Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic nie odpala- Problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie, nie oczekiwanie bez żadnych ostrzeżeń. Mój scenic nie chce odpalić. Dzień wcześniej odstawiłem auto w garaż, a nazajutrz- trup.

Silnik F4R kręci, nie odpala i na gazie i na benzynie. Bezpieczniki sprawdzone, uderzeniowy dobry- na gazie by odpalił, ale sprawdziłem jeszcze raz. Nie słyszałem pompy paliwa- nie pojawia się tam napięcie. Doszedłem do cewki- nie pojawia się na niej napięcie. Immo nic nie wskazuje- lampka gaśnie.

Po dłuższym kręceniu pojawiają się: kontrolka czerwona stop silnik i pomarańczowa zapłonu. Po wyciągnięciu kluczyka gasną i się nie pojawiają.

Najdziwniejszą sprawą jest to że normalnie paliła mi się kontrolka "check engine"- teraz gdy silnik nie odpala kontrolka nie zapala się nawet na chwilę.

Jutro ma przyjechać koleś komputerkiem i się podłączyć.

Wiecie co to może być? przychodzi mi do głowy jeszcze czujnik położenia wału, albo komputer silnika,może brak masy. Nie mam innych pomysłów.

Żona raz zgłosiła że podczas jazdy prawdopodobnie gasł jej silnik 2-3 w siągu minuty i po tym koniec- dalej nie było objawów.

Ponawiam pytanie,

wiecie co to może być?

Pozdrawiam.

Edytowane przez PatrykGDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem pompy paliwa- nie pojawia się tam napięcie. Doszedłem do cewki- nie pojawia się na niej napięcie.

Słychać załączanie przekaźnika pompy paliwa? Bo ten przekaźnik zasila jednocześnie pompę i cewki zapłonowe. Z kolei przekaźnik pompy paliwa jest zasilany z przekaźnika wtrysku. To wszystko zasilane jest z jednego bezpiecznika nr. 2 (30 A). Po włączeniu zapłonu powinien zadziałać przekaźnik wtrysku B a po nim przekaźnik pompy paliwa A.

 

post-4670-0-08023700-1455091896_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec..koleś z kompem nie dojechał, jutro ma być.

Sprawdziłem te przekaźniki. Bezpiecznik sprawny. Same przekaźniki działają. nie jestem pewien czy przy rozruchu działają- nie wiem jak to sam mam sprawdzić.

Ale sprawdziłem jedno- przekaźnik B przekazuje przekaźnikowi A tylko 0,5 V a to chyba za mało, aby przekaźnik A zadziałał.

Nadal nie odpaliłem auta...

 

Dziś praca na cztery ręce, ale bez rezultatów.

Zapomniałem dopisać że przepustnica też nie daje znaku życia. Zwarłem przekaźniki ale to nie pomaga.

Oczywiście nikt z komputerem nie chciał dziś podjechać... ludzie nie chcą zarobić.

Coraz bardziej myślę, że to komputer silnika. Zajrzałem dziś w kostki komputera ale wyglądają dobrze. Wie ktoś gdzie szukać pinu z zasilaniem komputera? Miałem gdzieś rozpiskę, ale się zapodziała.

 

Dodano: 13 lut 2016 - 19:51

Sprawdziłem dziś piny na komputerze silnika.Wszystkie po przekręconym kluczyku w stacyjce.

Pin 66- 1,5V

39- 1,5V

30- 11,5V

29- 0,35V

68- 1,25V

Piny masowe 3,28,33 i 60 mają kontakt z masą. sprawdziłem to tak, że przyłożyłem miernik do kabelka w kostce przy kompie i do minusa akumulatora. wszystkie obwody były zamknięte, więc nie ucieka masa. Komputer otworzyłem, wszystko wyglądało dobrze, jak nowe. Żadnych wypaleń, zalań wodą.

Martwią mnie napięcia na pinach. Po przekaźnikach A i B nie pokazywało się lepsze napięcie. Nie wiem czy powinno tak być.

Panowie czy jest jakiś czujnik który może tak zablokować samochód? Airbag? Czujnik położenia wału? Jeszcze on został mi do sprawdzenia. Koleś z kompem dopiero w poniedziałek przyjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uderzeniowy dobry- na gazie by odpalił

Dziś po próbie podłączenia diagnostyki- kabel ELM 327 i programy OBD Auto Doctor i Scan master(jeśli nazwy nie pomyliłem)- pogramy nie mogą połączyć z moim ecu. Kluczyk przekręcony w pozycje do zapłonu. Sprawdziliśmy w mondeo znajomego czy kable i program działa.... zadziałał normalnie.

Co to znaczy? Kabel; program zły? czy EKU nie ma zasilania masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po próbie podłączenia diagnostyki- kabel ELM 327

Na pewno silnik łączy się poprzez kabel z ELM 327. Sprawdzałem to za pomocą programu maxiecu w megane I ph II 1,6 benzyna. Może problem tkwi w samym złączu OBD lub sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugi sterownik silnika podłączyłem, liczyłem że immo się zaświeci- nic, żadnej zmiany.Dziś podłączyłem masy do sterownika i 12V. Nic to nie dało- malym efektem było załączenie się pompy paliwa, nic po za tym. Martwią mnie napięcia jakie pokazują się po przekaźniku- ok 1,5V. Zostały mi 2pkt do sprawdzenia- czujnik położenia wału i kostka w progu. Jeśli tam nic nie znajdę, to muszę znaleźć magika, który rozwikła tą zagadkę.

 

Posiada ktoś kompletną rozpiskę pinów komputera siriusa 34- na necie nie mogę nic znaleźć.

Edytowane przez PatrykGDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jeszcze nie zaglądałem, chyba trzeba to zrobić. Pomysłów mi już brakuje.

 

Dodano: 21 lut 2016 - 20:40

Wyróżnika jeszcze nie szukałem, zająłem się wyciągnięciem UCH. Wszystko wygląda dobrze. Nic zielone, wszystko czyste, żadnych przerw.

Pytanie: check engine zgasł, gaz nie odpala- świeci się tylko panel, silnik kręci ale nie odpala, brak zasilania na wszystkich rzeczach odpowiedzialnych za zapłon. Co łączy te 4. Punkty? Gdzie one się spotykają elektrycznie? Posiada ktoś schemat tego auta?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!