Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zegary nic nie pokazują


sebol2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zostałem poproszony przez znajomego o przedstawienie problemu, bo on sam nie ma neta chwilowo. Problem przedstawia się tak, że nagle przestaly wskazywać zegary i świecić kontrolki. Działa tylko ta od imobilizera. Scenic był sprawdzany interfejsem cdif/2 i niby wszystko jest ok. Scenic jest z roku 2001, silnik 1,9 dci. Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a światła działają? czy auto poza tym działa normalnie? na początek do sprawdzenia bezpieczniki w komorze silnika te 60A albo nagle padły wszystkie żarówki podświetlające tablicę ale to raczej mało prawdopodobne. można wyciągnąć licznik bo z tym nie ma wiele pracy i warto sprawdzić. opis demontażu znajdziesz na forum. co do bezpieczników dalej to w normalnej skrzynce bezpieczników do sprawdzenia bezpiecznik F3(7,5A on też odpowiada za radio 50%) dalej bezpiecznik F31(15A) ale ten raczej bedzie ok bo on jest też od immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko proszę przekazać że bezpieczniki są w 3 miejscach. jedna skrzynka w aucie a dwie w komorze silnika.( skrzynka koło Akumulatora- przynajmniej u mnie gdy aku mam pod szybą i tradycyjnie koło nadkola). ale widzę że tu jest nowszy silnik to mogły być jakieś zmiany. ja innego wyjścia nie widzę. a tak po doczytaniu jak to w scenicu to bezpieczniki te które u mnie są koło aku to tam będą podobno pod kratką wlotu powietrza bliżej środka i dostępne po ściągnięciu ramion wycieraczki, kraty wlotu powietrza oraz pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak po doczytaniu jak to w scenicu to bezpieczniki te które u mnie są koło aku to tam będą podobno pod kratką wlotu powietrza bliżej środka i dostępne po ściągnięciu ramion wycieraczki, kraty wlotu powietrza oraz pokrywy.

 

ja wiem o dwóch miejscach gdzie są bezpieczniki ( scenic 2002 1.9 dci ) - wnętrze pojazdu i po otwarciu maski prawa strona ( obok akumulatora ) pod czarna obudową z tworzywa sztucznego. Jeżeli jest jeszcze trzecie miejsce tak jak to opisałeś - to brak mi słów nad idiotyzmem konstruktorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to brak mi słów nad idiotyzmem konstruktorów.

A kolega wyobraża sobie grubość wiązki przewodów gdyby bezpieczniki były tylko w jednym miejscu :P Przy obecnym naszpikowaniu auta elektryką taka wiązka musiała by iść w peszlu o średnicy 100mm :P To nie maluch, by kilka bezpieczników zabezpieczało wszystkie układy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Kolego gojgien, miałem na myśli umiejscowienie a nie konieczność zabezpieczenia układów bezpiecznikami bo to jest oczywiste jak słońce na niebie. Bezpiecznik powinien być dostępny w każdej chwili a tu trzeba rozebrać "pół" samochodu i to jest chore.

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. :P - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem na myśli umiejscowienie a nie konieczność zabezpieczenia

Właśnie "umiejscowienie" bezpieczników w różnych miejscach w aucie ma na celu wyeliminowanie jednej grubej wiązki przewodów podciągniętych w jedno miejsce. I tak np: bezpieczniki klimy masz blisko nawiewu na podszybiu, te odpowiedzialne za pracę silnika, grzanie świec w dieslu w skrzynce pod maską, a pozostałe do których powinien być dostęp bezproblemowy dla użytkownika, masz w środku w jednym miejscu. Bezpieczniki te są opisane w instrukcji auta, natomiast o pozostałych nie ma ani słowa. Użytkownik nie powinien o nich wiedzieć a wymiany dokonają w ASO, gdy pojawisz sie tam z jakimś problemem. Oni wiedzą gdzie ich szukać i ile jest takich miejsc. My na forum właśnie taką wiedzą, zdobytą z własnego doświadczenia się dzielimy, by można było- z oszczedności, w niektórych przypadkach pominąć ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepalil sie bezpiecznik swiatla stop
no to miałem nosa co do bezpieczników i jednak to ten bezpiecznik F31 15A.

Co umiejscowienia bezpieczników to podejrzewam że znajdują się jeszcze koło słupków drzwi ale o tym przekonam się w lato jak będę ściągał tapicerkę. fajnie że ten problem tak prosto rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie moze podepne pod temat i spytam co moze byc przyczona nie wlaczania sie zegarow. zdaza sie u mnie to w miare rzadko nie tydzialaja wtedy zadne zegary i podswietlenie jedynie lampka od immo, ale wystarczy zgasic i zapalic jeszcze raz silnik i jest wszystko ok. co moze byc tego przyczyna? ja podejrzewam, ze to cos z kompem chyba musze jechac i gdzies sie podlaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!