Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zegary nic nie pokazują


sebol2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zostałem poproszony przez znajomego o przedstawienie problemu, bo on sam nie ma neta chwilowo. Problem przedstawia się tak, że nagle przestaly wskazywać zegary i świecić kontrolki. Działa tylko ta od imobilizera. Scenic był sprawdzany interfejsem cdif/2 i niby wszystko jest ok. Scenic jest z roku 2001, silnik 1,9 dci. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a światła działają? czy auto poza tym działa normalnie? na początek do sprawdzenia bezpieczniki w komorze silnika te 60A albo nagle padły wszystkie żarówki podświetlające tablicę ale to raczej mało prawdopodobne. można wyciągnąć licznik bo z tym nie ma wiele pracy i warto sprawdzić. opis demontażu znajdziesz na forum. co do bezpieczników dalej to w normalnej skrzynce bezpieczników do sprawdzenia bezpiecznik F3(7,5A on też odpowiada za radio 50%) dalej bezpiecznik F31(15A) ale ten raczej bedzie ok bo on jest też od immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko proszę przekazać że bezpieczniki są w 3 miejscach. jedna skrzynka w aucie a dwie w komorze silnika.( skrzynka koło Akumulatora- przynajmniej u mnie gdy aku mam pod szybą i tradycyjnie koło nadkola). ale widzę że tu jest nowszy silnik to mogły być jakieś zmiany. ja innego wyjścia nie widzę. a tak po doczytaniu jak to w scenicu to bezpieczniki te które u mnie są koło aku to tam będą podobno pod kratką wlotu powietrza bliżej środka i dostępne po ściągnięciu ramion wycieraczki, kraty wlotu powietrza oraz pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak po doczytaniu jak to w scenicu to bezpieczniki te które u mnie są koło aku to tam będą podobno pod kratką wlotu powietrza bliżej środka i dostępne po ściągnięciu ramion wycieraczki, kraty wlotu powietrza oraz pokrywy.

 

ja wiem o dwóch miejscach gdzie są bezpieczniki ( scenic 2002 1.9 dci ) - wnętrze pojazdu i po otwarciu maski prawa strona ( obok akumulatora ) pod czarna obudową z tworzywa sztucznego. Jeżeli jest jeszcze trzecie miejsce tak jak to opisałeś - to brak mi słów nad idiotyzmem konstruktorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to brak mi słów nad idiotyzmem konstruktorów.

A kolega wyobraża sobie grubość wiązki przewodów gdyby bezpieczniki były tylko w jednym miejscu :P Przy obecnym naszpikowaniu auta elektryką taka wiązka musiała by iść w peszlu o średnicy 100mm :P To nie maluch, by kilka bezpieczników zabezpieczało wszystkie układy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Kolego gojgien, miałem na myśli umiejscowienie a nie konieczność zabezpieczenia układów bezpiecznikami bo to jest oczywiste jak słońce na niebie. Bezpiecznik powinien być dostępny w każdej chwili a tu trzeba rozebrać "pół" samochodu i to jest chore.

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. :P - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli umiejscowienie a nie konieczność zabezpieczenia

Właśnie "umiejscowienie" bezpieczników w różnych miejscach w aucie ma na celu wyeliminowanie jednej grubej wiązki przewodów podciągniętych w jedno miejsce. I tak np: bezpieczniki klimy masz blisko nawiewu na podszybiu, te odpowiedzialne za pracę silnika, grzanie świec w dieslu w skrzynce pod maską, a pozostałe do których powinien być dostęp bezproblemowy dla użytkownika, masz w środku w jednym miejscu. Bezpieczniki te są opisane w instrukcji auta, natomiast o pozostałych nie ma ani słowa. Użytkownik nie powinien o nich wiedzieć a wymiany dokonają w ASO, gdy pojawisz sie tam z jakimś problemem. Oni wiedzą gdzie ich szukać i ile jest takich miejsc. My na forum właśnie taką wiedzą, zdobytą z własnego doświadczenia się dzielimy, by można było- z oszczedności, w niektórych przypadkach pominąć ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepalil sie bezpiecznik swiatla stop
no to miałem nosa co do bezpieczników i jednak to ten bezpiecznik F31 15A.

Co umiejscowienia bezpieczników to podejrzewam że znajdują się jeszcze koło słupków drzwi ale o tym przekonam się w lato jak będę ściągał tapicerkę. fajnie że ten problem tak prosto rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie moze podepne pod temat i spytam co moze byc przyczona nie wlaczania sie zegarow. zdaza sie u mnie to w miare rzadko nie tydzialaja wtedy zadne zegary i podswietlenie jedynie lampka od immo, ale wystarczy zgasic i zapalic jeszcze raz silnik i jest wszystko ok. co moze byc tego przyczyna? ja podejrzewam, ze to cos z kompem chyba musze jechac i gdzies sie podlaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!