Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie odpala


Monika1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moją Meganką, może ktoś z was wpadnie co może jej dolegać :)

Mianowicie:

- jakoś w listopadzie auto jechało i nagle coś stuknęło, zapalił się STOP, więc się zatrzymałam, zgasiłam auto i już nie odpaliło. Meganka poszła do mechanika... Diagnoza rozrząd... ok 800 zł to nie dużo więc niech naprawiają... wymienili i dalej nie odpala... doszły wtryski... regeneracja 2.400 zł ... odpala ale gaśnie ... kolejnym krokiem mechanika było czyszczenie całego układu paliwowego bo podobno były w paliwie opiłki ... koszt 3.000 ! ( I TU MOJE PIERWSZE PYTANIE: CZY TA CENA 3.000 ZŁ JEST REALNA CZY MECHANIK MNIE ZROBIŁ W ..... ??? dziś ze sprawdzonych źródeł mam informację że koszt czyszczenia to ok 500 zł....) idźmy dalej, auto odebrałam po miesiącu, jeździło bez większych zarzutów, czasem miało słabsze dni że nie chciał za [pierwszym razem palić ale jakoś dotrwało do Nowego Roku ...

- Nowy rok... wyjechałam spod bloku, dojechałam do sklepu ... i już ze sklepu nie wróciłam ;/ Meganeczka znów u mechanika ... wymieniony rorzusznik ... auto stało tydzień ... odebrałam w piątek a w poniedziałek znów to samo

- połowa stycznia ... dojechałam gdzieś tam i już nie wróciłam ... znów mechanik ... tym razem wymiana 3 świec żarowych i jakiejś pompeczki gruszeczki ... odebrane w piątek ...

- dziś mamy wtorek po piątku oczywiście i znów to samo... spod bloku odjechałam ale już nie wróciłam ;/

 

Może ktoś miał podobny problem albo może wie co trzeba zrobić, wymienić, na co zwrócić uwagę ??

 

POMÓŻCIE BO JUŻ NIE MAM SIŁY DO MOJEJ MEGANECZKI :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza rozrząd... ok 800 zł to nie dużo więc niech naprawiają... wymienili i dalej nie odpala

Fajny mechanik. Po zerwaniu się paska rozrządu koszt przywrócenia auta do sprawności wynosi około 2 tys.zł. Bo trzeba zdjąć głowice i zobaczyć czy przypadkiem tłoki i zawory nie spotkały się. Czyli od początku nie wiedzieli co robią według mnie. A teraz to ściemniają na całego. Trzeba zrobić kompresję silnika w pierwszej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał podobny problem albo może wie co trzeba zrobić, wymienić, na co zwrócić uwagę ??

W tym przypadku, to chyba tylko zmiana mechanika.

regeneracja 2.400 zł

Nowe wtryskiwacze kosztują ok. 500 zł za sztukę.

kolejnym krokiem mechanika było czyszczenie całego układu paliwowego bo podobno były w paliwie opiłki ... koszt 3.000 !

Wymiana wtryskiwaczy przed sprawdzeniem układu paliwowego, to czyta głupota.

Płukanie układu robi się przy okazji wymiany pompy i wtryskiwaczy.

Koszty przedstawiają się mniej więcej tak:

- komplet NOWYCH wtryskiwaczy 2000-2200 zł

- pompa wtryskowa NOWA 1500 zł (regenerowana ok. 800 zł)

- filtr paliwa + ewentualnie przewody paliwowe 100-250 zł.

Koszt wszystkich nowych części nie powinien przekroczyć 4000 zł i do tego robocizna max 1000 zł.

Wychodzi więc jasno jak na dłoni, że za 5000 zł powinnaś mieć właściwie nowy układ paliwowy.

Mi to wygląda jak próba naprawy przez podmianę części na chybił trafił.

Warto by było podłączyć auto pod CLIPa i sprawdzić co go boli.

Z tego co opisujesz może być problem z regulatorem ciśnienia paliwa, albo z uszkodzoną pompą paliwa.

Głowicy na pewno nie sprawdzał bo mi nawet mówił.

To jest pierwsza rzecz jaką się robi po zerwaniu paska.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do tego mechanika i powiedz że zgłosisz go do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta jeśli nie odda kasy za robotę jaką wziął.

Koleś naprawia Twoje auto na chybił trafił, wymienia wszystko po drodze z nadzieją że w końcu trafi. Zresztą pewnie faktury też nie wystawił więc i Urzędem skarbowym możesz pomachać mu przed nosem. Oczywiście mechanika zmień.

Jeśli urwał się pasek rozrządu to logiczne jest że trzeba zdjąć głowicę i sprawdzić czy tam nie ma żadnych zniszczeń.

Po co wymieniał świece żarowe? To potrzebne tylko do rozruchu a i pewnie z padniętymi byś zapaliła. Płukanie układu powinien zrobić przed wymianą wtrysków, a widać że za robociznę doliczył sobie drugie tyle co regenerowane wtryskiwacze.

Z tego co widać to wpakowałaś prawie równowartość auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagle coś stuknęło, zapalił się STOP, więc się zatrzymałam, zgasiłam auto i już nie odpaliło

Dobry mechanik znający silnik 1,5 dci wiedziałby, że takie stuknięcie i zgaśnięcie silnika to zarówno objaw zerwanego rozrządu jak i opiłki z pompy blokujące wtryskiwacze. By wykluczyć rozrząd wystarczy próba uruchomienia na plaka. Koszt kila złotych. Gdy na plaku silnik odpala i chwilę pracuje to rozrządowi dajemy spokój i zajmujemy się opiłkami. Walka z opiłkami zaczyna się od wymiany zbiornika paliwa, pompy wtryskowej, filtra paliwa, rampy wtryskiwaczy a na końcu regeneracja wtryskiwaczy. Koszty to pompa przynajmniej 800 zł, zbiornik najpewniejszy to od benzyny 50 do 100 zł, filtr paliwa do 100 zł rampa 50-250 zł, regeneracja wtryskiwaczy od 1400 do 1600, przynajmniej porządne przedmuchanie wszystkich przewodów paliwowych no i robocizna powiedzmy do 500 zł. Jeżeli mechanik zaniedbał chociaż jeden z wymienionych punktów to cała robota na marne.

Jedynie teraz co można zrobić to wykonać próbę przelewową wtryskiwaczy by wykluczyć układ wtryskowy jako przyczynę nieodpalania meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Meganeczka znów u mechanika ... wymieniony rorzusznik ... auto stało tydzień ... odebrałam w piątek a w poniedziałek znów to samo (...)
tydzień na rozrusznik?

nie zastanawiał Cię w ogóle brak fachowości tego psuja?

poszłaś w straszne koszty, pewnie zniechęciłaś się do renówek (po takich przygodach nie dziwne), a auto nadal nie naprawione.

już na samym początku - z tego co piszesz - auto "jechało i nagle coś stuknęło". o ile to mógł być rozrząd to dlaczego zaraz później nie odpalało, skoro wcześniej jeździło? wtryski przecież powinny być OK, bo auto jeździło.

ściągaj kasę z powrotem z tego gościa. mam nadzieję, że masz na te "roboty" faktury/paragony.

typowy psuj z odcinka "bedzie pan zadowolony"...

 

w okolicach Katowic jest kilka ciekawych zakładów, co znają się na 1,5 dCi.

ja swojego naprawiałem u siebie w Piekarach, ALL MAX 509 451 554.

nadal u niego jestem, ale zmieniam tylko olej z filtrami, bo na więcej nie ma co robić :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

 

nie zastanawiał Cię w ogóle brak fachowości tego psuja?

Oczywiście że zastanowił już za pierwszym razem kiedy auto stało MIESIĄC i nie wiedzieli co sie dzieje. Ale Mechanik to sąsiad z bloku obok... myślałam że będzie dobry... no cóż wyszło trochę inaczej. Później chciałam dać do innego, ale jak ten już robił i dalej nie chodzi, więc dałam z powrotem do tego samego.

Dzisiaj nie odebrał telefonu, zobaczymy jutro. Może wie, że spartolił sprawę i myśli jak to rozwiązać.

 

 

ściągaj kasę z powrotem z tego gościa. mam nadzieję, że masz na te "roboty" faktury/paragony.

Na szczęście mam napisane na kartce co było robione i za ile i podpite pieczątką więc w razie czego mam jakieś dowody.

 

Będę informować jak coś się dowiem. Podejrzewam, że jak nie naprawi tak żeby w końcu Meganeczka śmigała jak powinna, to będzie walka o zwrot pieniędzy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doświadczenia - tylko prawnik takie rzeczy może skutecznie pchnąć.

i wcale przy tym dużo nie weźmie, za napisanie np. takiego porządnego pisma

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!