Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przepustnica


Doni987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Słuchajcie mam do Was pytanie, ponieważ w moim samochodzie ostatnio dochodzi do tego, że jak odpalę to po chwii gaśnie, jak odpalam drugi raz, to obroty spadają do około 500 samochód drży jakby chciał zgasnąć no ale po chwili wzrastają do tych 750 +/-. Występuje także falowanie obrotów na tzw. "luzie". Pytanie do Was:

-Czy ktoś już czyścił sam przepustnice i byłby w stanie tak streścić na co zwrócić uwagę?

-Czym można ją wyczyścić(jakiś preparat specjalny? benzyna? aceton? denaturat? spirytus? czy coś jeszcze takiego :D)?

Z góry dzięki za odpowiedzi ! :)

PS. To jest mój pierwszy samochód i chciałbym wkońcu coś nauczyć się przy nim robić, a że mam w sobie nutkę majsterkowicza i śrubokrętów itp się nie boję, to czas zacząć. Byłem u mechaniora na wymianie rozrządu i właśnie powiedział, że to może być brudna przepustnica to falowanie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Luzujesz dwie obejmy na grubej gumowej rurze powietrza łączącej przepustnice z obudową filtra powietrza.

2. Odłączasz przewód odmy od gumowego przewodu powietrza (od strony grodzi), oraz odpinasz od niej spinkę trzymającą przewody sterujące przepustnicą.

3. Wyjmujesz gumowy przewód powietrza.

4. Odpinasz przewody od przepustnicy (od strony grodzi). Jedną kostkę elektryczną sterującą przepustnicą i plastikowy przewód podciśnieniowy (wciskając dwa kwadraty po przeciwnych stronach złącza).

5. Odkręcasz cztery śruby trzymające aluminiową obudowę przepustnicy do plastikowego kolektora.

6. Sprawdzasz, czy o czymś nie zapomniałem, jeżeli wszystko jest od niej odłączone, możesz ją wyciągać.

7. Sprawdzasz stan uszczelki, musi być miękka, elastyczna i niespękana. Jeśli jej stan jest wątpliwy wymień na nową oryginalną.

8. Przepustnice możesz uchylać palcem, aby mieć dostęp do ścianek. Czyścisz szmatką za pomocą benzyny, denaturatu, spirytusu lub innych specyfików.

Acetonu bym unikał ponieważ może zniszczyć ewentualne uszczelnienia. Ja używałem WD-40, bardzo ładnie rozpuszczało osad z oleju.

Przy czyszczeniu oprócz ścianek zwróć też uwagę na krawędź przepustnicy, na nim też potrafi się zebrać spora warstwa brudu, powodującego zacięcia.

9. Jak już wszystkie elementy po czyszczeniu wyglądają jak nowe, wszystko składasz w odwrotnej kolejności.

 

Powodzenia :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.5 – usuwanie wpisu moderatora. Aston76

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super! Dzięki wielkie! :). Powiedz mi jeszcze, odlaczam akumulator czy nie ma takiej potrzeby?

 

Dodano: 30 sty 2016 - 11:28

Juz po czyszczeniu, nie trwalo dlugo, a przepustnica normalnie sie zaadaptowała po 5 minutach :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik gasł po uruchomieniu, gdy stał powyżej 10 godzin bez odpalania. Czyszczenie przepustnicy okazało się zbawienne. Użyłem płynu do czyszczenia silnika pod nazwą AKRA http://dwr.com.pl/p/8/469/k2-akra-770ml-plyn-do-mycia-silnika-chemia-samochodowa.html. Przebieg mam 25.000km.

Opis czyszczenia przepustnicy:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gasł jak stał nawet 8 godzin(bo tyle w pracy byłem). Po czyszczeniu już nie gaśnie, ale teraz zmagam sie z ciężką pracą silnika na biegu jałowym, tzn. Czuć takie drgania jak stoję np. na światłach. Obroty teoretycznie w normie. Może to coś ze świecami, nie mam pojęcia. Ewentualnie ten typ tak ma

Edytowane przez Doni987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Panowie nie będę zakładał tematu bo widzę odpowiedź w tym.

Po nocy lub po pracy 8h. gdy odpalam silnik wejdzie na obroty, większe niż normalnie i za chwilę zgaśnie, w dżdżystą lub mroźną pogodę.

W książce serwisowej zauważyłem, że samochód miał już czyszczoną przepustnicę więc obstawiam, że to właśnie ona jest winowajcą.

Dzisiaj umawiam się do mechanika, wiecie ile może kosztować czyszczenie przepustnicy? Myślicie, że powinien podłączyć jeszcze samochód pod komputer? Jakie czynności powinien wykonać żeby wszystko było OK- czytałem coś o adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze wyczyszczenie wiecej niz 100zl nie powinno kosztowac. Czy jetvsens podlaczac pod komputer? Jesli po czyszczeniu bedzie sie powtarzac to mozna. Przepustnica podczas czyszczenia sie tak jakby rozregulowywuje i kiedy sie ja ponownie zaklada to ona musi sobie znalezc ten pkt 0 obrotow jalowych. Nie wystrasz sie jak po czyszczeniu na wolnym biegu bedziesz mial 1,5k obrotow itp, to minie :)

 

Pisze z telefonu, brak polskich znakow.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Regulamin mówi jasno co trzeba z tym fantem zrobić. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym powiedział że jak ktoś woła więcej niż 50zł to już jest dużo... (zależy też od miejscowości)

Odkręcić dwie śrubki obejm od rury gumowej między obudową filtra a przepustnicą, trzy/cztery śruby od przepustnicy, zdjąć ją odpiąć wtyczkę, wężyki i wyczyścić pędzelkiem używając benzynki lub środków do czyszczenia (rozpatruję przykład jeśli przepustnica jest obok kolektora dolotowego). Jeśli przepustnica jest pod kolektorem to dochodzi zdemontowanie go.

Chociaż Doni987 jest z Wawy a tam jednak stawki są inne... Dodatkowo sporo osób woła o fakturę więc to też różnie sobie mechanicy liczą.

Co do przeuczenia to nie wiem jak jest w M3/SC3 ale w M2/SC2 to po odłączeniu, wyczyszczeniu i ponownym zmontowaniu wystarczy go po odpaleniu pozostawić na pracującym silniku do rozgrzania bez dotykania pedału gazu i powinno być już OK.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, którzy czyściliście przepustnicę. Powiedzcie mi, czy skoro jest ona elektronicznie sterowana to łopatka po odciągnięciu do czyszczenia wraca sama na swoje miejsce czy trzeba ją ustawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatką to ty się za bardzo nie baw, możesz użyć troszkę benzyki i pędzelek, niby ona jest na sprężynie i wraca do położenia zerowego ale możesz narobić sobie dodatkowych kosztów bawiąc się nią za bardzo.

Edytowane przez karllo
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!