Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu który czujnik temp. mam do wymiany. Problem polega na tym że nie załącza mi się wentylator i silnik się przegrzewa. Jak wyciągam wtyczkę z czujnika tenp. przy termostacie to wentylator działa ale tylko na pierwszym biegu (tak jakby przechodził w tryb serwisowy). Przy włożonej wtyczce nie działa. Ten czujnik jest 3 pinowy. Mam jeszcze drugi czujnik w chłodnicy ale nie jestem pewien czy to on odpowiada za załączanie wentylatora czy za sterowanie klimą.

Ma ktoś może jakieś sugestie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPDATE:

Wczoraj posprawdzałem jeszcze kilka rzeczy.

gdy włączę klimę - wentylator działa na 1 biegu

gdy wyjmę wtyczkę od czujnika temp. - wentylator działa na 1 biegu

Wyjąłem sterownik 2 biegu i zwarłem styki - wentylator mało nie odleciał

Ale gdy zwarłem styki we wtyczce od opornika przy wentylatorze - cisza - nic nawet nie drgnęło

 

Ma ktoś może jakieś sugestie ale schemat jak to jest podłączone?

Czy może to być powodem że wentylator nie chodzi też na 2 biegu?

 

Mam jeszcze jedno pytanko.

W swoim Scenicu posiadam taki sterownik 2 biegu:

http://img12.allegrimg.pl/photos/oryginal/59/36/15/75936157031

 

nie bardzo rozumiem oznaczeń na nim. Wiem że 3 i 5 zwierają przewód + dochodzący do wentylatora jednak nie rozumiem oznaczeń 1 i 2. Jeden z nich to musi być uziemienie a drugi to sygnał z komputera. Chciałbym sprawdzić działanie tego przekaźnika przystawiając do niego napięcie ale nie wiem jak duże musi ono być i na które styki.

 

Bardzo proszę o pomoc

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy powyższe przypadki są prawidłowe.

Czwarty - nie wiem jaki piny zwierałeś. środkowy to jak pamiętam masa, oba zewnętrzne to "wyjścia" sygnału jeden na na zegary i drugi na ECU.

 

Wyjąłem sterownik 2 biegu

?? Nie ma czegoś takiego, jest tylko i wyłącznie przekaźnik I-go i II-go biegu

Jeżeli chcesz sprawdzić przekaźnik to go wyjmij.

Jeżeli przekaźnik nie jest zasilany na pinach 3-5 będzie przerwa.

Jeżeli zasilisz przekaźnik, np. na pin 1 dasz +12V, a na pin 2 masę, to pinach 3-5 będziesz miał zwarcie.

Jeżeli jest inaczej to przekaźnik jest uszkodzony.

 

PS

1) Używaj hostingu forum do linkowania zdjęć

2) Nie wiem co oznacza w Twoim profilu "1.6 107Km"

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc:)

dzisiaj sprawdzę przekaźnik. Przepraszam też za niechlujne nazewnictwo - oczywiście że chodzi o przekaźnik a nie sterownik.

 

Chciałbym sprawdzić jeszcze rezystancję na czujniku temperatury. Wiecie może za co odpowiadają poszczególne 3 piny (2 obok siebie i trzeci przed nimi)?

Dwa obok siebie mierzą oporność a trzeci to sygnał o stanie czujnika czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może za co odpowiadają poszczególne 3 piny (2 obok siebie i trzeci przed nimi)?

Dwa obok siebie mierzą oporność a trzeci to sygnał o stanie czujnika czy jak?

Nie pamiętam już tego dokładnie, ale ten środkowy to będzie wspólny dla tych obu wyżej. Jeden+wspólny = temperatura na desce, a drugi+ wspólny = załączanie wentylatora. Jak wtyczka jest rozpięta, to wentylator chodzi na I biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!