwrócić uwagę na działanie ASO podczas takich kontroli.

Wg mnie powinni poinformować, że w megane III ograniczniki drzwi i osłony amortyzatorów to standard. Przechodziłem to w swoich megankach, zauważyłem to też w tych, ktore oglądałem i w tych, które przyjeżdżały do mnie na clipa.

Wyciek z miski widziałeś, czy uwierzyłeś na słowo? Może to tylko zapocenie?

Lakierowanie elementów pomijam.

Akumulator? 250zl kosztuje nowy, właściciel pewnie tyle by opuścił gdybyś się postawił.

Jak aso sprawdzało moją megankę i gdyby nie moja wiedza na temat auta, to by wyszło, że sprzedaję złom. Tak twierdził pajacyk z biura obsługi i ubierał wszystko w słowa tak, żeby klient dołożył kasy i kupił nówkę z 1,6 pod maską i korbami z tyłu. Mechanik moje auto określił jako stan idealny i klient kupił.

Ja bym z autem podjechał do niezależnego warsztatu, który za rzetelne sprawdzenie weźmie mniejsze pieniądze, ale sprawdzi wszystko jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powinni poinformować, że w megane III ograniczniki drzwi i osłony amortyzatorów to standard.

 

Też miałem MIII (Coupe 2.0 TCe) i jak sprzedawałem to też osłony amortyzatorów były teoretycznie do wymiany.

 

I jak napisałem na początku - tu nie chodzi tylko o to co zostało "wykryte" w ASO (w większości spraw typu ogranicznik, osłony to groszowe koszta), ale o zwykłe ściemnianie przez sprzedającego czego ja nie trawię i dlatego decyzja została podjęta taka, a nie inna. Dlatego też napisałem, że być może innym to auto się spodoba, a dzięki temu tematowi będą wiedzieć co zastaną na miejscu :) Plus wielka niewadoma z serwisem. A ponieważ w tych silnikach wymiana oleju jest bardzo istona (dodatkowo skrócenie interwałów wymiany oleju do 15 tys. km znacznie wydłuża życie - zmniejsza ryzyko obrucenia panewek) brak jasnej historii serwisowej dodatkowo przekreśliło to auto.

 

A, i od zeszłego czwartku do dziś jakimś cudem książka serwisowa zaginęła :mellow:

Edytowane przez Marco_RLKP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że auto było kombinowane to nie ma się co dziwić, ale ogólnie rzecz biorąc, ja bardziej bym zaufał swojemu mechanikowi, niż ASO, która bierze duże pieniądze, a opowiadają często pierdoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!