Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik cofania a hak


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów!

 

Kupiłem ostatnio Renault Megane II w wersji Kombi z 2004 roku. Niestety mój egzemplarz nie jest wyposażony w fabryczny czujnik cofania co zmusza mnie do montażu go dodatkowo. Mam pewne obawy w związku z tym że w samochodzie jest zamontowany fabrycznie hak holowniczy- na stałe bez możliwości odczepiana. W związku z tym chciałbym zorientować się czy hak nie będzie kolidował z czujnikiem? Nie chciałbym podziurawić zderzaka i potem zobaczyć że całość się po prostu do niczego nie nadaje... Może ktoś ma takie doświadczenia? Jaki zestaw czujników byście polecali? :) Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam! :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszym sceniolu miałem taki hak i zabudowałem czujniki.

Zestaw czujników uniwersalny, taki jak obecnie można kupić za około 50 zł.

rozmieszczenie czujników można powiedziec standardowe, a hak nie zakłócał ich odczytu.

Wiązki ultradźwięków po prostu go nie widziały. Rozchodzą się stożkowo.

Trzeba było jednak pamiętać, że stały sygnał buzera oznacza odległość 30cm od przeszkody do czujnika, a hak był wystawiony o 15-18 cm dalej za auto. Stój znaczyło STÓJ, bez przeciągania i poprawek.

Chyba w temacie o montażu czujników są jeszcze dostępne zdjęcia jakie w czasie montażu robiłem, łącznie z rozpiską odległości pomiędzy czujnikami.

Tu jedno z nich zaraz po pomiarze i przed wierceniem otworów.

post-2372-0-14316600-1455398042_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie bierzesz z masy i plusa przy żarówce wstecznego w tylnej lampie. (albo gdzieś przy kostce do niej) Drugi kabel z centralki, czy to z samym buzerem, czy tez z wyświetlaczem przeciągasz do środka kabiny, tak byś go słyszał i ewentualnie widział przy cofaniu.

Kable od czujników łączysz z centralką.

Wszystkie te wymienione mają końcówki już "zarobione w wtyczki.

Jedynie ten zasilający jest do podłączenia. (2 przewody)

Co do samego rozmieszczenia i wircenia to zastosuj papierową taśmę klejącą (malarską) przyklejoną na zderzak w poprzek na takiej wysokości jakiej potrzebujesz. Potem wyznacz sobie na niej środek szerokości auta i od tego punktu rozmierzaj odległości w 2 strony symetrycznie.

Wiercisz otworki przez taśmę, ułatwia to przystawienie wiertła. możesz najpierw mniejszą średnicą potem dopiero tym do wycinania otworów. Na koniec zrywasz taśmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz :) Skorzystam na pewno ze wskazówek. Dzisiaj niestety dopadł mnie kolejny problem, mianowicie zawodzi czujnik świateł stpu. Czasami się "przywiesza" i światła stopu świecą się, nawet kiedy pedał hamulca nie jest wciśnięty. Pomaga dopiero lekkie podważenie stopą, wtedy kontrolka service gaśnie i światła działają poprawnie. Słyszałem że można ten czujniczek jakoś regulować, tak aby był mocniej dociskany. Miałeś z tym może styczność? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!