Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duży pobór prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na początku chciałbym wszystkich przywitać jako że jestem tutaj nowy.

Od miesiąca jestem (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Megane II ph II z 2008 1,6 16V i pojawił się problem rozładowującego się akumulatora. Zakupiłem nowy akumulator z myślą, że będzie dobrze ale jednak nowy akumulator po kilku dniach rozładował się na tyle, że nie mogłem odpalić samochodu. Z ciekawości podłączyłem (na zgaszonym silniku, wyłączonych wszystkich odbiornikach i zamkniętym samochodzie z karty, aktywnym alarmie fabrycznym) miernik w szereg na plus akumulatora na około 40min. i okazało się, że jest stały pobór prądu 0,5A. Po około 15min. klapie 2 razy któryś przekaźnik w skrzynce przy akumulatorze oraz pstryka i zaszumi coś w przepływomierzu powietrza(?) (na zdjęciu). W tym czasie (około 1s) spada pobór prądu na 0,36A i (zbyt krótki czas dla miernika aby zmierzyć dokładnie) ponownie rośnie do 0,5A. Taka sytuacja powtarza się co około 15min. Wygląda na to że po 15min. samochód chce się "wyłączyć" i obniżyć pobór prądu ale coś nie pozwala na to i co 15min. ponawia próbę.

Proszę o porady co może być przyczyną takiego zachowania.

post-88732-0-81235700-1454857496_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy benzyna ma przepływomierz powietrza? Na zdjęciu masz elektroniczną przepustnicę, sterującą dopływem powietrza do silnika. Sprawdź czy nie masz zalanej skrzynki bezpieczników obok akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Trzeba po kolei mierzyć prąd zasilania komputerów ( zacisk 30 ). Od razu zacisk (15)- po stacyjce. Może któryś sterownik jest włączony. Można też wyjmować bezpieczniki z poszczególnych sterowników i dokonywać pomiarów poboru prądu przy akusiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na komputerze i pokazał błąd sterownika szyb "zwarcie +12" po wyjęciu trzech bezpieczników od szyb jeden 40A i dwa 25A pokazał się błąd "obwód zwarty/otwarty do masy" i taki mógł być bo po wyjęciu bezpieczników obwód był otwarty, poboru prądu już nie mierzyłem dopiero w sobotę będę wyciągał skrzynkę przekaźników i robił pomiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bym się nie sugerował. Interpretacja błędów w zakresie zwarcia do plusa czy zwarcia do minusa jest różna. Testowałem Start Diagnozę w MB i tam wypięta wtyczka nie zawsze pokazuje przerwę w obwodzie. Najlepiej mierzyć pobór prądu w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II są tylko dwa główne sterowniki odpowiedzialne za zarządzanie elektryką. Pod maską czarna skrzynka i w kabinie moduł nad pedałem sprzęgła. Wiadomo że jest szereg innych komputerów i systemów (silnik, ABS ESP, poduszki, ...) ale Twój problem dotyczy tych konkretnych dwóch.

 

A nie masz gazu w tym aucie? (źle podłączony) Może zauważyłeś jakieś dodatkowe kable w okolicy akumulatora? Zamykasz auto z karty? Wtedy zegary i oświetlenie kabiny natychmiast gasną? Nie podoba mi się u Ciebie ten czarny kabelek który wychodzi z wiązki komputera silnika. Bo te dwa czerwono białe są oryginalne podłączone do bezpiecznika na klemie plusowej.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się dzisiaj do bezpieczników przy akumulatorze i jeden był przepalony 10A (nie wiem od czego) skrzynka sucha brak śladów wody. Zdziwiło mnie, że nie ma tam żadnych przekaźników. Jutro ciąg dalszy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągłem uch i w skrzynka była zakurzona równomiernie nie było żadnych śladów wilgoci w środku

 

Dodano: 12 lut 2016 - 20:29

Gazu nie ma, auto zamykane z karty zegary i oświetlenie gaśnie, kable przy aku wyglądają na fabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. U mnie oświetlenie wnętrza, zegary, navi... wszystko samo się wyłącza nawet na otwartych drzwiach. Ja wyciągał bym bezpieczniki i sprawdzał pobór prądu. Z wyciąganiem bezpieczników z skrzynki pod maską będzie problem, bo trzeba go odwrócić i podłączyć jakimś kawałkiem kabla jego główne zasilanie pod tą śrubę. Potem wyjmować bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!