Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie odpala


Monika1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moją Meganką, może ktoś z was wpadnie co może jej dolegać :)

Mianowicie:

- jakoś w listopadzie auto jechało i nagle coś stuknęło, zapalił się STOP, więc się zatrzymałam, zgasiłam auto i już nie odpaliło. Meganka poszła do mechanika... Diagnoza rozrząd... ok 800 zł to nie dużo więc niech naprawiają... wymienili i dalej nie odpala... doszły wtryski... regeneracja 2.400 zł ... odpala ale gaśnie ... kolejnym krokiem mechanika było czyszczenie całego układu paliwowego bo podobno były w paliwie opiłki ... koszt 3.000 ! ( I TU MOJE PIERWSZE PYTANIE: CZY TA CENA 3.000 ZŁ JEST REALNA CZY MECHANIK MNIE ZROBIŁ W ..... ??? dziś ze sprawdzonych źródeł mam informację że koszt czyszczenia to ok 500 zł....) idźmy dalej, auto odebrałam po miesiącu, jeździło bez większych zarzutów, czasem miało słabsze dni że nie chciał za [pierwszym razem palić ale jakoś dotrwało do Nowego Roku ...

- Nowy rok... wyjechałam spod bloku, dojechałam do sklepu ... i już ze sklepu nie wróciłam ;/ Meganeczka znów u mechanika ... wymieniony rorzusznik ... auto stało tydzień ... odebrałam w piątek a w poniedziałek znów to samo

- połowa stycznia ... dojechałam gdzieś tam i już nie wróciłam ... znów mechanik ... tym razem wymiana 3 świec żarowych i jakiejś pompeczki gruszeczki ... odebrane w piątek ...

- dziś mamy wtorek po piątku oczywiście i znów to samo... spod bloku odjechałam ale już nie wróciłam ;/

 

Może ktoś miał podobny problem albo może wie co trzeba zrobić, wymienić, na co zwrócić uwagę ??

 

POMÓŻCIE BO JUŻ NIE MAM SIŁY DO MOJEJ MEGANECZKI :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza rozrząd... ok 800 zł to nie dużo więc niech naprawiają... wymienili i dalej nie odpala

Fajny mechanik. Po zerwaniu się paska rozrządu koszt przywrócenia auta do sprawności wynosi około 2 tys.zł. Bo trzeba zdjąć głowice i zobaczyć czy przypadkiem tłoki i zawory nie spotkały się. Czyli od początku nie wiedzieli co robią według mnie. A teraz to ściemniają na całego. Trzeba zrobić kompresję silnika w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał podobny problem albo może wie co trzeba zrobić, wymienić, na co zwrócić uwagę ??

W tym przypadku, to chyba tylko zmiana mechanika.

regeneracja 2.400 zł

Nowe wtryskiwacze kosztują ok. 500 zł za sztukę.

kolejnym krokiem mechanika było czyszczenie całego układu paliwowego bo podobno były w paliwie opiłki ... koszt 3.000 !

Wymiana wtryskiwaczy przed sprawdzeniem układu paliwowego, to czyta głupota.

Płukanie układu robi się przy okazji wymiany pompy i wtryskiwaczy.

Koszty przedstawiają się mniej więcej tak:

- komplet NOWYCH wtryskiwaczy 2000-2200 zł

- pompa wtryskowa NOWA 1500 zł (regenerowana ok. 800 zł)

- filtr paliwa + ewentualnie przewody paliwowe 100-250 zł.

Koszt wszystkich nowych części nie powinien przekroczyć 4000 zł i do tego robocizna max 1000 zł.

Wychodzi więc jasno jak na dłoni, że za 5000 zł powinnaś mieć właściwie nowy układ paliwowy.

Mi to wygląda jak próba naprawy przez podmianę części na chybił trafił.

Warto by było podłączyć auto pod CLIPa i sprawdzić co go boli.

Z tego co opisujesz może być problem z regulatorem ciśnienia paliwa, albo z uszkodzoną pompą paliwa.

Głowicy na pewno nie sprawdzał bo mi nawet mówił.

To jest pierwsza rzecz jaką się robi po zerwaniu paska.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do tego mechanika i powiedz że zgłosisz go do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta jeśli nie odda kasy za robotę jaką wziął.

Koleś naprawia Twoje auto na chybił trafił, wymienia wszystko po drodze z nadzieją że w końcu trafi. Zresztą pewnie faktury też nie wystawił więc i Urzędem skarbowym możesz pomachać mu przed nosem. Oczywiście mechanika zmień.

Jeśli urwał się pasek rozrządu to logiczne jest że trzeba zdjąć głowicę i sprawdzić czy tam nie ma żadnych zniszczeń.

Po co wymieniał świece żarowe? To potrzebne tylko do rozruchu a i pewnie z padniętymi byś zapaliła. Płukanie układu powinien zrobić przed wymianą wtrysków, a widać że za robociznę doliczył sobie drugie tyle co regenerowane wtryskiwacze.

Z tego co widać to wpakowałaś prawie równowartość auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagle coś stuknęło, zapalił się STOP, więc się zatrzymałam, zgasiłam auto i już nie odpaliło

Dobry mechanik znający silnik 1,5 dci wiedziałby, że takie stuknięcie i zgaśnięcie silnika to zarówno objaw zerwanego rozrządu jak i opiłki z pompy blokujące wtryskiwacze. By wykluczyć rozrząd wystarczy próba uruchomienia na plaka. Koszt kila złotych. Gdy na plaku silnik odpala i chwilę pracuje to rozrządowi dajemy spokój i zajmujemy się opiłkami. Walka z opiłkami zaczyna się od wymiany zbiornika paliwa, pompy wtryskowej, filtra paliwa, rampy wtryskiwaczy a na końcu regeneracja wtryskiwaczy. Koszty to pompa przynajmniej 800 zł, zbiornik najpewniejszy to od benzyny 50 do 100 zł, filtr paliwa do 100 zł rampa 50-250 zł, regeneracja wtryskiwaczy od 1400 do 1600, przynajmniej porządne przedmuchanie wszystkich przewodów paliwowych no i robocizna powiedzmy do 500 zł. Jeżeli mechanik zaniedbał chociaż jeden z wymienionych punktów to cała robota na marne.

Jedynie teraz co można zrobić to wykonać próbę przelewową wtryskiwaczy by wykluczyć układ wtryskowy jako przyczynę nieodpalania meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Meganeczka znów u mechanika ... wymieniony rorzusznik ... auto stało tydzień ... odebrałam w piątek a w poniedziałek znów to samo (...)
tydzień na rozrusznik?

nie zastanawiał Cię w ogóle brak fachowości tego psuja?

poszłaś w straszne koszty, pewnie zniechęciłaś się do renówek (po takich przygodach nie dziwne), a auto nadal nie naprawione.

już na samym początku - z tego co piszesz - auto "jechało i nagle coś stuknęło". o ile to mógł być rozrząd to dlaczego zaraz później nie odpalało, skoro wcześniej jeździło? wtryski przecież powinny być OK, bo auto jeździło.

ściągaj kasę z powrotem z tego gościa. mam nadzieję, że masz na te "roboty" faktury/paragony.

typowy psuj z odcinka "bedzie pan zadowolony"...

 

w okolicach Katowic jest kilka ciekawych zakładów, co znają się na 1,5 dCi.

ja swojego naprawiałem u siebie w Piekarach, ALL MAX 509 451 554.

nadal u niego jestem, ale zmieniam tylko olej z filtrami, bo na więcej nie ma co robić :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

 

nie zastanawiał Cię w ogóle brak fachowości tego psuja?

Oczywiście że zastanowił już za pierwszym razem kiedy auto stało MIESIĄC i nie wiedzieli co sie dzieje. Ale Mechanik to sąsiad z bloku obok... myślałam że będzie dobry... no cóż wyszło trochę inaczej. Później chciałam dać do innego, ale jak ten już robił i dalej nie chodzi, więc dałam z powrotem do tego samego.

Dzisiaj nie odebrał telefonu, zobaczymy jutro. Może wie, że spartolił sprawę i myśli jak to rozwiązać.

 

 

ściągaj kasę z powrotem z tego gościa. mam nadzieję, że masz na te "roboty" faktury/paragony.

Na szczęście mam napisane na kartce co było robione i za ile i podpite pieczątką więc w razie czego mam jakieś dowody.

 

Będę informować jak coś się dowiem. Podejrzewam, że jak nie naprawi tak żeby w końcu Meganeczka śmigała jak powinna, to będzie walka o zwrot pieniędzy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia - tylko prawnik takie rzeczy może skutecznie pchnąć.

i wcale przy tym dużo nie weźmie, za napisanie np. takiego porządnego pisma

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!