Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic nie odpala- Problem rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie, nie oczekiwanie bez żadnych ostrzeżeń. Mój scenic nie chce odpalić. Dzień wcześniej odstawiłem auto w garaż, a nazajutrz- trup.

Silnik F4R kręci, nie odpala i na gazie i na benzynie. Bezpieczniki sprawdzone, uderzeniowy dobry- na gazie by odpalił, ale sprawdziłem jeszcze raz. Nie słyszałem pompy paliwa- nie pojawia się tam napięcie. Doszedłem do cewki- nie pojawia się na niej napięcie. Immo nic nie wskazuje- lampka gaśnie.

Po dłuższym kręceniu pojawiają się: kontrolka czerwona stop silnik i pomarańczowa zapłonu. Po wyciągnięciu kluczyka gasną i się nie pojawiają.

Najdziwniejszą sprawą jest to że normalnie paliła mi się kontrolka "check engine"- teraz gdy silnik nie odpala kontrolka nie zapala się nawet na chwilę.

Jutro ma przyjechać koleś komputerkiem i się podłączyć.

Wiecie co to może być? przychodzi mi do głowy jeszcze czujnik położenia wału, albo komputer silnika,może brak masy. Nie mam innych pomysłów.

Żona raz zgłosiła że podczas jazdy prawdopodobnie gasł jej silnik 2-3 w siągu minuty i po tym koniec- dalej nie było objawów.

Ponawiam pytanie,

wiecie co to może być?

Pozdrawiam.

Edytowane przez PatrykGDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem pompy paliwa- nie pojawia się tam napięcie. Doszedłem do cewki- nie pojawia się na niej napięcie.

Słychać załączanie przekaźnika pompy paliwa? Bo ten przekaźnik zasila jednocześnie pompę i cewki zapłonowe. Z kolei przekaźnik pompy paliwa jest zasilany z przekaźnika wtrysku. To wszystko zasilane jest z jednego bezpiecznika nr. 2 (30 A). Po włączeniu zapłonu powinien zadziałać przekaźnik wtrysku B a po nim przekaźnik pompy paliwa A.

 

post-4670-0-08023700-1455091896_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec..koleś z kompem nie dojechał, jutro ma być.

Sprawdziłem te przekaźniki. Bezpiecznik sprawny. Same przekaźniki działają. nie jestem pewien czy przy rozruchu działają- nie wiem jak to sam mam sprawdzić.

Ale sprawdziłem jedno- przekaźnik B przekazuje przekaźnikowi A tylko 0,5 V a to chyba za mało, aby przekaźnik A zadziałał.

Nadal nie odpaliłem auta...

 

Dziś praca na cztery ręce, ale bez rezultatów.

Zapomniałem dopisać że przepustnica też nie daje znaku życia. Zwarłem przekaźniki ale to nie pomaga.

Oczywiście nikt z komputerem nie chciał dziś podjechać... ludzie nie chcą zarobić.

Coraz bardziej myślę, że to komputer silnika. Zajrzałem dziś w kostki komputera ale wyglądają dobrze. Wie ktoś gdzie szukać pinu z zasilaniem komputera? Miałem gdzieś rozpiskę, ale się zapodziała.

 

Dodano: 13 lut 2016 - 19:51

Sprawdziłem dziś piny na komputerze silnika.Wszystkie po przekręconym kluczyku w stacyjce.

Pin 66- 1,5V

39- 1,5V

30- 11,5V

29- 0,35V

68- 1,25V

Piny masowe 3,28,33 i 60 mają kontakt z masą. sprawdziłem to tak, że przyłożyłem miernik do kabelka w kostce przy kompie i do minusa akumulatora. wszystkie obwody były zamknięte, więc nie ucieka masa. Komputer otworzyłem, wszystko wyglądało dobrze, jak nowe. Żadnych wypaleń, zalań wodą.

Martwią mnie napięcia na pinach. Po przekaźnikach A i B nie pokazywało się lepsze napięcie. Nie wiem czy powinno tak być.

Panowie czy jest jakiś czujnik który może tak zablokować samochód? Airbag? Czujnik położenia wału? Jeszcze on został mi do sprawdzenia. Koleś z kompem dopiero w poniedziałek przyjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uderzeniowy dobry- na gazie by odpalił

Dziś po próbie podłączenia diagnostyki- kabel ELM 327 i programy OBD Auto Doctor i Scan master(jeśli nazwy nie pomyliłem)- pogramy nie mogą połączyć z moim ecu. Kluczyk przekręcony w pozycje do zapłonu. Sprawdziliśmy w mondeo znajomego czy kable i program działa.... zadziałał normalnie.

Co to znaczy? Kabel; program zły? czy EKU nie ma zasilania masy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po próbie podłączenia diagnostyki- kabel ELM 327

Na pewno silnik łączy się poprzez kabel z ELM 327. Sprawdzałem to za pomocą programu maxiecu w megane I ph II 1,6 benzyna. Może problem tkwi w samym złączu OBD lub sterowniku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugi sterownik silnika podłączyłem, liczyłem że immo się zaświeci- nic, żadnej zmiany.Dziś podłączyłem masy do sterownika i 12V. Nic to nie dało- malym efektem było załączenie się pompy paliwa, nic po za tym. Martwią mnie napięcia jakie pokazują się po przekaźniku- ok 1,5V. Zostały mi 2pkt do sprawdzenia- czujnik położenia wału i kostka w progu. Jeśli tam nic nie znajdę, to muszę znaleźć magika, który rozwikła tą zagadkę.

 

Posiada ktoś kompletną rozpiskę pinów komputera siriusa 34- na necie nie mogę nic znaleźć.

Edytowane przez PatrykGDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jeszcze nie zaglądałem, chyba trzeba to zrobić. Pomysłów mi już brakuje.

 

Dodano: 21 lut 2016 - 20:40

Wyróżnika jeszcze nie szukałem, zająłem się wyciągnięciem UCH. Wszystko wygląda dobrze. Nic zielone, wszystko czyste, żadnych przerw.

Pytanie: check engine zgasł, gaz nie odpala- świeci się tylko panel, silnik kręci ale nie odpala, brak zasilania na wszystkich rzeczach odpowiedzialnych za zapłon. Co łączy te 4. Punkty? Gdzie one się spotykają elektrycznie? Posiada ktoś schemat tego auta?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!