Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak rozruchu po wyłączeniu się świec żarowych


ENimen6128

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, 1koli napisał:

Albo sterownik  jest uwalony?

Stawiałbym na problem ze sterownikiem. Niemożliwe by trzy przekaźniki świec były uszkodzone. Tak jak wcześniej pisałeś podłączenie pinu diagnostyki do sterownika silnika od razu powoduje wyświetlenie komunikatu "sprawdź układ wtryskowy" na tablicy wskaźników. Normalnie w tym silniku błąd układu podgrzewania świec żarowych nie powoduje wyświetlenia jakiegokolwiek komunikatu na tablicy. Dopiero podłączony interfejs odczyta problem ze świecą lub przekaźnikiem.

UCH nie ma nic do tego problemu, UPC może mieć związek. 

Naprawdę brakuje mi już pomysłu co może być nie tak.

Jeszcze jedno, po podłączeniu przekaźnika i naciśnięciu Start masz komunikat "Injection fault" czy "Injection controler"

Pierwszy z tych komunikatów zabrania na pracę rozrusznika, drugi umożliwia rozruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd to- "Injection fault"

Macie może namiary na magików. którzy naprawiają/ zestrajają sterowniki najlepiej wysyłkowo lub w okolicach Jeleniej Góry?. a może jakiś " zestaw startowy"?

Może posrawdzać jeszcze czujniki wału/ wałka i ich połączenia, może czujnik  dolotu?.

Z czego wychodzą na nie kable, które to piny w sterowniku czy w UPC?

Kolega na Elektrodzie chciał  znać napięcia na pinach 8 i 9 więc tu też wkleję może coś to da.

Pin 8 (+)11, 8 v pin 9 (-) 12,5 v Bez karty aku 12,6 
Z zapłonem pin 8 (+) 11,6 pin 9 (+) 11,8 Aku 12,4
Bez modułu i karty 8 (-) 11,6, 9 (-) 12,4
Bez modułu na zapłonie 8 (-) 7.7v, 9 (+)11,9 i wtedy auto chce odpalić 
Nie są dziwne zmiany biegunów?

znalazłem taki zestaw start. Sterownik ten sam powinno wszystko działać, czy czegoś brakuje?

https://allegro.pl/oferta/megane-ii-1-5dci-zestaw-startowy-8200259832-12126110892

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zestawu startowego powinna jeszcze dojść blokada kierownicy.

Napięcia mierzysz względem masy samochodu? Nie powinna zmieniać się polaryzacja, co najwyżej z 0 V wskoczyć na 12 V.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, aniewa napisał:

Napięcia mierzysz względem masy samochodu?

Tak i wtedy na pin jest (+) lub 0,2v kiedy jest moduł / zapłon lub nie, jeśli jest około 0v to mierząc od (+) aku na pinach jest(-)

47 minut temu, aniewa napisał:

Do zestawu startowego powinna jeszcze dojść blokada kierownicy.

A nie można jej jakoś obejść, lub zerwać? Czy bez niej będzie jakiś błąd?

Dodam że, nr. są sterownika są te same, nawet data jego produkcji różni się o 2 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiarygodne napięcia są mierzone między danym pinem a masą samochodu. Wyjdzie 0 V to wiadomo, że na tym pinie brak napięcia a jak pokaże 11,6 V to właśnie jest tyle.

Pomiar między + akumulatora a pinem może pokazać jedynie czy pin ma jakieś przejście do masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już pomierzyłem we wszystkie strony?

 

Zamówiłem ten zestaw start

Teraz wyjąłem BCM i z nim będzie problem bo ten co wyjąłem ma inne numery UCH 8200261824 i PDB 820022333461A, ma też 3 wtyczki/gniazda PE 

Ten z allegro to UCH 8200261823 i PDB 8200233445A i z tego co widzę na zdjęciu z allegro gniazdo PE3 gris- grey jest puste. Co jest w tym gniezdzie, czy moduł swiec będzie działał? Pewnie UPC też nie zaskoczy.

A i jeszcze jedno te nr UCH  ....824 i ....823 to numer sterownika, jeśli tak to czemu na moim i tym z allegro są numery 8200259832, oraz 8200264698 na obu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, 1koli napisał:

PE3 gris- grey jest puste. Co jest w tym gniezdzie,

Praktycznie wszystko od systemu HF a UCH nie ma nic do świec żarowych. UPC powinno zadziałać z każdym UCH.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przepraszam, że tak długo nie pisałem. Miałem dość tego auta, potem nie miałem czasu! 

Usterka usunięta ponad miesiąc temu, nie było sygnału na jednym z pinów sterownika silnika (sprawdzone na stole). Po wymianie dużego zestawu startowego (sterownik silnika, blokada, karta, skrzynki z imo i z bezpiecznikami) auto hula do tej pory (Pan jest zadowolony :) )

Wielkie dzięki za pomoc!!!

Temat uważam za zamknięty!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!